اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

نکته مهمی که در زمینه باتریهای پژو ۲۰۶ باید به ان اشاره نمود که حتما باید مد نظر قراربگیرد استفاده از باتری د

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

نکته مهمی که در زمینه باتریهای پژو ۲۰۶ باید به ان اشاره نمود که حتما باید مد نظر قراربگیرد استفاده از باتری دیگر جهت روشن نمودن خودرو می باشد (چنانکه در پیکان زیاد دیده شده است) اگر در خودرو پژو ۲۰۶ جهت روشن نمودن خودرو دو باتری بصورت سری به یکدیگر متصل شوند(یعنی قطب مثبت یکی به قطب منفی دیگری وقطب منفی یکی به قطب مثبت دیگری متصل شود انگاه ECU خودرو حتما خواهد سوخت وخسارات سنگینی به خودرو وارد می شود.

مساله دیگر، جاگیری غیراستاندارد سیستم اگزوز اسپرت در قسمت زیرین خودرو می باشد، چرا که حجم مدل اسپرت اگزوزها از مدل معمولی بیشتر می باشد و باید طراحی زیر ماشین با نوع اگزوز اسپرت سازگاری داشته باشد.

چه کسی اولین بار موتور ماشین را اختراع و در نهایت آن را درون یک خودرو قرار داد؟ کم کردن صدای گاز های تولید شده بر عهده مجموعه ای از لوله های سوراخ دار میباشد که درون منبع یا انباره اگزوز قرار میگیرند.

ولی یک فرد آگاه همیشه مواظب حرارت موتور میباشد و این مسئله به قدری مهم است که هر گاه رادیاتور یک اتومبیل حتی نیم لیتر آب کم داشته باشد باید با اضافه کردن آن نسبت به فول نمودن رادیاتور اقدام نماید.

قبل از سوار شدن باید بدانید که احتمال سوختگی با اگزوز وجود دارد. در حقیقت، بخش منیفولد خروجی وظیفه راهنمایی کردن دود و گاز تولید شده در سرسیلندر به سمت لوله اگزوز را بر عهده دارد.

ماده 29 ـ درخواستكننده هر نوع گواهينامه رانندگي بايد مداركي را كه از طرف راهنمايي و رانندگي اعلام ميشود به مراجع آگهيشده ارايه كند. به هر حال، وقتی سوختی میسوزد مقداری دود ایجاد میشود. در منبع اگزوز نیز چنین اتفاقی میافتد؛ صدای امواج تولید شده در موتور منعکس شده و در نهایت کمتر میشود تا صدایی که از گاز ها خارج میشود گوش خراش و آزار دهنده نباشد.

اتفاقاتی که در منبع اگزوز رخ میدهند را میتوان به مکان های آکوستیک شده تشبیه کرد، به گونه ای که با دقت در اتاق ها و یا استودیو های آکوستیک شده متوجه میشویم که علاوه بر پوشاندن درب و دیوار ها، سعی میکنند در دیوار ها سطوح غیرهمگونی نیز ایجاد کنند تا صدا به طور کامل مدیریت شود.

برخی از افراد به اشتباه تصور میکنند که کاتالیست سبب کاهش شتاب اتومبیل شده و به همین دلیل اقدام به جداسازی آن از اگزوز میکنند در صورتیکه کاتالیست در کاهش شتاب اتومبیل هیچ نقشی ندارد. تمامی گاز ها و دود های تولید شده از سیلندر ها پس از عبور از منیفولد، رابط ها، منبع اگزوز و کاتالیست وارد یک لوله پخش کننده دود اگزوز شده و در نهایت به سمت خارج از خودرو هدایت میشوند.

پس از اینکه عمل احتراق و فعل و انفعالات مربوط به بنزین در موتور و سیلندر ها صورت گرفت، قسمتی از هیدروکربن نسوخته به همراه دی اکسید کربن و منوکسید کربن وارد منیفولد یا هدرز میشوند که از گازی با فشار بالا برخوردار هستند.

و پس از شش ماه بهشدت زنگزده! احتمالاً ظاهر جذاب این خودرو یکی از اصلیترین دلایلی است که باعث شده بسیاری از افراد به فکر خرید دیگنیتی باشند. البته ایجاد سوراخ هم در مبدل کاتالیست غیرقانونی و غیرعلمی است.

آخرین مطالب