اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

در صورتی که اگزوز موتور سیکلت سوراخ شود یا اینکه اجزای داخلی آن شکسته و یا جدا شوند، صداهای بسیار بلند و ناهن

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در صورتی که اگزوز موتور سیکلت سوراخ شود یا اینکه اجزای داخلی آن شکسته و یا جدا شوند، صداهای بسیار بلند و ناهنجاری از موتور سیکلت شما تولید میشود که بسیار آزار دهنده خواهند بود.

برخی بر این باورند که لوله های بزرگتر اگزوز باعث زیبایی نمای عقب خودرو و افزایش شتاب خودرو می شوند، اما دانستن این نکته ضروری است که اگر اندازه هر یک از قسمت های سیستم خروجی دود، متناسب با سایر قسمت ها و طراحی خودرو نباشد، نه تنها افزایش شتاب اتومبیل را به همراه ندارد، بلکه دچار کاهش قدرت و شتاب نیز می شود.

اگزوز فعال جدید رپتور از تنظیمات مختلفی شامل ساکت، معمولی، اسپرت و باجا برخوردار است که بسته به حالت رانندگی یا خواست راننده تغییر میکند. قسمت میانی اگزوز پیچ و مهره را از مبدل کاتالیزوری خارج کنید.

6. لعاب خود تمیز کننده: یکی از بخش های دشوار در فر توکار، تمیز کردن بخش داخلی آن است. در برخی از طرح های سوخت رسانی، فیلتر اولیه سوخت قبل از پمپ اولیه و در مسیر مکشی آن قرار دارد و فیلتر ثانویه بعد از پمپ اولیه قرار می گیرد.

مرحله ۶: از مبدل کاتالیزوری جدا کنید. فلنج (لب خارجی) متصل به انتهای مبدل کاتالیزوری ممکن است دارای دو یا سه پیچ باشد که به هم متصل شده اند و باید برداشته شوند.

لوله های اگزوز با اتصال پیچ: هیچ لوله واسط بین این نوع لوله و منیفولد وجود ندارد، با استفاده از پیچ و مهره، لوله های اگزوز با اتصال پیچ به طور مستقیم به منیفولد خودرو وصل می شوند. از گذشته تا کنون اگزوزها نیز مانند مابقی قطعات اتومبیل دچار تغییرات زیادی شدهاند اما به طور کلی ۵ نوع اگزوز در صنعت وسایل نقلیه استفاده شده است، که در این مقاله به آنها میپردازیم.

هرگاه دود سیاه از اگزوز خودرو بیرون زد، باید بدانید که تعادل میان نسبت سوخت به هوا در محفظه احتراق برهم خورده و درنتیجه، دود خروجی از اگزوز به رنگ سیاه درآمده است. اگر گاز در موتور خیلی زود و یا خیلی دیر درون محفظه احتراق موتور جمع شود تمام فشارهای برگشتی بر روی شمعهای موتور وارد میآید زیرا فشار موتور جای دیگری به جز شمعها برای تخلیه ندارد.

اما اگر دود غلیظ سفیدرنگ را همراه با کارکرد نسبتا بد موتور و کاهش سطح مایع خنککننده رادیاتور مشاهده کردید، باید بدانید که آب به هر دلیلی به درون محفظه احتراق نشت پیدا کرده و به احتمال قوی، واشر سرسیلندر سوخته است.

علت خروج آب از اگزوز خودرو میتواند مواردی همچون وجود رطوبت در هوا (تنها برای چند لحظه آب از اگزوز خارج میشود)، ایجاد مشکل در سرسیلندر، واشر سرسیلندر و محفظه احتراق باشد.

اگر میخواهید موتور اتومبیلتان برای مدتهای طولانی همچون ساعت به کار خود ادامه دهد، واجب است به نشانههای خرابی آن ازجمله تغییر رنگ دود خروجی از اگزوز توجه ویژه نشان دهید.

آخرین مطالب