طراحی و ساخت سیستم اگزوز و هدرز - میراکل گاراژ

این هدرز قابل نصب بروی کلیه خودروی پراید عادی با موتور B3 میباشد. برای پیشگیری از آسیبهای بیشتر، حتماً با امد

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

این هدرز قابل نصب بروی کلیه خودروی پراید عادی با موتور B3 میباشد. برای پیشگیری از آسیبهای بیشتر، حتماً با امداد خودرو تماس گرفته و در صورت لزوم خودروی خود را توسط جرثقیل به محل موردنظر منتقل کنید. با اجرای فورلینگ ، دفرانسیل بیش فعال ، در سر جای خود آرام گرفت و شتاب حفظ گردید. همون طور که همه شما عزیزان میدونید هدرز تشکیل شده از لوله هایی از جنس استیل ضد زنگ یا الومینیم هست که به جای منیفولد فابریک خودرو بسته میشه و تمام خودرو های تقویت شده یا مسابقه ای از این رسیله استفاده میکنند.هدرز های زیادی در بازار قابل خرید هست که هر کدوم بسته به فرم و شکل و زوایای خروجی خودشون توان و تاثیر های مختلفی روی موتور ماشین نشون میدن.به طور کلی ٢ نوع هدرز در بازار هست که برای خروجی هر سیلندر و رسیدن اون ها به یک لوله از روش ۴ به ١ و ۴به ٢ و بعد ١ استفاده میکنند.از هر دو این هدرز ها با قیمت های مختلف تو بازار موجود هست،هدرز های ۴ به ١ تمام خروجی هر ۴ سیلندر رو درجا به یک خروجی منتقل میکنند و در هر سیکل فرایند احتراق که ٢ به ٢ سیلندر ها کار میکنند و دود رو خارج میکنند اون ٢ سیلندری که توشون خروج دود جزو دستور کار نیست دچار فشار میشه چرا که مکش روی سوپاپ های خروج دود هست.این امر باعث میشه در دراز مدت شاهد فشار به موتور و در نهایت احتیاج به تعمیر موتور به وجود بیاد.نکته بعدی این که این هدرز ها نهایتا تا ٨ اسب بخار روی داینو اضافه میکنند به ماشین.

این دو قطعه از نظر جنس و ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند، میتوان گفت در هدرز 206آلمینایز برای هر سیلندر یک خروجی در نظر گرفتهشده که پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی با کمترین مقاومت از اگزوز خودرو خارج میشوند و پروسهی انجام این اتفاق با هدرز 206آلمینایز و در مقایسه با مانیفولد، بسیار سریع و آسانتر است و این موضوع خود میتواند بر خنکسازی موتور نیز تاثیر داشته باشد. ولاگ | کیت مکش چقدر تاثیر داره؟ یه هیوندای آزرا داریم که با تیون با کیت مکش و تیون بدون کیت مکش تفاوتش رو می تونید ببینید. ولاگ | هر کیت مکش و هدرزی افزایش توان نمی ده! مجموعه شینیگامی با چندین سال تجربه در زمینه ریمپ و کالیبراسیون در بهترین مراکز ایران مثل ایپکو ایران خودرو، این اطمینان رو به مشتریاش می ده که ریمپی که در این مجموعه انجام میشه حاصل سال ها مطالعه و تجربه در زمینه موتوراسپرت و ایسیو هست. تیونینگ مجموعه ای از محاسبات مهندسی، بهینه سازی ها، بالانسینگ و اندازه گیری های دقیقی ست که کمک می کند که یک خودرو یا موتور به هدفی که یک مجموعه تیونینگ یا خودرو ساز مد نظر داشنه برسد. هدرز قطعه ای برای تقویت پیشرانه خودرو و بخشی از مجموعه سیستم اگزوز خودرو است.

تو ماشين ها معمولي اين صيقلي نيست و موتور براي اينكه دود رو از سيلندر بفرستع بيرون زور مي زنه(يك مقداري از نيرو هدر مي ره) هدرز همون قطعه است با اين تفاوت كه صيقليه و خروج دود را راحت تر مي كنه. این ماشین بعد از یک ماه و نیم دوباره به مراجعه کردن و طبق چیزی که بهشون مشاوره دادیم داون پایپ نصب کردن، می تونید تفاوت رو ببینید. بنزین بی کیفیت کار ریمپ و داینوتیونینگ رو خیلی سخت تر و حساس تر می کنه، به همین دلیل اگه بنزین معمولی استفاده می کنید روی ماشینای های پرفورمنس، ریمپ و داینو تیونینگ قطعا براتون واجب میشه، مراقب ماشیناتون باشید چون بنزین فوق العاده بی کیفیتی داریم متاسفانه! ولی وقتی در دنیای خودرو این کلمه مطرح می شود باید کمی جزیی تر به آن پرداخت. وقتی صحبت از تیونینگ و تقویت موتور میشه اکثر ما یاد توربو و بوست و مسابقه و اینجور چیزا میافتیم. پیشرانه 350 شورولت که یکی از محبوبترین پیشرانههای جنرال موتورز تا به امروز است. کیارش محمدباقر اضافه کرد: با نصب هدرز یکی از مزایایی که راننده از آن بهره میبرد این است که بدون نیاز به ایجاد تغییری در پیشرانه خودرو، موتور بهتر دور میخورد و دیگر نیازی به این نیست راننده در سربالایی پدال گاز را تخت گاز فشار دهد.

ولاگ | ریمپ با داینو یا بدون داینو؟ فقط با ریمپ و بدون افزایش بوست تونستیم به این اعداد جالب برسیم. مهمترین نکته در خوندن نمودار فقط یک نقطه نیست بلکه میزان افزایش مساحت زیر نمودار هستش، مخصوصا در یک ماشین شهری و روتین. یکی از مهمترین خصوصیت منبع اگزوز، میزان فشار برگشتی تولیدی در آنها میباشد. زانتیا در ایران با دو نوع موتور عرضه شده است؛ یکی موتور 8/1 لیتری و… این شرکت تاکنون موفق به ساخت هدرز برای خودروهای تولید انبوه موجود در ایران نظیر پراید ، پژو ۲۰۶ ، خانواده پژو ۴۰۵ و امثالهم شده است. شرکت آپکو در حال حاضر یک کیت فنی و تقویتی برای دنا پلاس توربوشارژ در نظر گرفته است که نسخه کامل این کیت تیونینگ باعث افزایش قدرت استاندارد این خودرو به ۲۰۰ اسب بخار میشود و میزان گشتاور را نیز به بیش از ۲۷۰ نیوتنمتر افزایش میدهد. همین نکته باعث میشود اکسیژن داغ شده و انرژی کمتری تولید کند. در پی گسترش صنعت تیونینگ در ایران، استفاده از هدرز و سایر قطعات فنی مربوط به تیونینگ به تدریج در ایران فراگیر شده است و چندی است که زمینه لازم برای تولید چنین قطعهای در ایران نیز به وجود آمده است. از طرفی قدرت پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری این خودرو نیز تا 200 اسب بخار از سوی متخصصان پیشرانه در امپاور افزایش یافت.

آخرین مطالب