ماشین فیلتر اگزوز

صدای زیاد و غیر طبیعی، ایجاد لرزه در تمام کابین و قطعات منصوب که نوعی وز وز، همیشه آزار دهنده هست. حسین احمدی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

صدای زیاد و غیر طبیعی، ایجاد لرزه در تمام کابین و قطعات منصوب که نوعی وز وز، همیشه آزار دهنده هست. حسین احمدی هستم، حدود یک سال هست خودروی دنا دارم که داری موتور EF7 هست. بنده حدود 2 ماهه که خودروی دنا خریدم ، حرف و حدیث راجع به کیفیت این خودرو زیاد شنیده بودم !

لوازمش به راحتی دردسترس بود . گازهای تولیدی موتور از سمت چپ (1) وارد می شوند، توسط واحد توزیع کننده (آبی 2) به جریان های مساوی تقسیم می شوند، از یکی از هفت مبدل کاتالیزوری مجزا (قرمز 3) عبور می کنند و تصفیه می شوند، برای کاهش نویز از یک صدا خفه کم یا مافلر عبور می کنند و در نهایت هوای نسبتًا تمیز از لوله اگزوز (5) خارج می شود.

از جمله علائم خرابی شمع خودرو می توان به رسوبات حاصل از احتراق در سر الکترودها و کثیف شدن آن و یا جرقه زنی نادرست و از بین رفتن الکترودها اشاره کرد.

اگر خودروی شما دارای یک موتور بنزینی، دیزل، LPG یا CNG باشد، باید برای علمکرد صحیح و جلوگیری از ورود صدا به کابین، در دور پایین و بالا، صدای موتور به صورت نرمال به گوشتان برسد.

اینترکولر یک مبدل حرارتی میانی است که دمای هوای متراکم شده را قبل از ورود به سیلندر کاهش می دهد. بلکه با یک سری محاسبات بسیار دقیق تنها یک لوله انتخاب می شود که تا انتهای مسیر را برای گازهای خروجی پوشش می دهد.

هدرز وظیفه منیفولد یعنی ترکیب و هدایت دود به لوله های اگزوز را انجام می دهد و همچنین با ایجاد فضای اختصاصی بیشتر برای هر سیلندر ، مانع ازدهام دودها در خروجی هدرز می شود ( بر خلاف منیفولد ) و خروج دودها را راحت تر می کند.

در کل باید گفت موتور EF7 موتور فوق العاده قدرتمند و خوبیه که طراحی المانه .اما تو این چند سال با تحمیل تحریم به ایران ایران خودرو مجبور شد از قطعات بی کیفیت چینی و چه بسا بی کیفیت تر ایرانی واسه این موتور استفاده کنه .که باعث بد نامی این موتور فوق العاده بشه..

در آخر باید بگم که این خودرو با توجه به قیمت 43 میلیونیش در ایران با این سطح از امکانات در مقایسه با چینی ها بسیار به صرفه تره و خدمات پس از فروش بهتری هم داره . اگر احساس می کنید اتومبیل تان ریتم معمول را ندارد احتمالا مشکل از شمع ها است.

در واقع کل حجم هوای مورد نیاز دیزل ژنراتور عبارت است از جمع دو حجم هوای مورد نیاز برای احتراق و هوای مورد نیاز برای خنک کاری در واقع این میزان هوا حد اقل هوای مورد امکان برای دیزل ژنراتور است که می بایست تامین شود.

مبدل کاتالیزوری به طور خاص برای کاهش آلودگی های مضر ناشی از احتراق سوخت های فسیلی مبتنی بر هیدروکربن در اتومبیل اختراع شده است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن