بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

مسیر هوا در جلو رادیاتور باید طوری طراحی شود که هوای خروجی را از اتاق دیزل ژنراتور خارج نماید. هرچند، در صورت

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

مسیر هوا در جلو رادیاتور باید طوری طراحی شود که هوای خروجی را از اتاق دیزل ژنراتور خارج نماید. هرچند، در صورت استفاده از سایلنسر اگزوز مناسب، صدای خروجی از اگزوز دیزل، آزاردهنده نخواهد بود و این اقدامات ضرورتی نخواهد داشت.

در این مقاله، ما اطلاعات دقیق در مورد انواع، ویژگی ها، مزایا و سایر توابع اصلی کانوپی دیزل ژنراتور را به شما ارائه می دهیم. اما گاها پس از لمس صفحه تاچ، برای اجرای دستورالعمل ها چند ثانیه ای را باید منتظر بمانید.

موتورهای دیزل به ویژه در حجم های بالا و تعداد سیلندرهای زیاد صدای آزار دهندهای تولید می کنند که در فضاهای صنعتی و ساخت و ساز و یا موقعیتهایی که دستگاه میتواند در فاصلهای دورتر از محل حضور افراد و پرسنل و محل سکونت نصب شود مانعی محسوب نمی شود.اما در مکان های شهری و نزدیک به محل سکونت و ادارات و اماکنی چون بیمارستان ها که سکوت محوطه اهمیت بالایی دارد، این گونه صداها قابل تحمل نمیباشد.

دیزل ژنراتور ها مخصوصا در توان های بالا عمدتا صدای بلند و گوش خراشی را دارند و به همین دلیل از کانوپی سایلنت یا اتاقک ضد صدا استفاده می کنند.این اتاقک ها به غیر از صداگیری خاصیت ضد رطوبت بودن و ضد گرد و غبار بودن و بعضا ضد انفجار بودن هم دارا میباشند.در داخل این اتاقک فلزی برای کم کردن صدا از فوم هایی که شکل ظاهری آن به صورت شانه تخم مرغ می باشد استفاده می کنند.

یک سایبان ضد صدا کامل یا مناسب برای ژنراتور خانگی نیز صدای موتور ژنراتور را کاهش می دهد. اساساً کانوپی جعبه ای با سیستم تهویه مناسب است.

یکی از تفاوت های عمده موتورهای دیزلی مورد استفاده در دیزل ژنراتور با نمونه های خودروی آنها تفاوت در جهت وزش باد رادیاتور است.

در واقع پروانه رادیاتور موتورهای ژنراتور هوا را از روی دیزل ژنراتور عبور داده و به سمت بیرون رادیاتور هدایت می کند و باعث ایجاد گردش هوا در اطراف دیزل ژنراتور و در نتیجه خنک شدن آن می شود. با وجود آن که روغن برای جلوگیری از اصطکاک همهی قطعات مورد استفاده قرار می گیرد، موتور خودرو به گونه ای طراحی شده تا روغن را بیرون از محفظه احتراق نگه دارد.

هر دستگاه دیزل ژنراتور علاوه بر هوای مورد نیاز برای احتراق، برای دفع حرارت تابشی منتشر شده در محیط به حجم مشخصی از هوا نیاز دارد. کارکرد غلط و عملکرد ناقص ترموستات در سربالایی و ترافیک، داغ شدن موتور پراید را به دنبال دارد.

صدای غرش در هنگام شتاب گرفتن : ابتدا سیستم اگزوز را چک کنید در مرحله بعد ممکن است سیستم انتقال قدرت خودرو دچار مشکل باشد. ادامه یافتن تولید خودرو به همان شکل پیشین، باعث شد ایرادات فراوانی به این خودرو گرفته شود که به دلیل به روز شدن استانداردها در جهان بودهاست.

این موارد ممکن است باعث کاهش صدای اگزوز شود ولی قطعا باعث ایجاد زحمت در تخلیه اگزوز موتور و داغ شدن آن می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن