اگه مثل موتور Xu7 بود چون سنسور قبل از کاتالیزرو قرار داره و یک سنسور هست بنابر این با برداشتن کاتالیزور تا ثیر چندانی رو عملکرد سنسور اکسیژن نمی گذاشت ولی در EF7 این طور نیست. برای مثال پدال شیفتر های ب ام و در پشت فرمان، دو قطعه فلزی شکیل و خوش دست هستند، اما برای دوج تنها دو دکمه پلاستیکی کوچک در پشت فرمان تعبیه شده است که کوچکترین احساسی از لوکس یا اسپرت بودن را به راننده منتقل نمی کند.
در این مدل جوشکاری از یک سر پیک با هوا و گاز را مخلوط نموده و با سرعت میدمند و همراه یک الکترود آرگون، جوش زده می شود. شاسی خودرو برای کابین مانند اسکلت خودرو است که سیستم تعلیق، چرخها، فرمان و اکسل را بر روی خود به یدک میکشد.
برای بررسی دسته موتور نیاز است که خودرو روی چال برده شود. نیاز است که یک مکانیک متخصص، صدا را بررسی کند و اگر تشخیص داده شد که مشکل از گژنپین است، موتور باید جهت تعمیر باز شده و پیستون و شاتون بیرون آورده شود و بررسی گژنپین انجام شده و در صورت نیاز گژنپین تعویض گردد.
اولین مشکلی که ممکنه بعد از برداشتن کاتالیزور اتفاق بیفته اینه که عملکرد سنسور ها دیگه مثل قبل نیست در نتیجه چراغ چک روشن میشه و مصرف سوخت بالا میره و قدرت موتور کم و میزان گاز های خروجی از اگزوز زیاد میشه.
در این وضعیت یعنی زمانیکه مایع خنک کننده موتور به دلیل آسیب دیدن واشر سرسیلندر، وارد اتاقک احتراق می شود، علاوه بر اینکه میزان آب رادیاتور کاهش می یابد، عملکرد موتور نیز با مشکل مواجه شده و قدرت موتور به شکلی محسوس کاهش می یابد.
اما با محاسبه واقعی تداخل امواج ضربه ای در داخل مخروط ، و از همه مهمتر - با روش شگفت آور مبتکرانه ای برای خنک کردن گازهای پودری ، کاهش قابل توجهی در صدا ایجاد می شود.
در صورتی که هماهنگی لازم بین سوپاپ ها و حرکت پیستون ها نباشد، قبل از آنکه مخلوط سوخت و هوا توسط پیستون فشرده شود جرقه رخ می دهد که این کار به جای حرکت دادن پیستون، باعث بیشتر شدن صدا خواهد شد که به این صدا ضربه زنی سه پیستون گفته می شود.
در صورتیکه قسمت های لاستیکی پاره شوند موتور لرزش اضافی خواهد داشت و از طرفی ارتعاشات تولید شده به جاهای دیگر سرایت کرده و با لرزاندن اجزای خودرو باعث تولید صدا میشوند.
روش بررسی: اگر صدای بلند از خود موتور بیاید و صدا به گونه ای باشد که به اصطلاح، موتور ضربه می زند، در این حالت باید یک مکانیک حرفه ای مشکل را حل کند.
اگر خودرویتان انژکتوری است، بدانيد كه اجزای اين سيستم میتوانند تاثير بسزايی در تعيين و مقدار نسبت سوخت داشته باشند؛ سنسورهايی از قبيل فشار هوای ورودی، جرم هوای ورودی، اكسيژن و دمای آب عامل تعيين كننده مقدار سوختی هستند كه قرار است توسط انژكتورها در محفظه احتراق پاشيده شوند، البته خود انژكتور هم در صورت نشتی میتواند باعث دود سياه شود؛ اما اگر خودرویتان کاربراتوری است، در صورت تنظيم نبودن مدارهای شتاب و يا دور آرام و يا دريچه ساسات میتواند مشكوک به ايجاد مشكل باشند.
مقالات مشابه
- قیمت هدرز پژو 405
- چگونه هدرز نصب کنیم؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز
- قیمت هدرز 206
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی