بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

ازدیگر مواردی که برای کاهش پايين بودنسرعت احتراق متان در خودروهای دوگانه سوز انجام میگیرد استفاده از شمع دو پ

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

ازدیگر مواردی که برای کاهش پايين بودنسرعت احتراق متان در خودروهای دوگانه سوز انجام میگیرد استفاده از شمع دو پلت است این شمع با زدن جرقه ی قوی تر به گسترش سریع تر شعله در داخل محفظه احتراق کمک می کند.

به زبان ساده تر اگر تعداد مولکول هاي گاز که اتاق احتراق را پر مي کند ۱۵۰ عدد باشد ، تعداد مولکول هاي بخار بنزين که اتاق احتراق را پر مي کند نزديک به ۳۰۰ عدد است. سیستم اگزوز با جمع آوری گازهای خروجی از سیلندرها ، مواد مضر را از بین می برد ، سطح سر و صدا را کاهش می دهد و گازهای خروجی تصفیه شده را در یک نقطه مناسب از دستگاه دور از سرنشینان تخلیه می کند.

کاهش صدا به فضا و مواد نیاز دارد. بطور مثال مانيفولد ورودی ، مجاري هوای سر سيلندر ، قطر سوپاپ ها ، همگي بر اساس ورود هوايي که بنزين نياز دارد طراحي شده اند. ژنراتور بخشی از دیزل ژنراتور است که خروجی الکتریکی را از ورودی مکانیکی تولید شده توسط موتور تولید می کند.

7. هال. مدل های پایین سر و صدا برای گردش هوا کم قدرت در اتاق و یا خنک کننده دستگاه های الکتریکی استفاده می شود. رانندگی در مسافت های کوتاه و کم بودن زمان بین روشن تا خاموش کردن خودرو.

برای جبران اين عيب موتور را کمی آوانس تر می کنند (به وسیله دلکو وادونسر) ولی سرعت کم احتراق باعث کاهش بازده موتور به دلیل افزايش انتقال حرارت به ديواره سيلندر که ناشی از افزايش مدت احتراق است، میشود.

اگر اين مجاري بر اساس گاز بخواهند طراحي شوند بايد قطر بيشتری داشته و ورود هوا بسيار آسان تر هم مي شود. در اين مثال ساده مي توان ديد که در اين شرايط بنزين به علت چگالی بالاتر میتواند قدرت بيشتری توليد کند .

این موضوع میتواند نشاندهنده نامرغوببودن روغن باشد، و میبایست از مصرف این نوع روغنها خودداری کرد زیرا باعث آسیبرساندن به قطعات موتور میگردد، سیاهشدن روغن به علت خاصیت پاککنندگی دودههای ناشی از احتراق و جذب ذرات معلق و ناخالصی روغن موتور است.

به دلیل افزايش انتقال حرارت به ديواره سيلندر و سوپاپها و سر سیلندر که ناشی از افزايش مدت احتراق است. این قطعات در دمای بالاتر ی کار می کنند و کار کردن در این دمای بالا باعث شده عمر موتور درحالتی که از گاز استفاده می کنیم ۳۰٪ کاهش یابددر واقع عیب رایجی که در موتورهای پایه بنزینی مشهود است سوختن سوپاپها است.

CNG سوخت بسيار خوبي است که ارزش حرارتي بسيار بالايي دارد اکتان يا بهسوزي اين سوخت از بنزين بسيار بالاتر است و قدرت بسيار بيشتري توليد مي کند، اما چرا مصرف آن در خودرو ها باعث افت قدرت و شتاب مي شود؟

اما اين سوال پيش مي آيد که چرا گاز نمي تواند اتاق احتراق را خوب پر کند؟ بنابراين در تبديل موتورهای بنزينی به گاز سوز، سيستم جرقه زنی بايد قوی تر شود تا بتواند ( 100 تا 110 ميلی ژول انرژی توليد کند) در موتورهای بنزينی اين مقدار ۳۰ تا ۴۰ ميلی ژول است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن