عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران

از میانه دهه 80 تا میانه دهه 90 ، KX60 دوران موفقی را پشت سر گذاشت اما از از میانه دهه 90 ، فشار رقابت از جان

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

از میانه دهه 80 تا میانه دهه 90 ، KX60 دوران موفقی را پشت سر گذاشت اما از از میانه دهه 90 ، فشار رقابت از جانب موتورسیکلتهای Cobra و برند KTM شدید شده و ارتقاء این موتورسیکلت کاواساکی که دیگر کمکم از مد افتاده به نظر میرسید ضرورت پیدا کرده بود.

پس از تعيين ضرايب و انجام تستها نتايجي ارائه شدهاند كه مثلاً به هر خودرو امتيازي بين 0 تا 100 داده شده است. هر چند در نگاه اول تصور افراد بر این است که این صداها ناشی از یک ایراد جزئی است ولی اگر قصد دارید برای مدت زمان طولانی از خودروی خود استفاده کنید باید صداهای هشداردهنده را شناسایی و آنها را مرتفع نمایید.

قرار شد که کاواساکی بر شاسی تمرکز کند و سوزوکی روی انجین کار کند و کار مونتاژ نهایی را هم کاواساکی انجام دهد و نهایتا دو گونه با تفاوتهای جزئی از محصول نهایی ساخته شود که هر یک از شرکتها یکی از این گونهها را به فروش برسانند.

یکی از پاسخهای دیگر سوال چگونه موتورسیکلت خود را تقویت کنیم تغییر خورشیدی عقب یا جلو هست که با کمترین هزینه امکانپذیر است. زیرا تا وقتی عامل اصلی خرابی ریشه یابی نشود صرفا تعویض کاتالیزور مشکل را حل نمیکند و پس از مدتی دوباره عملکرد آن را مختل می کند.

عناصر اصلی تشکیل دهنده کاتالیست فلزهای گرانبهایی همچون پلاتین، پالادیوم و رودیم می باشد تا آلاینده هایی مانند گاز سوخته نشده و اکسید نیتروژن را به گازهای بی خطر تبدیل کند. در گازهای خروجی حاصل از احراق در مسیر اگزوز تزریق شده و پس از تبخیر به آمونیاک و دیاکسید کربن تجزیه میگردد.

کاواساکی از قدیم تجربه ساخت سوپربایکهای 900 سیسی را داشت؛ مدل z1 در سال 1973 و GPZ900R Ninja سال 1984 به خاطر انجینهای چهار سیلندر 900 سیسی قدرتمند و سریعشان شهرتی یافته بودند.

کاواساکی و سوزوکی که از این مدل جدید یاماها بیمناک شده بودند شراکتی را برای ساخت یک موتورسیکلت چهار-زمانه آغاز کردند.

طراحی رترو این موتورسیکلت با الهام از مدل WI که از مدلهای دهه 60 شرکت است انجام گرفت. در سال 2001، یاماها با عرضه یک مدل موتوکراس 250 سیسی 4-زمانه با نام YZ250F که رقبا را غافلگیر کرد.

کاواساکی تا مدتها با ZZ-R1100 عنوان سریعترین موتورسیکلت جهان را به خود اختصاص داده بود، تا اینکه Blackbird هوندا و Hayabusa سوزوکی به بازار عرضه شدند. برای رونمایی از این موتورسیکلت جدید در 7 دسامبر 1993، کاواساکی 140 ژورنالیست را از سراسر جهان دعوت کرده بود.

در سال 1996 شرکت تصمیم گرفت که در تمام جهان از یک نام واحد برای آنها استفاده کند، و به این ترتیب گونه استاندارد، ZX7R نتام گرفت و گونه مسابقهای ZX7RR. از فاصله بین رینگ ها می توان سیستم ترمز 4 پیستونه با کالیپرهای قرمز رنگ از برند حرفه ای برمبو را مشاهده کرد.

آخرین مطالب