دلیل اصلی خروج دود آبی و سفید از اگزوز ماشین

در ادامه این گاز به مسیر منیفولد هوای موتور میرود اما در این مسیر باید دمای آن تحت کنترل باشد. مرحله کار اصلی

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در ادامه این گاز به مسیر منیفولد هوای موتور میرود اما در این مسیر باید دمای آن تحت کنترل باشد. مرحله کار اصلی رینگ روغنی مشخص میشود که عهده دار کنترل روغنی که جدار سیلندر را پوشانده و آن را پاک کرده و به کارتر میریزد و اجازه نمیدهد که به قسمت بالای پیستون برود و از روغن سوزی موتور، جلوگیری مینماید و از تمام یاطاقانهای ثابت یک سوراخ دیگر به بوشهای میل سوپاپ میرود که مخصوص رسانیدن روغن به بوشهای میل سوپاپ میباشد همزمان با مراحل روغنکاری قطعات ذکر شده عمل روغنکاری و روانکاری بوشهای میل سوپاپ نیز انجام میگیرد، اگر چنانکه بوشهای میل سوپاپ و یاطاقانها در اثر کثرت کار ساییده شوند و یا در زمان تعمیر موتور یاطاقانها شل بسته شوند فشار روغن پائین آمده و برعکس اگر یاتاقانها سفت بسته شوند فشار روغن موتور بالا خواهد بود که عدم دقت در هر دو مورد بضرر موتور خواهد بود.

با این طراحی ، علاوه بر فرکانس های پایین ، هرگونه نویز دیگر جبران و خفه می شود ، که تأثیر بسیار خوبی در تصویر کلی صدا از عملکرد خودرو خواهد داشت. گیربکس اتوماتیک : گیربکس های اتوماتیکی که بر روی پژو ۲۰۶ مونتاژ می گردد از نوع بسیار پیشرفته بوده و در درون انها در حدود ۶ لیتر روغن ریخته می شود وجالب انکه این گیربکسها بر خلاف گیربکسهای اتوماتیک دیگر فاقد گیج روغن می باشد.

یکی از عواملی که میتواند باعث کاهش شتاب موتور سیکلت شود، وجود وسایل اضافی و سنگین و نیز قطعات سنگین بر روی دستگاه باشد. علاوه بر این ، برخی از ناخالصی ها در سوخت وجود دارد ، بنابراین هنگامی که گاز خروجی درجه حرارت بالا از موتور از طریق صدا خفه کن اگزوز عبور می کند ، رسوبات کربن در هسته سیلندر و پارتیشن از صدا خفه کن وجود خواهد داشت.

در لوله اگزوز ، عناصر ویژه - صدا خفه کن و رزوناتور ، به کاهش سرعت حرکت گاز کمک می کند. با هر ضربه پیستون ، یک انفجار میکرو در محفظه احتراق سیلندر موتور رخ می دهد ، پس از اینکه موج انفجار کار خود را انجام داد ، با انبساط شدید گازها همراه شد ، پیستون را به پایین منتقل کرد ، دریچه خروجی را باز کرد و از طریق اگزوز عبور کرد.

او کاملا نگه می دارد دمای بالا، و برای مدت طولانی خواص خود را از دست نمی دهد. مطلوب است که لوله بدون هیچ گونه نقص واضح و کاملا صاف باشد. به همین دلیل ، منیفولد اگزوز اولین کسی است که گازهای داغ را از سر سیلندر دریافت می کند ، بسیار عظیم است.

اکثریت قریب به اتفاق رانندگان از این س ofال که چگونه می توان صدا خفه کن بی سر و صدا ساخت. به همین دلیل ، ماشین های "ما" در مقایسه با صدا و سر و صدا از راحتی کمتری برخوردارند.

این مدال هم قدیمیترین و هم ارزشمندترین مدال در شاخه مهندسی برق به حساب میآید. تا به حال ۹۰ هزارتا کار کرده و خوشبختانه هنوز تعمير گاه نرفته به جز واسه جلو بندي که اونم يک بار يا دوبار رفتيم حتي هنوز تسمه تايم هم عوض نکرديم.

بسیاری از علاقه مندان به خودرو فرصت مقایسه وزن یک خودرو خارجی و داخلی را داشتند ، آنها خاطرنشان کردند که قسمت های سیستم اگزوز خودروهای خارجی بسیار سنگین تر است. قبل از ادامه نوسازی سیستم اگزوز ، بیایید دریابیم که چرا صدای اگزوز افزایش یافته است.

مواد پرکننده ای که اغلب توسط تولید کنندگان استفاده می شود فیبر بازالت است. قسمتی از لوله بین رزوناتور اصلی و صدا خفه کن بریده می شود.

طرح کاتالیست مدولار و صدا خفه کن برای موتور احتراق داخلی اختراع شده توسط اسکات وایت و کاترپیلار. سیستم احتراق و منبع سوخت را در ارتباط با تغییرات سیستم اگزوز تنظیم کنید. اولین مبتکران این سیستم یعنی مرسدس بنز و بی ام و در سال 1987 اولین سیستم کنترل کشش را معرفی کردند .

آخرین مطالب