بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

اين سدان تقريبا لوکس ظاهري قابل قبول دارد اما طراحي ظاهري آن کمي بلاتکيف به نظر ميرسد. 508 هاي ايکاپ از تريم

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اين سدان تقريبا لوکس ظاهري قابل قبول دارد اما طراحي ظاهري آن کمي بلاتکيف به نظر ميرسد. 508 هاي ايکاپ از تريم GT Line هستند که تفاوت هاي ظاهري چون جلو پنجره کرومي با خط هاي عمودي و افقي، لوله هاي اگزوز دوقلو با تريم مشکي، لوگوي GT LINE روي بدنه، پوشش دسته دنده چرم با دوخت قرمز راشامل مي شوند.

آپشن هاي ايمني و رفاهي از جمله ساير آپشن هاي 508 ايکاپ مي توان به 6 کسيه هوا، طيف کامل خانواده سيستم هاي کنترل پايداري، ورود و استارت بدون کليد، صندلي هاي برقي، تنظيمات حافظه دار صندلي، ماساژور صندلي راننده، تنظيم گودي کمر برقي، گرمکن صندلي هاي جلو، صندلي هاي چرم کلاسيک مدل GT طرح ناپا ترامونتان با دوخت قرمز، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سيستم نمايشگر هدآپ رنگي (HUD) با تنظيم نور و ارتفاع ديد که بسيار دور از دسترس راننده قرار گرفته است، سنسور کاهش باد لاستيک، سنسور پارک عقب و جلو، سنسور نور خودکار (اتولايت)، نوربالاي هوشمند (اسمارت بيم) اشاره کرد.

سيستم مولتي مديا با نمايشگر 7 اينچي لمسي، تهويه اتومات چهارگانه، طراحي جالب کيلومتر شمار که البته بيننده را کمي به ياد سبک طراحي کيلومتر شمار محصولات فورد مانند ماستنگ و سري F مي اندازد، دوربين دنده عقب، هشدار دهنده نقطه کور، ماساژور صندلي راننده و در کل طراحي جالب و متفاوت داشبورد اين خودرو از جمله امکاناتي ست که در ساير محصولات پژو در يک يکيج قابل مشاهده نيست.

نقطه قوت پژو ۵۰۸ را مي توان پايداري اين خودرو در هر نوع پيچي تلقي کرد. از آنجايي که در 508 از سيستم کمکي فرمان الکتروهيدروليک استفاده شده است، نيرو توليدي موتور تنها صرف به حرکت در آوردن خودرو مي شود.

مثلا ترمز دستي اين خودرو، در سمت چپ راننده و پشت فرمان تعبيه شده که گرچه به دليل وجود ترمز اتوماتيک در حالت پارک و راه افتادن در حالت درايو با فشردن پدال گاز، راننده خيلي به آن احتياج پيدا نمي کند.

۵۰۸ در قياس با رقبا رقباي قيمتي اين سدان در بازار ايران کيا اپتيما و رنو تليمسان هستند، دو خودروي محبوبي که توانسته اند رضايت مشتريان ايراني را به طور کامل جلب کنند. ضمن اينکه ايکاپ شرايط فروش جذابي را براي اين خودرو در نظر گرفته که طبيعتا سهم بازار پرچمدار سدان هاي پژو را در ايران بيشتر خواهد کرد.

صدا خفه کن طوری طراحی می شود که گازهای خروجی موتور در آن به آهستگی انبساط یافته و به اندازه کافی از انرژی حرارتی نیز کاسته شود. در داخل اين سدان شما صداي بيروني را در صورت بسته بودن شيشه ها احساس نمي کنيد اما براي آنها که از شنيدن صداي موتور در همگام تعويض دنده لذت مي برند مي توانند با قراردادن در حالت اسپرت که در کنار دنده به صورت غيرمعمول براي آن دکمه اي خارج از سيستم دنده، تعبيه شده، از اين صدا در حالت رانندگي لذت ببرند و تعويض دنده را احساس کنند.

یکی از فرایندهای آهنگری که در کارخانه اتفاق می افتاد فرآیندهای اصلاحی است که روی بدنه صورت می گیرد. تنها دليلي که مي تواند آينده موفقي را براي ۵۰۸ رقم بزند عرضه آن توسط شرکت ايکاپ -که پشتوانه ايران خودرو را دارد- است.

اين محصول که شهريور ماه امسال به صورت محدود روانه بازار ايران شد، در حقيقت محصول سال ۲۰۱۱ اما فيس ليفت شده سال ۲۰۱۴ است. اين سدان متفاوت که به قول مديران فرانسوي اين شرکت بهترين سدان پژو در اين سگمنت است، به صورت محدود وارد بازار ايران شده و با قيمت ۱۸۵ ميليون و البته با تسهيلات جذاب ايکاپ با بازپرداخت دوساله به فروش مي رسد.

اين درحالي است که مصرف سوخت متوسط آن برابر 6.9 ليتر در هر صد کيلومتر عنوان شده که از ميانگين حداکثر 9.8 و حداقل 5.2 ليتر در هر صد کيلومتر شهر و جاده حاصل مي شود. با مد نظر داشتن وزن خالص 1485 کيلوگرمي اين 508 قادر است در 8.9 ثانيه به تندي يکصد کيلومتر بر ساعت دست يابد.

آخرین مطالب