اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

همین دلیل کافی ست که خیلی به سرعت نسبت به تعمیر منبع اگزوز خودروی خود (چه به لحاظ قطعات بیرونی و چه داخلی منب

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

همین دلیل کافی ست که خیلی به سرعت نسبت به تعمیر منبع اگزوز خودروی خود (چه به لحاظ قطعات بیرونی و چه داخلی منبع) اقدام کنید.

به هر صورت این چیزی ست که بعد از معاینه و بررسی منبع اگزوز به وسیله مکانیک، متوجه خواهید شد. بنا به آماری که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد تنها بازیافت پلاتین این کاتالیست ها چیزی در حدود ۳ میلیارد دلار تخمین زده شد!

پلاتین، پالادیوم و رودیوم را در ضایعات و وسایلی مثل سکه ها، زیورآلات و وسایل دکوری، کاتالیست های اگزوز، ضایعات الکترونیکی، کاتالیست های شیمیایی و پتروشیمی و جواهرات کهنه و فرسوده هستند.

ضایعات آهن همان تکه ها و ضایعاتی بوده که از فولاد ساخته شده است و پس از مصرف می توان مجددا آن را ذوب کرد و برای ساخت محصولات آهنی استفاده کرد. ورق آلمونایز و گالوانیزه، رایجترین موادی هستند که برای تولید Muffler مورد استفاده قرار میگیرند.

و بحرانی ترین مناطق در زمینه تعمیر و نگهداری و فرایند تولید در کارخانه سیمان است. کشورهای فنلاند ، سوئیس ، سوئد ، دانمارک ، بلژیک ، ایتالیا ، انگلستان و آلمان از جمله کشورهای تولید کننده این محصول به شمار می آیند .

برخی افراد به سر اگزوز و لوله اگزوزهای بزرگ علاقه مندند و فکر می کنند که این نوع، نمای پشتی خودروی آن ها را زیباتر و شتاب خودرو را بیشتر می کند.

به طور کلی هر وسیله نقلیه ای باید مجهز به لوله اگزوز باشد تا از خروج صداهای ناهنجار جلوگیری کند. وزن سر اگزوز نیز باید طوری باشد که به سبک بودن خودروی مورد نظر کمک کند.

البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که منبع اگزوز یک قطعه مصرفی می باشد که به مرور زمان عمر مفید آن تمام می گردد. مثلا اگر قصد خرید منبع اگزوز پژو 405 دارید، باید محصولی را تهیه کنید که حجمهای بیشتر از 1600 را پشتیبانی میکند؛ چون موتور این اتومبیل 1761 سی سی است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت انتقال دود و گازهای ناشی از احتراق باید همراه با کاهش صدای این گازها که ناشی از حرکت سوپاپ ها در موتور و انفجارهایی است که در محفظه احتراق صورت می گیرد باشد که این کاهش صدا با طراحی خاص اگزوز و نصب قسمت هایی از اگزوز مانند منبع اگزوز صورت می گیرد.

ابتدا بررسی می کنند که خودرو در رده خودروهای مسابقه ای و اسپرت باشد؛ سپس به استانداردسازی می پردازند، یعنی توان خروجی موتور ، طراحی قسمت زیرین خودرو و تن صدایی را که قرار است از آن خارج شود، در نظر می گیرند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن