بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

همچنین جعفر شهری که معتقد است مظفرالدین شاه در سال ۱۲۷۹ دو رنو را از فرانسه و از راه آب و خشکی راهی ایران کرد

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

همچنین جعفر شهری که معتقد است مظفرالدین شاه در سال ۱۲۷۹ دو رنو را از فرانسه و از راه آب و خشکی راهی ایران کرد، میگوید یکی از این اتومبیلها هیچگاه وارد ایران نشد چرا که در مسیرش و هنگام حمل و نقل دچار نواقصی شده و در راه ماند.

شنیدن صدایی شبیه به صدای انفجار در قسمت اگزوز می تواند یک نشانه برای خرابی کوئل باشد، هنگامیکه یک کوئل احتراق مشکل (نقص) داشته باشد نمی تواند ولتاژ کافی تولید کند و به شمع های خودرو ارسال کند در نتیجه احتراق به صورت ناقص ایجاد می شود و بخشی از سوخت به صورت بلا استفاده باقی می ماند که بعدا از طریق اگزوز خارج می شود.

شایان ذکر است که تنها دلیل شنیدن صدا انفجار خرابی کوئل نیست، بلکه اگر شمع ها به درست کار نکنند یا مخلوط سوخت و هوا به قدر کافی (کمتر یا بیشتر از حد مجاز ) غنی نباشد نیز سبب انفجار در مسیر اگزوز می شود.

شما می توانید در سایت خودروآیدی ( KHODROiD ) اطلاعات کافی در مورد اگزوز اسپرت و کاتالیزور اسپرت و کاتالیست به دست بیاورید. پس از آن بسته به نوع پیکر بندی کوئل به یکی از دو قسمت شمع یا توزیع کننده ارسال می شود.

کوئل احتراق دارای دو سیم پیچ است که در اطراف یک هسته آهنی پیچیده شده اند. سیستم احتراق یکی از بخش های عمده ماشین است که از بخش های مختلفی مثل آلترناتور، شمع خودرو، کوئل احتراق، توزیع کننده و قسمتهای دیگری تشکیل شده که کوئل احتراق مهمترین کار را انجام می دهد، وظیفه این عضو مهم تبدیل جریان کم فشار باتری به جریان فشار بالا می باشد.

این مکانیزم سیم پیچ ها کوئل احتراق را تبدیل به یک ترانسفورمر پله ایی کرده اند. در یک ماشین سواری (اتومبیل شخصی) یک باتری 12 ولت انرژی تولید می کند، در حالیکه شمع های خودرو برای جرقه زدن نیاز به ولتاژی بین 20 هزار تا 40 هزار ولت دارند، تبدیل انرژی از 12 ولت به 40 هزار ولت به عهده یک بخش سیم پیچ شده به نام کوئل است.

2. سیم پیچ های اکسایتر: تبدیل جریان DC به جریان AC - سیم پیچ های اکسایتر اکنون شبیه به سیم پیچ های استاتور اصلی هستند و جریان AC کوچکی را تولید می کنند.

معیارهای ازدواج در میانشان کاملا سنتی باقی مانده و کم پیش میآید با کسی خارج از طبقهی خود وصلت کنند. سیم پیچ اولیه که در سطح خارجی کوئل قرار دارد برای انتقال جریان کم فشار طراحی شده است، سیم پیچ ثانویه از پیچش بیشتری برخوردار می باشد و برای انتقال جریان با فشار بالا در نظر گرفته شده است.

به طور معمول کوئل درون یک محفظه پر از روغن قرار گرفته که به عنوان یک خنک کننده نیز عمل می کند. بهدليل اكسيداسيون ناقص هيدروكربنها، مقاديري اكسيدكربن، تركيبات آلي اكسيژندار، هيدروكربنهاي اشباع نشده به اضافه هيدروكربنهاي نسوخته وارد هوا ميشود.

تخلیه هوای آلوده، مواد زائد، گرمای بیش از حد و رطوبت هوا اولین واصلی ترین هدف از نصب اگزاست فن سانتریفیوژ یا اگزاست فن سقفی می باشد. با توجه به این که این شرکت تقریبا 85% تولیدات خود را به شرکت های خودرو ساز داخلی تحویل می نماید و 25% تولیدات خود را در قالب اگزوزهای یدکی انواع خودرو به مراکز پخش مجاز اگزوز در سراسر کشور پخش می نماید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن