ماشین فیلتر اگزوز

در اين پروژه، شاسي دينامومتر مورد استفاده جهت آزمايشات اتومبيلها، از نوع كليتون مدل (Clayton,split - Roll Uni

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در اين پروژه، شاسي دينامومتر مورد استفاده جهت آزمايشات اتومبيلها، از نوع كليتون مدل (Clayton,split - Roll Unit ) ميباشد؛ كه از نظر فيزيكي قابليت تطبيق با طيف گستردهاي از اتومبيلهاي سايز كوچك (نظير سيتروئن ژيان) تا سايز بزرگ (مانند مينيبوسبنز) را دارست.

تنها راه عملي اين نمونهگيري، استفاده از شاسي دينامومتر ميباشد. 2- از هر حجم تنها امكان انتخاب تعداد محدودي اتومبيل وجود دارد.

تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که موتور آن ها فقط باید در یک محفظه ی نسبتا بزرگ تعبیه شود تا بدون رطوبت و خنک باقی بماند.

2- در اغلب اتومبيلهاي نو، مقداري از آلايندههاي ناشي از احتراق و مقداري از بخار سوخت در زمان تراكم در محفظه ميللنگ جريان پيدا كرده بخار آب همراه با آلايندهها بعد از تقطير به قطرات آب تبديل شده و وارد روغن موتور ميشود كه ايجاد مشكلاتي از قبيل خوردگي اجزاء موتور و ايجاد رسوبات غليظ ميكند.

وقتي كه موتور خاموش شد گرماي موتور مقداري از سوخت را تبخير نموده و به اتمسفر رها ميكند. یکی دیگر از وظایف واشر سرسیلندر، حفظ نسبت تراکم موتور است؛ موتوری که دچار کاهش نسبت تراکم بشود عملکرد عادی و درستی نخواهد داشت.

بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که با نبود سرپرستی درست، ایران خودرو از شرکتی خودکفا به یک ابزار فروش برای شرکتهای خارجی تبدیل شدهاست. از آنجاييكه براي بهدست آوردن يك نماي كلي از تست فني هر اتومبيل نياز به وجود يك مبنا براي مقايسه ميباشد، براي هريك از ويژگيهاي مشخصكننده وضعيت مكانيكي خودرو ضرايبي تعيين و دخالت داده شدهاند.

بنابراين روش نمونهگيري مناسب، روش طبقهبندي (Stratification sampling) تشخيص داده ميشود، كه در اين روش به هر اتومبيل از نظر تعداد، سهمي مناسب داده شده و تعداد نمونههاي هر طبقه در نمونه كل باتوجه به سهم مربوطه تعيين ميگردد. در نهايت همانطور كه در چكيده اشاره شد، 17 گونة متفاوت از انواع اتومبيل انتخاب شدهاند كه حداكثر تعداد هر نمونه 7 و حداقل آن 2 خودرو ميباشد.

يكي از اهداف ديگر اين نمونهگيري تعيين نمودن اين ويژگيهاست؛ كه مشخصاً بر بالا بردن ميزان دقت در تعيين حجم نمونه از هر طبقه نيز تأُثير فراواني خواهد داشت. امروزه در اكثر اتومبيلهاي پيشرفته اين آلايندهها را دوباره به داخل محفظه احتراق بر ميگردانند تا از خروج آنها به اتمسفر جلوگيري گردد.

به همين دليل برخي از اتومبيلها از سيستم كنترل تبخير استفاده ميكنند تا از اين نوع آلودگي جلوگيري شود. سيستم وزنه اينرسي اين دستگاه از 1750 تا 3000 پوند در گامهاي 250 پوندي و از 3000 تا 5500 پوند در گامهاي 500 پوندي قابل تغيير ميباشد.

اين دينامومتر بايد داراي فلايويلهاي گوناگون بوده تا اينرسي آن بهمنظور مشابهسازي وزن اتومبيلهاي مورد آزمايش قابليت تنظيم داشته باشد.

آخرین مطالب