برنامه صدای اگزوز ماشین ها

ولی بنظر میرسه تشخیص ایراد واترپمپ برای تعمیرکارها خیلی مشکله بخصوص در مراحل اولیه . من هم این تشخیص رو به تع

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

ولی بنظر میرسه تشخیص ایراد واترپمپ برای تعمیرکارها خیلی مشکله بخصوص در مراحل اولیه . من هم این تشخیص رو به تعمیرکار دیگه ایی گفتم و ایشان هم تایید کرد و با هزینه کل حدود 160 تومن واتر پمپ رو عوض کردم و مشکل بطور کامل حل شد .

حدود یکسال و نیم از خرید و فکر کنم کیلومترش حدود بیست هزار تا بود صدای خاصی از ماشین شنیده میشد که برای اثبات اینکه این صدا اضافه هست چند نمایندگی و چند تعمیر کار مجرب هم نشون دادم و در نهایت یکی از تعمیرکارها که اتفاقا دوره رسمی ef7 رو هم گذرونده بود تسمه هیدرولیک رو برداشت و ازم خواست استارت بزنم و اینبار صدا کاملا از بین رفت و ماشین شد مثل روز اول !

بعد از خرید تا حدود دو هزار کیلومتراول طبق توصیه های دفترچه راهنما و سایتهای ماشین با دور موتور کم رانندگی میکردم و ماشین رو بهش فشار زیادی وارد نکردم تا اصطلاح آب بندی بشه .

شد خدا رو شکر تا بحال دیگه از این لحاظ مشکلی نداشته . جنس این واشر از مس و پنبه نسوز است که باعث میشود تا از محل اتصال سیلندر و سرسیلندر هیچگونه عبور گاز یا مایعی اتفاق نیافتد.

در صورت استفاده از برندهای نامعتبر، استپر معمولا یا دستورات ECU را بهدرستی انجام نمیدهد و یا زودتر از موعد خراب شده و از کار میافتد، که باعث ایجاد نوسان دور موتور، خاموششدن موتور در دور آرام هنگام استفاده از کولر یا فرمان هیدرولیک میگردد.

مثلا چراغ پشت پنل جلو کم نور روشن میموند و درنهایت یک بنده خدایی گفت ایراد از یکی از نودهاست و اینهم کار من نیست ! فقط این نکته رو بگم برقکار وارد به این سیستم خیلی کم هست و برام جالبه حتی عده ایی از نمایندگیها و تعمیرکارها کار با دستگاه دیاگ و عیب یابی رو خوب انجام نمیدن .

بسیاری از گیمرها ، اصلاح کننده های کیس و علاقه مندان از فن هایی استفاده می کنند که با چراغ های LED رنگی روشن شده اند.

که البته این موضوع یک کم خطرناکه . البته با تجربه ایکه داشتم همین اواخر بازهم همین صدا تازه داشت شروع میشد که با اصرار من تو دوتا نمایندگی کارشناس کارت طلایی اول موضوع رو رد کرد و میگفت تسمه سفت کن مشکل داره و اونو عوض کرد که صدا از بین نرفت !

البته بهیچوجه زیاد نبود ولی من همیشه دوست دارم ماشینم هیچ صدای اضافه ایی نداشته باشه و کاملا سالم باشه . شاید بپرسید مگه آمپر بالا میرفت که مشکل رو به واتر پمپ نسبت میدهید ولی من میگم اگه آمپر بالا بره احتمالا مشکلات خیلی بیشتری هم ممکن بود پیدا بشه ولی در هردو نوبت با تعویض واترپمپ مشکل حل شد .

بهرحال این مشکل هم فعلا حل شد. یه وقت دیگه هم راجع به شتاب و رانندگی و … نکته دیگه خاموش شدن موتور با کاهش شتاب و گاهی خاموش شدن مکرر اون در ابتدای حرکت هست که ظاهرا در سایر ماشینهای ایرانخودرو غیر سمند هم هست و هنوز مشخص نشده علتش چیه …

آخرین مطالب