اگر موتور، با استارت زیاد روشن شده و سپس، دود سفید از اگزوز خارج می شود و موتور لرزش دارد، احتمالاً علت آن ورود آب به فضای احتراق است که خرابی واشر سرسیلندر دلیل آن است.
اگر موتور دیر روشن شده و هیچ دودی از اگزوز خارج نمی شود، دلیل آن می تواند نسبت کم بنزین به هوا در محفظه احتراق، خطای سنسور دمای موتور، ضعیف بودن جرقه شمع، خرابی شمع یا کوئل، پایین بودن تراکم موتور به دلیل سفتی فیلر سوپاپها و یا نامرغوب بودن سوخت باشد.
در صورتی که ترموستات کاملا خراب شود موتور اتومبیل بسرعت جوش می آورد ، البته گاهی نیز ترموستات کاملا باز می ماند که در این صورت دمای موتور همیشه پایین است و در زمستان بخاری اتومبیل عملکرد مناسبی ندارد ، اما گاهی ترموستات در حالت نیمه باز میماند و مانع چرخش کامل و سریع آب میشود که در این صورت موتور اتومبیل هنگام فشار و شرایط سخت مانند سربالایی و ترافیک داغ میکند .
برای آگاهی از علت جوش آوردن موتور که مربوط به اتومبیل هایی بدون سابقه داغ کردن است به دلایل جوش آوردن موتور اتومبیل مراجعه فرمایید . بدین ترتیب پایین بودن سطح روغن موتور و یا کثیف بودن بیش از حد آن مانع انتقال صحیح حرارت به بدنه موتور و سیستم خنک کننده میشود.
کثیفی روی بدنه موتور مانند عایق عمل کرده و مانع از انتقال حرارت از طریق بدنه موتور میشود. این قطعه که به نوعی تصفیه کننده گازهای خروجی از موتور محسوب می شود در صورت برداشتن آن پیامدهای افزایش خروج گازهای سمی و آلاینده؛ کاهش شتاب خودرو و نیز خروج صداهای ناهنجار موتور را در پی خواهد داشت.
اگزوز اتومبیل دارای چند منبع مختلف برای صداگیری است که هر کدام دارای مجاری و سوراخهای نسبتا ریزی میباشند، این مجاری به مروز زمان دچار زنگ زدگی و گرفتگی میشوند و در برابر خروج هوای حاصل احتراق موتور مقاومت میکنند.
ذرات معلق و رطوبت ایجاد شده در نتیجه احتراق به مرور زمان باعث تنگ شدن مجاری اگزوز میشوند. بهطور کلی باید گفت عواملی که باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین میشوند عمدتا به دو عامل اصلی استاتیکی و دینامیکی تقسیم میشوند که در این بخش سعی داریم به مهمترین عوامل مشترکی که باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین خودرو میشوند، بپردازیم.
در مورد اکثر خودروها مخصوصا خودروهای ساخت و مونتاژ داخل تعویض کامل رادیاتور بهترین و اقتصادی ترین گزینه است زیرا تعمیر رادیاتور هزینه ای تقریبا برابر با نصف یا حداقل یک سوم قیمت رادیاتور را دارد که با توجه به امکان نشتی بعد از تعمیر و مشکلات متعدد بعدی تعویض رادیاتور کامل توصیه میشود .
در بعضی از اتومبیل ها که فن رادیاتور دو دور دارد از کار افتادن دور دوم یا تند فن باعث داغ کردن اتومبیل در شرایط سخت می شود .
این وضیت نیز باعث داغ کردن موتور در حالت درجا و ترافیک میشود که با بالا بردن دور موتور یا حرکت اتومبیل آمپر آب پایین می آید.
مقالات مشابه
- علت صدای بلند اگزوز ماشین های رالی چیه؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید
- قیمت هدرز پژو 405
- زبان انگلیسی آنلاین رایگان
- حرکت زننده جوان 24 ساله با اگزوز ماشین در ملا عام + عکس
- هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟
- قیمت هدرز پژو 405
- اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید
- دلایل اصلی پت پت اگزوز ماشین