علت صدای بلند اگزوز ماشین های رالی چیه؟

این صدا نمایانگر فرا رسیدن زمان تعویض لنت ها است؛ البته با چک کردن سطح روغن ترمز می توان از این صحت این امر ا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این صدا نمایانگر فرا رسیدن زمان تعویض لنت ها است؛ البته با چک کردن سطح روغن ترمز می توان از این صحت این امر اطمینان بیشتری حاصل نمود. کمبود روغن فرمان که توسط خرابی، پله شدن دو لبه قرار گرفته روی آن ها یا اورینگ های ضعیف درون پمپ رخ می دهد و همینطور بد عمل کردن پمپ، باعث ایجاد چنین صداهایی می شوند.

اتومبیل ها دارای لوله اگزوز های مختلفی هستند که هر کدام بنا به طراحی اتومبیل و موتور آن ساخته می شوند و حتی لوله اگزوز ها بر روی زیبایی اتومبیل هم تاثیرگذار می باشند.

اين سيستم طبقه بندي مشاغل از سال 79 در شركت اگزوز خودرو خراسان اجرا گرديده است. در خودروهای دیفرانسیل عقب نیروی تولیدی توسط پیشرانه خودرو به گیربکس و از آن جا توسط میل گاردان (گاردان) به دیفرانسیل خودرو انتقال می یابد.

از این رو اگر پس از مدتی رانندگی همراه با گرم شدن موتور، کاتالیزور به دمای مناسب نزدیک نشود، نشانه خرابی آن است. خوشبختانه این ایراد هزینه و دردسر چندانی به همراه ندارد، پس دلیلی هم برای بی توجهی به آن پذیرفته نیست.

مورد دیگر نیز خرابی تسمه سفت کن است به وسیله آن میزان شل یا سفت بودن تسمه تنظیم می گردد.

بهتر است قبل از آن که تسمه در نامناسب ترین زمان ممکن پاره شده و گرفتارتان کند نسبت به تعویضش اقدام کنید. به این نکات توجه کنید تا مشکلات کمتری دامن گیر پلوس خودروی شما شوند.

پلوس ها از زحمت کش ترین قسمت های خودرو بوده و نیازمند مراقبت و توجه به نکاتی خاص در حین رانندگی هستند. اگر این مسائل را نادیده بگیرید و تعویض لنت ها را پشت گوش بیاندازید، جیغ لنت ها به خر خر بدل خواهد شد.

اگر تسمه سفت کن به خوبی تنظیم نشده باشد تسمه به میزان لغزش واصطکاک کافی دست پیدا نکرده و در کارکرد خودرو مشکل به وجود می آورد.

آنگاه به هنگام شروع پروسه ترمزگیری این قطعات فلزی با صفحه دیسک ترمز تماس پیدا کرده و صدای ناخوشایندی را موجب می شوند. این قطعات مفید در بیشتر موارد دارای صفحاتی فلزی هستند که در اواخر عمرشان و با از بین رفتن پد های اصلی که موجبات اصطکاک و توقف خودرو را فراهم می کنند نمایان می شوند.

ظرفیت باک این موتورسیکلت ۱۱ لیتر می باشد. برای این که نیروی وارد شده به دیفرانسیل به چرخ ها منتقل شود، میله ای از درون دیفرانسیل به چرخ راست و چپ وصل می شود که پلوس نامیده می شود.

آخرین مطالب