اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

۱-منبع اگزوز ساده که یک منبع تو خالی می باشد که صرفا ضربات اگزوز را گرفته و تاحدودی صدای کوبش را از خروجی اگز

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

۱-منبع اگزوز ساده که یک منبع تو خالی می باشد که صرفا ضربات اگزوز را گرفته و تاحدودی صدای کوبش را از خروجی اگزوز حذف خواهد کرد در این نوع اگزوز اثری از طراحی خاص و عایق نیست و صرفا به دلیل حالت مخزنی که دارد صدای کوبش موتور را حذف میکند .

عدماطمینان از رانندگی پس از آنکه متوجه آب ریختن آب زیر ماشین شدید، به این بستگی دارد که آب دقیقا از کجا نشت میکند.

این بخش در قسمت داخلی کاتالیزور قرار دارد و در بستری از سرامیک مونولیتی قرار گرفته است. دیزل ژنراتور در فضای باز یا بسته قرار دارد؟

⦁ اگزوز در چه مکانی قرار است نصب شود ؟ در صورت نداشتن يا خرابي تاكسيمتر حق كاركردن ندارند، مگر در نقاطي كه شهرداري نصب تاكسيمتر را ضروري اعلام نكرده باشد.

با در نظر گرفتن این که اینک میدانیم اکسیدهای نیتروژن در چه شرایطی تشکیل میشوند و اینکه میدانیم نمیتوان جلوی ورود اکسیژن و نیتروژن را به درون موتور خودرو گرفت، به نظر میرسد بهترین راه حل، کاهش دمای محفظه احتراق باشد تا از تشکیل این آلاینده جلوگیری شود اما این مسأله آنقدرها که در حرف آسان است در عمل بیدردسر نیست.

در ابتدا این نکته را مد نظر داشته باشید که سه نوع طراحی برای یک سایلنسر اگزوز وجود دارد . شارژر باتری دارای ولتاژ DC جدا شده است که عملکرد طبیعی ژنراتور را مختل نکند. شارژرهای باتری معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند تا از خوردگی جلوگیری کنند.

ولتاژ خروجی DC شارژر باتری در هر سلول 2.33 ولت تنظیم شده است ، که ولتاژ شناور دقیق برای باتری های سرب اسید است. کلیه ژنراتورها ، قابل حمل یا ثابت ، دارای محفظه های قابل سفارشی هستند به نام کانوپی سایلنت.

۲- سایلنسر اگزوز سه مخزنه ,این نوع اگزوز دارای یک مخزن اصلی می باشد که در دل خود دارای دو مخزن دیگر می باشد که با طراحی مخصوص خود باعث می شود برخود جریان خروجی اگزوز می شود که این برخورد ها خود شکست فرکانسی ایجاد خواهد کرد و تاثیر قابل توجهی در صدای خروجی اگزوز دارند .

۳-سوپر سایلنسر ,این نوع از اگزوز از ترکییبی از اگزوز سه مخزنه و عایق صداگیر در جداره داخلی اگزوز می باشد در این نوع از اگزوز ها علاوه از کاهش صدا از طریق برخورد جریانات هوایی از خروج صدا از طریق ارتعاش بدنه اگزوز هم جلوگیری میکنند .البته عایقی که در جداره این نوع از اگزوزه ها استفاده می شود علاوه بر بحث صدا ,دمای جداره بیرونی اگزوز را هم به شدت کاهش می دهد که تاثیر مهمی در کاهش دمای محیط خواهد داشت و البته که از انتقال حرارت اگزوز به تجهیزات جانبی موتور نیز جلوگیری خواهد کرد .

ژنراتور را هنگام کار کنترل می کنند و در صورت لزوم به طور خودکار ژنراتور را خاموش می کنند. اندازه گیری و نظارت مداوم این پارامترها باعث می شود که ژنراتور در صورت خرابی هر یک از این سنسور ها یا تجاوز از حد آستانه مربوطه خاموش شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن