بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

الکترود منفی در بدنه شمع قرار دارد و بخشی از الکترود مرکزی مثبت از عایق سرامیکی بیرون آمده و کنار الکترود منف

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

الکترود منفی در بدنه شمع قرار دارد و بخشی از الکترود مرکزی مثبت از عایق سرامیکی بیرون آمده و کنار الکترود منفی جای میگیرد. یک الکترود منفی و یک الکترود مرکزی مثبت.

این قطعه که از اجزای مختلفی ساخته شده است، جریان الکتریکی را از وایر میگیرد و با الکترود انتقال میدهد.

در طراحی یک سیستم احتراقی همچون انجین موتور سیکلت، قایق موتور، خودرو، موتور برق و غیره که عمل روان کاری در آنها با روغن موتور انجام میگیرد، محاسبات دقیق فضای خالی بین قطعات همچون فضای خالی که بین سیلندر و پیستون، بین چرخ دندههای گیربکس، بین یاتاقانهای زیر شاتون و میل لنگ وجود دارد و غیره انجام میگیرد تا این فضاها به وسیله روغن موتور پر شده، اصطکاک کاهش یابد و آب بندی دقیق صورت بگیرد.

بسیاری از شرکتهای تولیدی ادعا میکنند که کاتالیستها میتوانند ۱۰۰هزار تا ۱۵۰هزار کیلومتر دوام بیاورند. عمر مفید واکنشگر های کاتالیستی خودروها در حدود80،000 کیلومتر است. بطور معمول طول عمر کاتالیزور در خودروهای بنزین سوز، حدود ۸۰ هزار کیلومتر یا به عبارتی چهار سال است.

8. کیپ شدن مسیر اگزوز یا خراب شدن کاتالیزور اگزوز. اگزوز یکی از قطعات اصلی موتور سیکلت است که وظیفه دارد گازهای خروجی از موتور را به بیرون هدایت کند.

24. دریافت فرم درخواست ثبت سفارش تایید شده به همراه مجوز های اخذ شده، گرفتن کپی از آن توسط واحد تدارکات خارج و ارسال آن برای مسئول حسابداری سفارشات خارج. این برای مبارزه با کاهش سر و صدا است. در نتیجه این عمل، گاز وارد شده به موتور از لحاظ بنزین قویتر میشود و در نتیجه باعث بهتر روشن شدن موتور در هوای سرد میشود.

به مقدار حجم هوای عبوری ازاگزوز فن در یک زمان مشخص دبی هوا می گویند. همچنین فاصله­ی مناسب بگونه ای در نظر گرفته می­شود که سرعت هوای اغلب مناطق تهویه بزرگتر از 1 متر بر ثانیه باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است بنزین در پیاله کاربراتور گرم شود و در نتیجه انبساط آن فشار زیادی را به پیاله وارد نماید و منجر به خارج شدن سوخت اضافی از ژیگلور شده و موتور خفه کند.

حال اگر به هر دلیلی ساسات باز نشود و یا این که شناور کاربراتور به خوبی تنظیم نشده باشد، سوخت زیادی به موتور ارسال میشود و در نتیجه موتور فلوت کرده و یا به اصطلاح خفه میکند.

احتمالا این مشکل مرتبط با نشتی انژکتور سوخت و رگلاتور یا تنظیم کننده سوختی که راه آن بسته شده باشد، یا مسدود شدن خط بازگشت سوختاست. بههمیندلیل، انرژی سیمپیچ اولیه کویل در تمام دورهای پیشرانه تقریبا ثابت است؛ بنابراین، ولتاژ جرقهزنی نیز ثابت میماند و این امر باعث میشود تا ایجادنشدن جرقه در برخی سیلندرها در دورهای زیاد (Misfiring) کاهش یابد.

برای کارکرد بهتر موتور سیکلت باید در صورت مشاهده هر مشکلی در شمع آن را تعویض کرد تا موتور سیکلت در بهترین حالت سوخت و شتاب قرار بگیرد، با تک استارت روشن شود و دیگر دچار خام سوزی و یا لرزش نشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن