عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران

خلاصه مطلب:در کل باید با همه نوع از تولیدات داخل بسازید وبسوزید.ولی مهمترین نکته مثبت این موتور را می توان به

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

خلاصه مطلب:در کل باید با همه نوع از تولیدات داخل بسازید وبسوزید.ولی مهمترین نکته مثبت این موتور را می توان به مصرف سوخت بهینه و شتاب ثانویه خوب آن اشاره کرد که در مقایسه با سمند eu7 کاملا بهتر می باشد.نکات ضعف هم که در بالا اشاره کردم:ناهماهنگ بودن گیربکس قدیمی پژو با موتور ملی که باعث می شود این موتور نتواند توان واقعی خودش را در شتاب اولیه اثبات کند.همینطور سیستم جلوبندی کاملا ضعیف.

میخوام در مورد سمند معمولی موتور ملی نظراتم رو در طی حدود سی هزار کیلومتر رانندگی یا به عبارتی دو سال با شما در میان بذارم.ابتدا محاسن:مصرف سوخت ترکیبی خوب که با توجه به باک بنزین پر حجم جای نگرانی از این بابت نیست.مصرف سوخت داخل شهر طبق محاسبه ای که خودم انجام دادم 10.5 لیتر و مصرف دراتوبان بسته به نوع رانندگی و در شرایطی کاملا ایده آل 5.8 لیتر می باشد.

قدرت خروجی در موتورهای وانکل نیز بیشتر و روان تر است.زیرا هر عمل احتراق گردنده ها (rotor) را بیش از 90 درجه می چرخاند, و output shaft بازای هر گردش rotor 3 بار به چرخش در می آید, که به ازای هر عمل احتراق (جرقه زنی) output shaft بیش از 270 درجه به چرخش در می آید.این بدین معنی است که یک موتور دوار تک گردنده ایی توان خروجی آن برای سه چهارم گردش output shaft بازای هر گردش گردنده می باشد.این را با یک موتور تک سیلندر پیستونی مقایسه کنید, که در مدت هر عمل احتراق بازای 2 دور گردش پیستون, میل لنگ 180 درجه می چرخد یا به عبارتی يك چهارم گردش میل لنگ به ازای هر سیکل پیستون.

و اما معایب:نا هماهنگ بودن گیربکس با موتور خودرو که واقعا آزاردهنده است، بخصوص در تعویض دنده از یک به دو کاملا مشهوده و شاهد افت شتاب اولیه می باشد.مورد بعدی و آزار دهنده دیگر گشتاور خودرو هست که توی دور پایین حدود 2000 تا 2500 دور در دقیقه میباشد، توی این شرایط اگر به فرض چهار سرنشین داخل خودرو باشد، تنها راه نجات از این قضیه اینه که فقط و فقط با دور موتور بالا حرکت کنین، یعنی تویض دنده ها زیر 3000 دور در دقیقه انجام نشود.این شراط در تابستان کاملا شرجی شهر رشت که کولر مدام روشن هست به طور واضحی خود را نشان می دهد.پس برخلاف خیلی از دوستان که ابراز میکنند که شتاب اولیه موتور ملی خوب هست، بنده این ادعا رو رد میکنم، ولی نکته مثبتش اینه که وقت سرعت از 60 کیلومتر در سرعت عبور کند، تمام این دغدغه ها به دست فراموشی سپرده میشه و از نظر شتاب در سرعت های بالاتر از 60 کیلومتر جای هیچ گونه نگرانی نیست و موتور پرتوان ef7 تازه خودش رو نشان خواهد داد.یه نکته خیلی مهم در مورد این موتور تعویض زود هنگام روغن موتور می باشد که تحت هیچ شرایطی نباید فراتر از پنج هزار کیلومتر باشد که حتما باید توسط صاحب خودرو مورد توجه قرار گیرد.از دیگر معایب خودرو دید ضعیف به اطراف خودرو علی الخصوص دید از جلو و ایجاد مزاحمت ستون های جلو برای راننده.نکته منفی دیگر استهلاک خودرو هست.مثلا بالاترین مسافتی که می توان با لنت های ترمز جلو طی کرد بیست هزار کیلومتر است که کاملا غیر منطقی به نظر می رسد.و اما نکته ضعیف بعدی یا بهتر است بگویم که در حد فاجعه می باشد سیستم تعلیق و جلوبندی و اکسل عقب.کوچکترین چاله هایی که شما ناخواسته در آن می افتید توسط صدای مهیبی به داخل اتاق همراه با ضربه و تکان های شدید می باشد.از روزی که بنده خودرو رو صفر تحویل گرفتم این قضیه تا به امروز به قوت خودش باقی است.وقتی علت را هم از نمایندگی جویا شدم، آن بزرگواران اذعان داشتند که تمام قطعات بی کیفیت هستند، اگر هم اقدام به تعویض کنید هیچ فرقی در رفع این صدا نخواهد کرد.در کل بزرگترین و اساسی ترین مشکل بنده با این خودرو هم همین سیستم افتضاح جلوبندی و انتقال صدا، کوبش، تکان های شدید به داخل اتاق می باشد.موارد ضعیف دیگر:تعویض سه بار پمپ درب شاگرد و یک بار سمت راننده، تعویض قفل درب صندق عقب،خراب شدن و تعویض بالابر راننده.خراب شدن رله سیستم تهویه مطبوع و تعویض آن.سه بار سوختن لامپ های عقب همراه با فیوز آن.سر و صدای زیاد اتاق و صدای جیرجیر آن از هر جایی که دلتان بخواهد.سر و صدای سیستم پمپ هیدرولیک فرمان که کاملا در هنگام رانندگی داخل شهر مشهود است و…

با پوزش فراوان از اینکه بعضی از جاها ممکنه حرف های بنده تکراری شده باشه. مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در بحث حمل و نقل عمومی شهرداری تهران اقدامات خوبی انجام داده است گفت: گسترش حمل و نقل ریلی از جمله اینهاست که مدتی پیش خط سه مترو نیز افتتاح شد.

پیرو فراخوان نوشتن نظرات مردمی در مورد خودروهای سمند وسورن مجهز به موتور ملی EF7، نظرات دریافتی به شرح زیر است. تمامی نظرات بدون هیچ گونه تغییری در سایت قرار می گیرد و دنده 6 مسئولیتی بابت این نظرات ندارد.

هندلینگ و سواری به نسبت رقبای هم قیمت و حتی بالاتر بهتر به نظر می رسد، فرمان و سیستم کلاچ کاملا نرم و راحت و مناسب برای رانندگی داخل شهر.تعویض دنده ها خوب و راحت و البته گیربکس بدون هیچ گونه همخوانی با موتور خودرو.از دیگر مزایا می توان به صورت اختصار به مناسب بودن ارگونومی صندلی ها، سیستم صوتی، سیستم ضد سرقت، جای پای راحت برای سرنشینان جلو و عقب به همراه دریچه سیستم تهویه برای عقب، صندوق جادار،موتور تقریبا کم صدا و چند موارد دیگر…

با دنده 4 ماشینم 175 تا پر میکنم به چه راحتی تو اکثر کورس هامم پیروز شدم برای کسانی که میخوان EF7 بیگرن حتما پیشنهاد میکنم بخرن ولی خب حمتا میدونین که چون چند سال تحریم بودیم قطعات چینی وارد میشد و قطعات حساس موتور رو چینی میزدن و اسم موتور بد نام میکردن و میگفتن EF7 خوب نیس و از این حرفا ولی امید وارم بعد از تحریم ها این مشکل برطرف بشه و قطعات اصلی وارد موتور EF7 بشه از لحاظ مصرف هم بد نیس تو خیابون 7 یا 8 میسوزونه و تو جاده هم زیر 7 میاد مصرفش خلاصه خیلی موتور قدرتمندو قویه ای هست…

زمان تعویض: سرویس های دوره ای (زمان تعویض روغن موتور و فیلترها( کثیفی پمپ بنزین خودرو نیز عامل دیگری در ریپ زدن آن است دلایل بالا میتوانداحتمال ریپ زدن خوردو را افزایش دهد در صورتی که مشاهده نمودید خودروی شما ریپ میزند با شناخت و حل مشکل میتوانید ریپ زدن خودروی خود را متوقف نمایید .

1-با عرض سلام خدمت شما من سال 90 یک سمند EF7 خریدم خیلی از ماشینم راضیم و بسیار موتور عالی و بی نقصیه من تو این چند ساله ازش راضی بودم و چند بارم 200 کیلو متر رو تو کفی باهاش پر کردم فقط تنها ایرادی که میتونم ازش بیگیرم گرون بودن قطعات موتوره فقط همین.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن