علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

وظیفه این سیستم ، هدایت گازهای خروجی از سیلندر ( که در واقع محصولات احتراق می باشند ) به عقب خودرو می باشد ،

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

وظیفه این سیستم ، هدایت گازهای خروجی از سیلندر ( که در واقع محصولات احتراق می باشند ) به عقب خودرو می باشد ، البته سیستم اگزوز خودروهای امروزی ، علاوه بر هدایت این گازها ، آلودگی زیست محیطی این گازها ، و آلودگی صوتی ناشی از خروج این گازها را تا حد امکان کاهش می دهد ، برای این منظور ، در مسیر لوله های اگزوز ، قطعاتی نصب می کنند که هر یک از این قطعات ، وظیفه مربوط به خود را دارد.

البته قطعه یا قطعاتی که برای کاهش صدا استفاده می شوند مشترک می باشند ولی ترکیب و استفاده ، از این قطعات در هر خودرو ، فرق می کند.

توصیه می گردد برای حجم هوای بالاتر از ۵۰۰۰ مترمکعب و افت فشار استاتیک بیشتر از ۱۲۵ پاسکال در صورت امکان از اگزاست فن تهویه یوتیلیتی استفاده گردد.البته مواقعی که به علت وجود کانال کشی وعوامل دیگرکه موجب ایجاد فشاراستاتیکی میگردد ، استفاده از فن پشت بامی با پره سانتریفیوژ بجای اگزاست فن سقفی با پره محوری (آکسیال) میتواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد.

این کار با کنترل فشار این گازها انجام میشود که خود منجر به ذخیرهی بیشتر قدرت موتور و بالاتر رفتن توان خروجی خودرو میشود.

این منبع ها دارای قطعه ای مجزا به اسم سایلنسر یا خفه کن صدا بوده و هنگام کار گذاشتن آن در سر منبع اگزوز دوباره می توانید صدای فابریک خودروی خود را داشته باشید. این مدیریت مصمم است با استفاده از این ابزار و ترویج آن مشارکت کارکنان را در زمینه های گوناگون فعالیت ها، بهبود بخشیده و با شکوفا کردن خلاقیت های فردی و گروهی موجبات استفاده از توانایی ها و ظرفیت های بالقوه کارکنان را فراهم آورد بی تردید در اجرای موفقیت آمیز این سیستم، همفکری، مشارکت و مساعدت کارکنان نقش اساسی و تعیین کننده خواهد داشت.

برای آب بندی قسمتهای اتصال آهن در موتور، از واشرهایی پلاستیکی استفاده میشود. در این بخش نیز بهتر است از مراکز مورد تایید سازنده برای تهیهی قطعه کمک گرفته شود، زیرا میتوان قیمت واقعی را از سایت آنها استعلام کرد.

این قطعه، عمل کاهش سرعت گازهای خروجی و بیصدا کردن آنها را انجام میدهد. این قطعه ، بر روی بلوک سیلندر در سمت خروج دود سیلندرها قرار گرفته و گازهای خروجی از سوپاپ دود سیلندرها را به سمت لوله های اگزوز ، راهنمایی می کند.

تنها تعمیر و نگهداری این نوع موتورها بررسی لاستیک، لنت ترمز و مایع هیدرولیک خواهد بود. این مسائل مشکلات بسیار جدی هستند که در صورت سرسری گرفتن میتوانند باعث ایجاد مشکلات بزرگتری شوند که تعمیر آنها بسیار پرهزینهتر است.

البته نوع محصول نیز در قیمت این قطعات موثر است؛ برای مثال قیمت منبع اگزوز پراید تک سوز با منبع اگزوز پراید دوگانه سوز یکی نیست. صدای هر منبع، به سوراخ های داخل بدنه، جنس و ابعاد منبع بستگی دارد.

منیفولد خروجی دود، وظیفه دارد گازهای خروجی را از سوپاپهای مخصوص در سرسیلندر گرفته و به لولهی اگزوز انتقال دهد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن