تقویت سیستم تخلیه با هدرز

برای تخلیه بهتر موتور از دود درون سیلندر نیز از هدرز استفاده شده است. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

برای تخلیه بهتر موتور از دود درون سیلندر نیز از هدرز استفاده شده است. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولا به روش ریخته گری تولید میشود و به همین دلیل از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار است که در روند خروج گازهای آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد میکنند، اما هدرز به روش خم کاری دقیق لولهها شکل میگیرد و با ساختار یکنواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسان تر گازهای آلاینده، تنفس بهتر پیشرانه، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت میشود، البته میزان کاهش مصرف سوخت در ازای افزایش قدرت موتور چندان چشمگیر نیست و از همین رو از هدرز غالبا به عنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد میشود. میتوان گفت آخرین حضور جدی مینیها در مسابقات اتومبیلرانی به اواسط دهه 80 بازمیگردد و به دلیل ارزش کلاسیک آنها حالا اغلب یا بهصورت کاملا استاندارد و یا به شکل نمونههای خیابانی تیونینگ شده مورد بازسازی قرار میگیرند. آخرین کاردستی مجموعه سام اسپید از جمله قدرتمندترین مینی های ایران است که با تکنولوژی روز تیونینگ شده و قرار اتس در پیت استاپ پیست ازادی، خودش را برای حضور در مسابقات اتومبیلرانی گرم کند. خودروهای کوچک و در عین حال جذاب که نقشآفرینی آنها در مسابقات اتومبیلرانی ایران بهخصوص قبل از سال 57 بر کسی پوشیده نیست.

فروشگاه مجاز شمار4180249 ایساکو بازرگانی خاقانی ، واردکننده و توزیع کننده قطعات یدکی خودروهای داخلی و خارجی بویژه موتور کامل و گیربکس های دستی و… طی دوران گذشته به دلیل آزاد بودن واردات خودرو به کشور تقریبا بسیاری از سوپرکارها و خودروهای جهان به بازار ایران راه یافتند. معمولا به دلیل دشواری راهاندازی پیشرانه استاندارد با توربو و در دسترس بودن پیشرانههای توربو قابل نصب روی پراید، بسیاری از این کار صرف نظر میکنند. برای خنککاری بهتر موتور نیز از واترپمپ و اویلپمپ با قدرت بیشتر نسبت به حالت استاندارد استفاده شده. تقویت اتمسفریک پیشرانه بدون تغییر حجم در پراید راههای متنوع کم دردسر و نسبتا کمهزینهای دارد که بسیاری از مالکان برای دستیابی به اعداد و ارقام بهتر میتوانند آن را اجرا کنند. همچنین از سوپاپهای بزرگتری نسبت به مدل استاندارد برای این موتور استفاده شده است که در نتیجه آن راندمان حجمی موتور افزایش پیدا میکند. در این روش پس از اتمام پروژه یک خودروی کلاسیک زیبا پدید میآید که از نظر فنی در سطح بالاتری نسبت به نمونه استاندارد همان خودرو قرار میگیرد. اما در نمای عقب این خودرو برخلاف سایر قسمتها شاهد اعمال تغییر خاصی نیستیم و تنها چراغهای فابریک این خودرو جای خود را با نمونه اورجینال چراغهای فورد فستیوا عوض کردهاند.

در نمای کنار تغییر خاصی روی بدنه انجام نشده و تنها از سیستم تعلیق پنوماتیکی استفاده شده که البته کمپرسور آن در صندوق عقب قرار گرفته و با ریموت کنترل قابلیت بالا و یا پایین بردن تعلیق را دارد. طبق گفته مالک، در ابتدا پیشرانه 460 اینچ مکعبی، روی این خودرو نصب بوده که به دلیل وزن زیاد و کمبود لوازم جانبی برای آن در ایران، پیشرانه این خودرو را با پیشرانه 351 اینچ مکعبی برانکو تعویض کردند. از دیگر مشخصات ظاهری خودرو باید به رینگهای Mini Light با سایز 13 اینچ و لاستیکهای نیمه اسلیک ساخت یوکوهاما Advan اشاره کرد که چسبندگی بالایی را برای آن بهوجود میآورد. از جمله محبوبترین خودروهایی که وارد ایران شدند MINI یا همان مینی ماینرها هستند. درباره یک Mini Cooper مدل 1975 صحبت میکنیم. ضمن اینکه فرماندهی قلب کوچک اما توانمند این خودرو را یک میلسوپاپ 276 درجه ساخت Kent برعهده دارد که با زنجیر دبل به گردش در میآید. در مجموع به عقیده کارشناسان مجله تخت گاز، با همه توضیحاتی که برای ماشین بیان شد، این مینی یکی از بهترین مینی کوپرهای موجود در ایران به شمار می رود. خلاصه هرچیزی برای بازسازی مینی دوست داشتنی بخواهید، از صفر تا صدش در سام اسپید یافت می شود.

افزایش شتاب 206 TU5, راه های کاهش مصرف سوخت 206, قیمت هدرز 206, محل نصب آپشن های 206 در تهران, محل نصب هدرز 206 در تهران, محل نصب هدرز 206 در غرب تهران, نصب هدرز 206, هدرز 206 چیست, هدرز چگونه عمل میکند ؟ زیرا سوپاپ بزرگتر حجم بیشتری از سوخت و هوا را به سمت سیلندر هدایت میکند. سرسیلندر این موتور نیز به کمک پورت و پولیش بهینهسازی شده است تا سرعت سیال سوخت و هوا در عبور از کانالها و رسیدن به سیلندر بیشتر شود. کمبود زاویه دید، در برانکو نیز احساس میشود که با کمی رانندگی، به آن عادت خواهید کرد. یک جمله معروف هست که میگوید؛ اگر در ظاهر خودتان احساس خوب و با نشاطی دارید، پس در باطن تان هم احساس خوبی خواهید داشت. شاید که اگزوزتان پاره یا سوراخ شده باشد. شاید به اندازه ماشینهای امروزی طعم و رنگ و بوهای مختلف را با یکدیگر ترکیب نکردهباشد، اما به قدر کافی خوشطعم و اصیل هست که یک شیفته خودرو را تا ابد همراه خودش نگه دارد.

آخرین مطالب