اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

به علت عدم توانایی این گونه از کاتالیست ها در کاهش آلاینده های اکسید نیتروژن، امروزه در خودرو های بنزینی مورد

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

به علت عدم توانایی این گونه از کاتالیست ها در کاهش آلاینده های اکسید نیتروژن، امروزه در خودرو های بنزینی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

اتاق خودرو فاقدهرگونه سروصدايي مي باشد ميزان نفوذ صدا به داخل کابين به نسبت ديگرمحصولات بسيار کمتربوده همچنين درسفرهاي طولاني به هيچ عنوان خسته کننده نيست.

صداي موتور با ميزان سرعت همخواني ندارد و شما را ياد رانندگي با نيسان وانت يا پيکان مي اندازد به اين نحو که مثلاً از سرعت 90 تا 120 صدا به شدت افزايش يافته و لرزه اي به کابين ميده که انگار 180 تا سرعت داريد.

اگر درجه حرارت مبدل در اگزوز برای مدتی به 800 درجه تا 100 درجه برسد فلز اصلی مبدل و پوشش لایه ای آن به تف جوشی رسیده و در نتیجه به فرسودگی آن کمک می شود کار یک مبدل در شرایط ایده آل در حدود 100000 کیلومتر عمر مفید می باشد.

یک پالس 180مدل 90بیمه تا 4سال دیگه رنگ قرمز قیمت چهارمیلیون و پانصد. کاتالیزور دیگر از طریق یک فرآیند شیمیایی معکوس به نام اکسایش (افزودن اکسیژن) مونوکسیدکربن را به دی اکسید کربن تبدیل می کند.

حذف کاتالیزور در ایران، یکی از راحتترین کارهایی است که در مراکز تیونینگ انجام میشود؛ که دوباره باید با گازهای خورنده و خرسهای قطبی کنار بیایید! مخارج تعميرش که چه عرض کنم تعويض قطعاتش که توسط نمايندگي انجام شد حدود ۳ ميليون در سال ۹۲ شد که واقعا هزينه بالايي داشت.

از اين موتور انتظار هيچگونه شتاب اوليه نداشته باشيد و قطعاً پشت چراغ قرمز به فکر جا گذاشتن ماشينهاي کناري نباشيد که به شدت ضايع خواهيد شد.

در کل بايد گفت موتور EF7 موتور فوق العاده قدرتمند و خوبيه که طراحي المانه .اما تو اين چند سال با تحميل تحريم به ايران ايران خودرو مجبور شد از قطعات بي کيفيت چيني و چه بسا بي کيفيت تر ايراني واسه اين موتور استفاده کنه .که باعث بد نامي اين موتور فوق العاده بشه..

تجربه ي رانندگي من با خودروي مجهز به اين موتور به اين شرح است: صداي زياد و غير طبيعي، ايجاد لرزه در تمام کابين و قطعات منصوب که نوعي وز وز، هميشه آزار دهنده هست.

اگر جايي اشتباه داشتم به بزرگواري خودتون ببخشيد .علي لک از دورود لرستان - 14-سلام خودرو Ef7از لحاظ موتور و سيمکشي يکسري معايبي داره به شرح زير ۱ سيم کشي خيلي ضعيفي در برابر حرارت داره ۲ حرارت بالاي موتور باعث زود از بين رفتن قطعات مواد پلاستيک ميشه ۳ روغن ريزي از قسمت اويل ماژول ۴نداشتن نشانگر روغن و گژ نامناسب ۵تعميرات سخت مثلا بازوبست دينام واويل ماژول تعميرات کولر بازوبست رادياتوروووووو در کل موتور خوبي داره اگر معايبش برطرف بشه - 15-سلام بنده پيشتر يه سمند با موتور ملي داشتم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن