بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

بله، زمانی که شما خودروی مورد نظرتان را برای استفاده از CNG تبدیل میکنید، هنوز کاربراتور، باک بنزین و مدار سو

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

بله، زمانی که شما خودروی مورد نظرتان را برای استفاده از CNG تبدیل میکنید، هنوز کاربراتور، باک بنزین و مدار سوخترسانی جهت بنزین را روی خودرویتان دارید. برای مثال برای یک خودرو متوسط با حجم سیلندر ۱۳۰۰ سیسی این مسافت چیزی در حدود ۱۵۵کیلومتر خواهد بود در صورت نیاز با افزودن تعداد باک میتوان این مسافت را افزایش داد.

پس از نظر شتاب و سرعت جای نگرانی در این مورد وجود ندارد و شما میتوانید با سرعت دلخواه موتور سیکلت خود را برانید. بنابراین به سادگی با زدن یک کلید روی داشبورد، میتوانید مسیر بنزین، به سمت موتور را برقرار کنید، اما به هر حال استفاده از CNG برای شما ارزانتر خواهد بود.

آموزشگاه فنی برق از نظر دسترسی در بهترین نقطه تهران یعنی میدان انفلاب واقع شده است که به راحتی می توانید با مترو، بی آر تی و تاکسی از هر کجای تهران تردد داشته باشید.

در صورتی که ذخیره CNG در خودرو تمام شود، میتوان هنوز از بنزین استفاده کرد؟ با یک باک پر CNG، به طور معمول ۱۰ تا ۱۵لیتر بنزین، گاز طبیعی را در خود ذخیره میکند. باک مخصوصی در صندوق عقب خودرو شما نصب میشود و مداراتی که بتواند گاز را در جهت احتراق به سمت موتورها هدایت کند، به آن مرتبط میشود.

تبدیل خودرو به CNGسوز چگونه تمام میشود؟ قیمت نسبت به آپشن هایی که در به کار میرود متفاوت میشود. اگر انژکتور کار خود را بهدرستی انجام ندهد یا سوراخهای ریز سر آن دارای قطر بیشتر از استاندارد باشند و بنزین را بیشتر از حد معمول به درون سیلندر بپاشند، آنگاه نسبت استاندارد میان غلظت سوخت و هوا برهم میخورد و بنزین به حالت خامسوزی از اگزوز خارج میشود.

2. داخل منبع شبکهای ساخته میشود تا صداهای ناشی از موتور خودرو را کاهش دهد. در صورتی که در خودروهای CNG سوز بوی گاز احساس کردید، سریعا باید مدار سوخترسانی را از نظر نشست احتمالی مورد بازرسی قرار دهید. در خصوص زوزه دیفرانسیل که بیشتر در خودروهای قدیمی شنیده می شود ، وقتی در سرعت بالا و دنده آخر پا را از روی پدال گاز برمی دارد زوزه شنیده می شود که مثل جعبه دنده نشانه کمبود روغن در دیفرانسیل و یا سائیدگی قطعات داخل آن در اثر کارکرد چندین ساله است.

توجه ویژه به علم آئرودینامیک همیشه به معنی تولید جذابترین موتورسیکلت بازار نیست و موتورسیکلت ب ام و K1 اواخر دههی ۸۰ میلادی این موضوع را به خوبی نشان میدهد.

پیش از این که موتورها کاربراتوری بودند، افت توان موتور بیشتر مربوط میشد به گرفتگی فیلتر بنزین ولی سیستم های سوخت رسانی امروزی پیچیده تر هستند و به همان نسبت تشخیص عیب در آن ها نیز دشوارتر است.

پیچ خورده ممکن است به طور صحیح در برابر سر سیلندر قرار نداشته باشد، که همچنین می تواند نشت اگزوز و نویز را ایجاد کند. بدیهی است اگر میزان مصرف خودرویتان را با واحد Km/Litr در این عدد ضرب کنید، میزان مسافت پیمودن با یک باک پر از CNG به دست میآید.

۱ مطلب با کلمهی کلیدی «اگزوز فن بی صدا» ثبت شده است . در ضربات بغل با سرعت حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت ۳۰ سانتیمتر تغییر فریم پیش بینی شده است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن