خرابی اگزوز-دود اگزوز ماشین

خوشبختانه لیست امکانات پژو پارس TU5 نسبت به گذشته کاملتر شده است هر چند هنوز هم جای خالی آپشنهایی چون پوشش چر

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

خوشبختانه لیست امکانات پژو پارس TU5 نسبت به گذشته کاملتر شده است هر چند هنوز هم جای خالی آپشنهایی چون پوشش چرم صندلیها که محبوبیت بالایی بین مشتریان ایرانی دارد، حتی در لیست امکانات تیپ ELX دیده میشود.

جهت احداث واحدهای تولید خودرو طی سالهای گذشته یکی پس از دیگری سندی بر سیاسی کاری و نبود برنامهای مدون، علمی و عملی در صادرات شعاری این شرکت است. پس پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت میکند و تمام گازهای سوخته را بیرون از سیلندر میراند.

در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تاحد معینی متراکم میسازد. اگزاست فن با مکیدن هوای گرم و یا مرطوب از یک منطقه کوچک اجازه می دهد هوای تازه از قسمت های دیگر وارد شود و هوای گرم نیز توسط فن اگزوز به محیط خارج کشیده شود و سپس از طریق یک سیتم مجزا مانند دودکش به سمت خارج از محیط فرستاده شود وبدین صورت یک هوای مطبو ع ومناسب در محیط موجود باشد.

فن آکسیال دیواری یکی از فن های بسیار بادوام و مستحکم است که در برابر شرایط بیرونی دچار خوردگی و زنگ زدگی نخواهد شد.

زمان تراکم : پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت میکند و در حالیکه هر سوپاپ بستهاند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم میگردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر میرسد.

پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز میکند. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس میگردد. زمان قدرت : در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بستهاند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق میگردند.

فشار زیاد گازهای محترق شده پیستون را به طرف پایین میراند. که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را میبندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر دور چرخش میللنگ اتفاق میافتد.

بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در سایر موتورهای احتراق داخلی وجود ندارد.

2. کاتالیزور مولکول ها را به اتم های سازنده آنها تجزیه می کند. همچنین منجیدها را به نوبت و یک به یک تعویض کنید چرا که باز کردن هم زمان همه آنها به دلیل رها شدن وزن کل سیستم اگزوز موجب میشود عمل نصب نمونههای نو دشوار شود.

5 - سوار کردن مسافر با داشتن مسافر قبلی . البته احتمال میرود با توجه به موضوع هدفمندی یارانهها این موضوع اهمیت بیشتری یابد؛ چرا كه بودن این قطعه بر روی اگزوز موجب كمتر شدن مصرف سوخت میشود.

آخرین مطالب