تفاوت هدرز با منیفولد خروجی در چیست؟

هدرز و مانيفولد اگزوز بهتر، سوپاپهاي ورودي و خروجي بزرگتر، ميزان تراکم بيشتر، پيستونهاي آبديده، شاتونهاي قويت

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

هدرز و مانيفولد اگزوز بهتر، سوپاپهاي ورودي و خروجي بزرگتر، ميزان تراکم بيشتر، پيستونهاي آبديده، شاتونهاي قويتر براي دورهاي بالا، پمپ يا سيستم روغنرساني بهتر براي دورههاي بالا تا موتور نرمتر کار کند، ميللنگ و شاتونهاي سبکتر و قويتر و بالانس براي کار در دورهاي بالا هم ميتواند بهكار بيايد. کارشناسی هم که این نظر رو داد یکی از اساتید این کار هست و مشخصات رو با پراید استاندارد مقایسه کرد که در تمام موارد میشد ضعف عمل تیونینگ رو دید در همه چیز. من که آخر پست هم پیغام دادم اگه کسی تیونینگ تمیزی رو پراید انجام داد دعوت کنه ما هم ببینیم. نیسان میگوید: در نسل دوم ما بیشتر به عملکرد و دینامیک رانندگی توجه کردیم. تمامی کاری که ما در فرآیند ریمپ خودرو انجام میدهیم بازنگری در نرم افزار مدیریت موتور (engine management software) است و این به خودی خود هیچ آسیبی به خودرو وارد نمی کند زیرا هیچ قطعه فیزیکی از روی خودرو باز یا تعویض نشده است و تمامی تغییرات در محدوده ایمن صورت گرفته اند تا از فشار بیجا بر روی موتور جلوگیری شود.

در آخر عملیات چکسام گیری انجام می شود و دوباره توسط دستگاه پروگرامر بر سخت افزار کامپیوتر ریخته می شود. پروسه ریمپ کردن خودروها به این صورت است که برنامه خودرو با شماره کالیبره همان خودرو توسط دستگاه پروگرامر خوانده می شود و سپس با کمک نرم افزار Winols روی آن کار شده و پس از بهینه سازی جداول، خروجی گرفته می شود. در هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر به فرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به منیفولد چدنی معمولی، این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. در بازار قطعات یدکی خودرو انواع مختلفی شمع وجود دارند که هر یک ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارند. این تغییرات از طریق تعویض قطعات خودرو مانند میل لنگ و پیستون، کیت مکش و هدرز و… این انرژی سپس توسط قطعات دیگر مکانیکی باعث به حرکت درآمدن خودرو میشود. البته سازندگان دیگر برای فورد مدل سه تکه تولید کردهاند ولی این مدل کاملترین است و به همین دلیل برنده جایزه نو آوری هم شده.

در حالی که مرکز کاراک، با برخورداری از مهارت و تجربه کافی و با داشتن کادری متخصص و مجرب این کار را به درستی انجام می دهد. به همین خاطر دود مانده در مسیر خروجی با داشتن یک فشار مزاحم، در تنفس راحت خودرو مشکل ساز میشود و از قدرت تولیدی آن میکاهد. برای خروج بهتر دود اگزوز از هدرز استفاده می شود که بخاطر جنس و صیقلی بودن آن امکان این را دارد که با شتاب بیشتری دود و الایندگی موتور را به بیرون از اگزوز انتقال بدهد. در خودروهای تیونینگ شده سعی می شود تا جنس لوله و مخزن اگزوز از استیل صاف و صیقلی انتخاب شود تا دود و جریان هوای خروجی بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود. علاوه بر این، مخزن اگزوز نیز نقش موثری در خارج کردن هوای موتور به بیرون دارد. یکی از انواع این کیتها، کیت اگزوز برقی است که به کمک یک ریموت، کنترل میشود. کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه می شود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است که در خودروهای اسپرت معمولا از آن استفاده نمی شود. جلو پایتان انگار یک دنیا قدرت در نهایت سادگی پنهان شده.

اما اگر علاوه بر مسابقات قصد استفاده از خودروی خود را در شرایط معمولی و در شهر نیز دارید، پیشنهاد می کنیم به جای حذف آن، از یک کاتالیست جدید و تمیز استفاده کنید تا بتواند با قدرت بیشتری هوا را به بیرون منتقل کند. نه توربوشارژ، سوپرشارژ، نيتروس و نه تغييرات شديد قدرت، بلكه بهدستآوردن قدرت بيشتر از موتور يک اتوموبيل استاندارد. اولا سلام.دوما این شما نیستی که تعیین می کنه من چه حرفی بزنم چه حرفی نزنم من صرفا مشاهدات خودم رو نوشتم.سوما من راجع به پراید این مطالب رو گفتم نه مثلا ژاپنی که شما اومدی میگی .بهتره اول کل مطالب تاپیک رو بخونی مخصوصا اولین پست من در این تاپیک بعد اظهار فضل کنی. اتفاق می افتد. برای تقویت هر قطعه، یک بازه ای از هزینه وجود دارد و طبیعتا هر چه بیشتر هزینه کنید، نتیجه بهتری حاصل می شود. همانطور که میدانید سیستم تعلیق مینی دارای فنرهای مرسوم در دیگر خودروها نیست و استخوانبندی سیستم تعلیق در واقع با لاستیکهای خاصی فعال است و به دلیل سواری نسبتا خشک آن بیشباهت به یک کارتینگ نیست.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن