اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

بعد از یک روز خوب در کنار دوستانی اهل دل و تست خودروهایی زیبا، مدرن و البته اسپرت، باید گفت که هیوندای جنسیس

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

بعد از یک روز خوب در کنار دوستانی اهل دل و تست خودروهایی زیبا، مدرن و البته اسپرت، باید گفت که هیوندای جنسیس کوپه خودرویی است که با توجه به پیشرانه قدرتمندی که دارد، برای مسیری مستقیم و طولانی حرف اول و آخر را می زند و شاید بسیاری از خودروهای گران قیمت تر آلمانی نیز نتوانند از پس آن در مسیر مستقیم برآیند.

منهارت در تیونینگ ب ام و X6 M Competition به مشتریان خود پیشرانه ۴٫۴ لیتری تویین توربو V8 را با ۷۳۰ اسب بخار قدرت پیشنهاد می دهد، اما برای مشتریان خارج از آلمان، امکان سفارش سیستم اگزوز سفارشی که در آن، مبدل های کاتالیزوری و فیلتر ذرات بنزین حذف شده تا صدای اگزوز طنین اندازتر شود، فراهم آمده است.

مدل TNT25 انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ است و بنا بر اظهار شرکت واردکننده با قدرت ۲۵ اسب بخار ۱۸.۵ کیلو در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱.۵ نیوتن بر متر در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه شده.

همانطورکه در فیلم دیدید، از همان ابتدا هیوندای جنسیس کوپه قدرت پیشرانه حجیم و قدرتمند خود را به رخ ژاپنی ما کشید و آن حرکت دریفت اول GT86 را در این قسمت جبران کرد. دسته: جنسیس. برچسب: کیت اگزوز, هیوندای, هیوندای جنسیس, هیوندای جنسیس کوپه.

همانطورکه دیدید، در تست شتاب گیری تویوتا GT86 توانست در عرض 9.27 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و در مقابل هیوندای جنسیس کوپه در عرض 8.07 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت رسید. در مقابل تویوتا GT86 از ریشه خودرویی متفاوت و با هدفی دیگر ساخته شده و قابلیت های دریفت آن در سطحی است که تا پشت آن ننشسته و کمی با آن بازی نکنید، باور نمی کنید، ولی اگر GT86 دارید بهتر است در پشت چراغ قرمز خیلی سر به سر جنسیس کوپه نگذارید و در عوض در سر پیچ ها کمی دود راه بیندازید تا حساب کار دستش بیاید.

پروانه های هر فن بر اساس درخواست مشتری متغیر بوده و دارای متریال متفاوت از جمله : گالوانیزه، استیل، آلومینیوم و حتی پلی اتیلن میباشد که در حالت عادی پروانه اگزاست فن پشت بامی یا فن قارچی از آلومینیوم و فن یوتیلیتی از فولاد مرغوب ( ST37 ) می باشند .

آیا سرباز کره ای خوشحال از برد این مسابقه می تواند از آلمانی خوش نام و نشان مرحله بعدی عبور کند؟ آیا در شتاب گیری و درگ 400 متر می تواند کماکان حجم موتور خود را به رخ آن بکشد؟

یکی شتاب صفر تا صد و دیگری یک درگ 400 متری نفس گیر. البته باید گفت که نتیجه درگ از همان ابتدا هم معلوم بود ولی خوب جوان است و یک دنیا هیجان! شاید نتیجه بدست آمده مخصوصاً در مورد GT کمی ناامید کننده بود البته این موضوع را محمدرضا قبل از شروع به ما گوشزد کرده بود.

در آغاز سال جاری بود که آلفارومئو اعلام کرد نسخه کوادروفولیو ۴C را نخواهد ساخت زیرا این خودرو بهترین نمونه در کلاس خود است. در خودروهایی از نوع کاربراتوری ، داده های به دست آمده از سنسورها مستقیم در اختیار راننده قرار می گیرد ولی در خودروهای انژکتوری، این اطلاعات ابتدا به ایسیو منتقل می شود و به طور دقیق پردازش شده و سپس به راننده صادر می شود.

ابتدا از شتاب صفر تا صد شروع می کنیم. پس ابتدا این دو فیلم زیر از شتاب گیری هر کدام را ببینید تا با هم صحبت کنیم. لذا ما دو تست از خودروهای قرمز رنگمان گرفتیم.

آخرین مطالب