علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

ولی با این تفاسیر که این روزها سراتو سایپا، گیربکس 6 سرعته را زیر کاپوت دارد، میتوان گفت که فناوری بازنگری کی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

ولی با این تفاسیر که این روزها سراتو سایپا، گیربکس 6 سرعته را زیر کاپوت دارد، میتوان گفت که فناوری بازنگری کیا در سال 2011 را یدک میکشد. سراتوی وارداتی در نسخههای مختلفی که به ایران آمد، سطوح مختلفی از امکانات را به معرض دید ما گذاشت که خود کمپانی کیا آنها را لحاظ کرده است.

این مسئله نکته مثبتی است که سراتوی سایپا سازگارتر از نسخههای وارداتی در خیابانها حرکت میکنند. سراتوی سایپا در بخش امکانات با نسخه وارداتی بسیار متمایز است.

در نسخه دندهای سیستم تهویه به صورت دستی قرار دارد و در مدل اتوماتیک، به صورت تهویه خودکار نصب شده است.

صندلیها هم به سادهترین شکل، با روکش پارچهای در سایپا آذین تولید میشوند. در صورتی که در نسخه وارداتی، مدلهایی با ایربگ جانبی جلو و پردهای کامل هم وجود دارد. سیستم پخش هم قابلیت اتصال USB،AUX و IPOD را دارد و با 6 بلندگو کیفیت صدای خوبی را در اتاق به سرنشینان تحویل میدهد.

ترمزهای عقب از دیسکی که ما تا به امروز روی وارداتیهای سراتو دیده بودیم، به کاسهای تغییر کرده است. دیزل های سایلنت یا هر نوع ژنراتور دیگر کار اصلی و عمده آن این است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند و در قسمت هایی که آلودگی صوتی بسیار زیاد است مورد استفاده قرار می گیرند.

با نشتی، پودر اگزوز خطرناک برای ورود به کابین وجود دارد، و همچنین اگزوز فرار از گرما می تواند سوختگی و آسیب رساندن به اجزای مجاور مانند سیم ها و شیلنگ ها را ایجاد کند. اگر به لاستیکهای سراتوهای وارداتی نگاه کنید، متوجه میشوید که اکثر این ماشینها به خاطر فشار بیش از حد، لاستیکهایشان سیم زده است.

البته پیشرانه قابلیت تولید بیشینه گشتاور 1250 نیوتن متر را دارد اما برابوس به منظور حفظ سلامت قطعات این عدد را کاهش و کنترل کرده است. اولین و مهمترین آن کاهش وزن است. خیلی از امکانات تولیدی سایپا حذف شده است.

همچنین آینه تنها برقی بوده و سیستم تاشو برقی از روی آن حذف شده است. روی صندلیها گرمکن نصب نشده است که در مدل وارداتی، اکثرا وجود دارد.

روشن کردن خودرو با سوییچ انجام میشود و مدل استارتردار از جانب سایپا تولید نمیشود. ولی در مدل اتوماتیک سنسور نور نیز وجود دارد. همچنین دیگر خبری از رینگ 17 اینچی نیست و رینگ 16 اینچی آلومینیومی برای نسخه اتوماتیک و 15 اینچی فولادی برای نسخه دندهای جایگزین شده است.

صندوق عقب جنسیس کوپه، شبیه یک چمدان فلزی بزرگ است که 0.28 مترمکعب جا دارد، در حالی که این حجم برای کامارو 0.31 مترمکعب است. یک با سیستم جرقه زنی کنترل می شود.

آخرین مطالب