اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

این فناوریها شامل تنظیمات اگزوز برای تغییر صدا و دریچههای برقی در خروجی اگزوز هستند که توسط برخی از خودروسازا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

این فناوریها شامل تنظیمات اگزوز برای تغییر صدا و دریچههای برقی در خروجی اگزوز هستند که توسط برخی از خودروسازان مشهور، در بازار جهانی عرضه میشوند. بجای آن که خودروسازها مجبور باشند تا به دنیای جدید خودروهای برقی پا بگذارند و برای گرفتن اطلاعات مجبور به همکاری با شرکتهای بزرگ شوند، میتوانند به سمت بهینه کردن موتورهای خود روی بیاوند.

گلویی اگزوز نیسان پاترول از دو خروجی تشکیل شده است که در نمونه ی چهار سیلندر هر خروجی برای دو سیلندر و در نمونه ی شش سیلندر هر خروجی برای سه سیلندر در نظر گرفته شده است.. به این خروجی در اصطلاح گلویی اگزوز گفته می شود که در هر دو نمونه ی شش و چهار سیلندر محل نصب و واشر یک شکل و یکسان دارند اما گلویی شش سیلندر تا حدود ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر از دو لوله ی مجزا تشکیل شده و بعد یکی می شوند اما در نمونه چهار سیلندر این دو خروجی بلافاصله به هم متصل شده و یکی می شوند..

۲- کاهش صدای موتور با نصب اگزوز دوگانه صدای غرش موتور یا Booming Sound کاهش می یابد زیرا موتور نیروی کمتری را صرف خارج کردن گازهای خروجی از محفظه ی احتراق خواهد کرد همچنین نبض اگزوز که ناشی از خروج ترتیبی دود از سیلندرهای ۱- ۴ و ۲ - ۳ هست نیز از بین می رود که این خود موجب کاهش صدای اگزوز خواهد شد..

۴- افزایش عمر موتور اگزوز دوگانه باعث خنک تر کار کردن موتور می شود. اما اصلیترین دلیل کم کردن آب رادیاتور پراید، وجود مشکل در لولههای رفت و برگشت آب است که برای رفع این مشکل، بهتر است تمرکز خود را روی این موضوع قرار دهید.

بعضی از کارشناسان باور دارند که خودروهای مجهز به موتوهای احتراق داخلی به پایان راه خود نزدیک میشوند؛ آن هم بخاطر آلایندگی زیادشان نسبت به خودروهای پاک.

این رشد باعث شده تا بازدهی خود این موتورها ۲۷ درصد نسبت به موتورهای احتراقی کنونی مزدا بیشتر شود و این میتواند خبر خوشحالکنندهای برای بعضی از شرکتهای خودروسازی باشد. بنابراین شاید دریچهی امید برای خودردوستان بنزینی هنوز باز باشد تا بتوانند هم صدای غرش موتور و اگزوز را بشنوند؛ هرچند که جذابیت خودروهای قدیمی آمریکایی با آن خامسوزی و صدای غرش موتورهای ۶ و ۸ سیلندر را نداشته باشند!

این نسخه مجهز به موتور قویتر BMW801S بود که دارای قدرت 1973 اسب بخار بود البته قرار بود موتور BMW801F1 با قدرت 2367 اسب بخار روی این پرنده نصب شود ولی این موتور در ان زمان هنوز تکمیل نشده بود.

به این ترتیب که برای هر دو سیلندر یا محفظه ی احتراق یک اگزوز مجزا نصب شد. نخست این که آلایندگی موتور Skyactive-3 آنقدر کم شده که با بعضی خودروهای پاک برابری میکند.

نصب اگزوز دوگانه همچنین موجب کاهش وقفه ی موتور یا Lag Time هنگام تعویض دنده به دنده ی بالاتر در سرعتهای بالا می شود همچنین با خروج سریعتر دود علاوه بر اینکه اکسیژن بیشتری به محفظه ی احتراق می رسد٬ موتور سریعتر به اوج عملکرد خود یا Peak Performance خواهد رسید..

۳- کاهش مصرف سوخت با نصب اگزوز دوگانه فشار کمتری بر موتور وارد خواهد شد زیرا موتور مجبور نیست نیروی زیادی را صرف خارج راندن دود از محفظه ی احتراق کند. انتخاب و نصب فن همواره یکی از مهم ترین قسمت های کار است.

آخرین مطالب