بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

یعنی روغن همراه با بخار به بیرون چکه کرده و بقیه وارد چرخه احتراق شده از اگزوز خارج میشه . گازهای خروجی حاصل

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

یعنی روغن همراه با بخار به بیرون چکه کرده و بقیه وارد چرخه احتراق شده از اگزوز خارج میشه . گازهای خروجی حاصل از احتراق با سرعت خیلی زیادی از سوپاپ های دود خارج می شوند که دارای انرژی جنبشی زیادی هستند و صدای بسیار زیادی تولید می کنند، به همین علت از منبع اگزوز استفاده می کنند.

اگزوز آکروپویک (Akrapovic) : صدای بسیار بم و سنگین به همراه ویبره زیاد.. منبع اگزوز اسپرت مسلسلی هفت رنگ تولید شده از آلیاژ با کیفیت مباشد و تولید شده از ترکیب 6 لوله و یک انبار اگزوز میباشد که با فشار دادن پا روی پدال گاز این 6 لوله بصورت دورانی به گردش در میایند.

ظاهر این موتورسیکلت بسیار شبیه همکلاسیهای خود و موتورهای تریل است. سیستم تعلیق این موتور متشکل از یک فورک تلسکوپی در قسمت جلو و یک ضربه گیر هیدرولیکی در قسمت عقب است.

من این موضوع را در بعضی موتورها دیده ام تا پیچ و مهره های منیفولد اگزوز نچرخند. اگر واشر گلویی اگزوز معیوب باشد، یا از موتور خودرو صدایی تقریبا مشابه تخلیه باد به گوش می رسد؛ یا این که با بالا زدن کاپوت بوی نشتی گاز یا دودهای خروجی را می توان به راحتی استشمام کرد.

این لایه معمولا از جنس اکسید آلومينیوم، دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومينا انتخاب مي شود.

در پارکینگ های بسته یا نیمه باز امکان تخلیه هوا بصورت طبیعی وجود ندارد و می بایست عملیات تزریق هوای تازه، خروج هوای آلوده و ایجاد جریان مابین این دو نقطه بصورت مکانیکی انجام شودکه این کار توسط اگزاست فن های مکنده وفن های هوارسان دمنده با پروانه فوروارد یا بکوارد صورت میپذیرد.

سیستم اطلاعاتی یا کیلومتر نیمه دیجیتال، چراغ های عقب از نوع LED و طراحی عضلانی مخزن سوخت از جمله ویژگی هایی است که در ظاهر موتور بنلی ۲۵۰ به چشم می خورد. قیمت و خرید لوازم یدکی و اسپرت دوچرخه مانند چراغ و شبرنگ دوچرخه، بوق، زین، دوشاخ، دسته ترمز دوچرخه، دنده، رینگ، قالپاق ، کمکی دوچرخه از برندهای ویوا، جاینت و..

طراحی بنلی ۳۰۰ نشان دهنده ی عملکرد خوب آن بوده و از ظاهر این موتور می توان دریافت که با یک موتور اسپرت سر و کار داریم.

موتورسیکلت بنلی ۳۰۰ (DSK Benelli TNT 300) نیز از جمله موتورهایی است که در این کلاس قرار دارد. بنلی مدل TNT 249S از پیشرانه ۲۴۹ سیسی بهره میبرد و در واقع در کلاس موتورهای ۲۵۰ سیسی قرار میگیرد. موتورسیکلت بنلی مدل TNT 249S در ۴ رنگ مشکی، سفید، سبز و طلایی به بازار عرضه شده است.

این رنگ در رینگها نمای متفاوتی برای این موتور فراهم کرده تا بنلی مدل TNT 249S نمای ظاهری زیبایی به خود بگیرد. لوله اگزوزی که میبینید، به هر حال محکم به جایی بند میشود تا به اطراف خودش برخورد نکند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن