صدای اگزوز ماشین

این مشکل که در خودروهای قدیمی رایجتر است با نگهداری نادرست خودرو و تعویض نکردن بهموقع شمع خودرو به وجود میآید

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این مشکل که در خودروهای قدیمی رایجتر است با نگهداری نادرست خودرو و تعویض نکردن بهموقع شمع خودرو به وجود میآید و تعویض آن هزینه ی زیادی دارد. این بو نشان میدهد در مسیر سیستم تهویه شما قارچهایی به شکل کپک رشد کردهاند و بویی که احساس میکنید هم بوی همین قارچها است.

این بوی لاستیک سوخته در ماشین ممکن است از تایر، نشتی، شیلنگ ها و کمربند باشد. 14:39 1397/02/14 پاسخ دادن ممد 0 نه 16:22 1396/10/08 پاسخ دادن حسن 0 سلام.دوستان به نظرتون استفاده از آلومینیوم در بدنه خودرو میتونه جیگزین مناسبی به جای فولادها باشه.لطفا با دلیل پاسخ بدید؟

و آقا فرشاد در رابطه با رنگ دود ها درست میگه و آقا ناظم درست نمیگه رنگ دود آبی دلیل روغن سوزیه و رنگ سفید وجود بخار آب در خروجی اگزوز که ممکنه از وجود آب در بنزین یا باک بنزین باشه ممکنه از نشت آب از طریق سر سیلندر باشه یا در موارد کم و اگه زمستون ضد یخ تو رادیاتور نریخته باشی ممکنه سیلندر ترک خورده باشه و آب از خود سیلندر وارد محفظه احتراق بشه حتی اگه ترک خیلی ریزی باشه.دود سیاه هم که به علت درست نسوختن سوخت هستش که دلایلی که بچه ها گفتن میتونه باعثش بشه.

طراحی مسیر لوله ها بسیار با اهمیت است چون هر گونه مقاومتی در مسیر خروج این گاز ها سبب ایجاد فشار منفی شده و این به نوبه خود سبب کاهش توان خروجی موتور و افزایش حرارت می گردد.

این حالت زمانی انجام میشود که به یکباره پدال گاز فشرده شود و سیستم به حالت غنی تغییر وضعیت دهد، در این حالت نسبت هوا به سوخت سریعتر از آن تغییر میکند که مبدل کاتالیستی بخواهد با آن تطبیق پیدا کند.

این بو نشانه آن است روغن از جایی از موتور خودرو نشت میکند و در تماس با بخشهای داغ موتور و بهویژه منیفولد میسوزد و بوی نامطبوع را تولید میکند. گاهی نیز روغن از بالای کاور سوپاپها نشت میکند هرچند این بخش معمولا آنقدر داغ نیست که بویی از روغن بلند شود.

روغنریزی از زیر خودرو هم به دلیل آنکه مستقیما از کارتل به زمین میریزد بویی ندارد هرچند اینیکی نشانههای بصری واضحی از خود بهجای میگذارد.

فیلتر روغن مستقیما باعث دود اگزوز نمیشه ولی فیلتر هوا چرا از این کارها میکنه دلیلش هم اینه که وقتی فیلتر هوا کثیف میشه روزنه های اون گرفته میشه و فلوی هوایی که از اون میگذره کمتر میشه و بجای اینکه عبور جریان هوا از مسیر ونتوری باعث بالا اومدن بنزین از مسیر ژیگلور دور بالا بشه و نسبت مناسب مخلوط شدن بنزین و هوا رو رعایت بکنه تا سوخت کامل بسوزه بنزین رو به زور از مسیر ژیگلور دور پایین میکشه داخل سیلندر و به دلیل بیشتر بودن نسبت بنزین به هوا سوخت کامل داخل سیلندر نمیسوزه و مقداریش به صورت دوده سیاه از اگزوز خارج میشه و به اصطلاح میگن موتور خام میسوزونه.

روغن در داخل موتور تحت دمای بالا قرار دارد اما منطقا نباید بویی از آن به بیرون بیاید و به همین دلیل بوی روغن داغ را در داخل اتاق باید جدی گرفت.

یک راهحل ساده برای از بین بردن این قارچها قرار دادن سیستم تهویه در بالاترین دمای ممکن و روشن کردن فن با بالاترین سرعت است که معمولا باعث خشک شدن مسیر و از بین رفتن آنها میشود و تا مدتی از شر این بو راحت هستید.

آخرین مطالب