صدا خفه کن: نحوه رفع اهرم شکسته اگزوز در ماشین شما

به اینجا می رسیم که تولید این سوپراسپرت محبوب و قدرتمند در کارخانه ی مرسدس بنز در زیندلفیگن آلمان انجام می شو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

به اینجا می رسیم که تولید این سوپراسپرت محبوب و قدرتمند در کارخانه ی مرسدس بنز در زیندلفیگن آلمان انجام می شود.

خدا کنه اينم مثل تويوتا تاندرا شه که يک ميليون و ششصد هزار کيلومتر کار کرده و تعمير گاه نرفته بشه با تشکر از دنده 6 61-سلام در مورد فراخوان موتور ملي ef7 خواستم مطلبي بنويسم بنده پدرم نمايشگاه دار خودرو هست و بنده هر نوع خودرويي از پيکان مدل ۴۷ تا راو۴ مدل ۲۰۱۵ رو سوار شدم به عنوان تست تا ببينيم بهترين خودرو در بهترين بازه بودجه اي چي هست پس از تست هاي فراوان و بدون در نظر گرفتن حرف هاي بازار و نظرات ديگران با دانش اندک خودم توانستم خودروي سمند موتورملي رو انتخاب کنم که به جرات ميتونم بگم هيچ خودرويي تا بازه ۴۰ ميليون به پاي سمند نميرسه چه از نظر آپشن چه راحتي و جاداري و چه از نظر قدرت موتوري که به راحتي از وزن ۱۳۰۰ کيلويي سمند بر آمده و شتاب و قدرت و سرعت بسيار قابل قبولي رو در اختيار راننده ميذاره و در عين حال مصرفش ۷ ليتر در صد کيلومتر هست به صورت ترکيبي در استفاده شهري و جاده اي و اين واقعا عاليست همچنين موتور ef7 بسيار نرم و بيصدا هست بااين تجربيات در سال۹۲ اقدام به خريد خودروي سمند پايه بنزين سوز از شرکت ايران خودرو کردم پس از تحويل دوره ي آب بندي رو به خوبي پست سر گذاشتم يعني تا ۱۰۰۰ کيلومتر اوليه هيچ فشاري به خودرو نياوردم و کاملا رعايت کردم و بعد از اون به تدريج دور هاي بالاتر موتور رو استفاده کردم اين قضيه بسيار مهم هست چون هر خودرويي اين مرحله رو خوب طي نکنه باعث ايجاد صداهاي عجيب در خودرو و خرابي قطعات و مشکلاتي ميشه که تا عمر اين هست اون مشکلات هم باهاش هستن بعد از عبور کارکرد خودرو از ۵۰۰۰ کيلومتر ديگه رعايتش رو نميکردم يعني دور موتور بالاي ۵۰۰۰ دنده عوض ميکردم و پرشتاب و سرعت بالا تا ۱۷۰ کيلومتر هميشه رانندگي ميکردم اما در انجام سرويس هاش کوچکترين بي دقتي نميکردم و واقعا اين موتور منو راضي نگه داشته بود و يک سال و نيم اين ماشين رو داشتم و در اين مدت ۳۷۰۰۰ کيلومتر باهاش رانندگي کرده بودم که تصميم گرفتم قبل از اتمام گارانتي بفروشمش و مدل دوگانه رو ثبت نام کنم زيرا که موتور در مدل هاي تک گانه کيفيت پايين تري نسبت به دوگانه ها داشت و منيفولد ها پلاستيکي بودن و قطعات برقي مال کشور هند بودن اما مدل دوگانه داراي کيفيت بالاتر و منيفولدهاي آلومينيومي و سيستم برقي بوش آلمان بود از همين رو بعد از يک سال و نيم وبا يک ميليون و پانصدهزار تومان سود خودرو رو فروختم و رفتم ثبت نام که متاسفانه فروش نقدي نداشتن و منم بيخيال شدم در ضمن بگم موتور ملي استهلاک بسيار پاييني داره چون سرويس و تعويض روغنش هر ده هزار کيلومتر صورت ميگيره که با بهترين روغن به همراه تعويض فيلتر روغن و فيلتر هوا ۷۵۰۰۰ تومان هزينش ميشه به هرحال تا حالا همش از خودرو هاي نمايشگاه استفاده ميکردم تا اينکه خودروي دنا معرفي شد و پس از تحقيق بسيار و تست هاي مدل هاي مختلف و تجربه خوب از موتور ملي تصميم به خريد دنا کردم اين ماشين فوق العاده هست از نظر نرمي و راحتي و امکاناتي که داره از جمله صندلي۶جهته برقي و کروز کنترل و مانيتور لمسي داراي جي چي اس و طراحي شکيل بيروني و داخلي که اون رو در رنج قيمت زير ۶۰ ميليون تومان کاملا بي رقيب کرده و با نزديکترين رقيب خودش که جک جي۵ اتوماتيک هست حدود ۲۴ ميليون ارزان تر هست که خب طبيعتا اون اصلا بااين اختلاف قيمت رقيب به حساب نمياد در ضمن موتور هاي ef7 نصب شده روي دنا بالاترين کيفيت قالب گيري قطعات چدني رو دارن و منيفولدهاي آلومينيومي در اونها به کار برده شده و سيستم برقي تماما مارک بوش آلمان هستن و اين اصل ترين و با کيفيت ترين موتور موجود در ايران هست با توجه به اينکه موتور هاي tu5 مربوط به ۲۰۶ و پارس ديگر از اصالت قبل و قطعات باکيفيت قديم برخوردار نيستند يادآور ميشم که موتور ملي ef7 داراي سيستم cvvt هست که لقي سوپاپ ها رو اتوماتيک اندازه گيري و تنظيم ميکنه و همچنين نسبت به نوع رانندگي و ميزان بار حمل شده سوخت رساني و هوارساني به محفظه موتور رو کنترل ميکنه تا با بهينه ترين حالت بيشترين عملکرد رو در اختيار راننده قرار بده و اين سيستم از نظر کارکرد و از نظر قرارگيري روي يک خودرو بااين سطح قيمت کاملا بينظير و بي رقيب هست نويسنده متن.

پس بهترین انتخاب؛ استفاده از روغن موتورهای مصنوعی است. از آن جا که این خودرو مسابقه ای طراحی شده است.

رنگ نارنجی که منحصر به این مدل است. سریعتر از هر سوزوکیای که تا به حال دیدهاید. میتواند بهعنوان آپشن سفارش داده شود و امکانات بیشتری نیز برای این خودروی ۳۸۹ هزار دلاری وجود دارد.

این ورق ها حدود 0.7 میلی متر ضخامت دارند. بیشتر لباسی های اگزوز (بعنوان مثال تسمه های خم شونده) فقط حلقه های لاستیکی ضخیم هستند، مانند انواع نوارهای لاستیکی قوی.

خاموش باشند. استارت زده و گاز ندهید.

آخرین مطالب