اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

قسمت ورود هوا به پیش صافی از پره های مورب ساخته شده است و لوله مکش هوای موتور در وسط آن قرار می گیرد. اما در

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

قسمت ورود هوا به پیش صافی از پره های مورب ساخته شده است و لوله مکش هوای موتور در وسط آن قرار می گیرد. اما در کنار افزایش تعداد محفظه ها و پیچیدگی پیکربندی آنها ، بهبود طرح ها به طرق مختلف پیش می رود.

بعد از آنکه با کارکرد موتور خودروها در گذشته ، آشنا شدیم شاید اکنون بتوانیم درک بهتری از ایسیو پیدا کنیم. یکی از بخشهای اصلی سیستم اگزوز، منبع اگزوز است. در شکل زیر یک نمونه از سیستم اگزوز ، نشان داده شده است.

سیستم خنک سازی انجین سوزنتس همان سیستم خنک سازی هوا خنک به واسطه یک رادیاتور روغن 10 اینچی است که برای خنک سازی بهتر انجین در مصافت های بسیار طولانی و یا ترافیک نصب گردیده است. یکی از مهمترین کاربردهای این نوع پوشش، استفاده در اگزوز می باشد.

به عنوان مثال ، به دلیل استفاده از پارتیشن های شکل دار با مشخصات خاص ، جریانهای متقابل و گردابهای متلاطم گاز در محفظه ها ایجاد می شود. همین اثر توسط یک بافل مارپیچ ایجاد می شود که در تمام طول دستگاه اجرا می شود.

پارتیشن های مسطح محفظه های انبساط اغلب با محدب - مخروطی یا به شکل دیگر جایگزین می شوند ، که جریان گازهای پودری را به قسمت محیطی صدا خفه کن منحرف می کند ، که از سبقت گلوله جلوگیری می کند.

بدنه صدا خفه کن حجیم اغلب مناظر معمولی را می پوشاند ، بنابراین به صورت غیرعادی قرار می گیرد - محور دستگاه بسیار کمتر از محور بشکه است.

گاهی اوقات ، برای بهبود عملکرد صدا خفه کن ، قبل از آن با آب مرطوب می شود. همچنین ، افزودن آب به صدا خفه کن صدای شلیک را کمی تغییر می دهد ، از "خربزه" فلزی به "برنزه شدن" کسل کننده تر.

با این حال ، با شلیک مکرر با چنین خاموش کننده ، با افزایش فشار در محفظه ها و گرم شدن جاذب ، عملکرد دستگاه به شدت کاهش می یابد.

اما ، البته ، کانال عبور گلوله باید کاملاً با بشکه تراز شود ، زیرا حتی با کمی لمس آن در برابر پارتیشن های داخلی ، دقت آتش به شدت کاهش می یابد. در آن زمان بازار خودروی ایران در تصاحب برندهای آلمانی، آمریکایی و بریتانیایی بود و کمتر کشور دیگری توانایی تصاحب بخشی هر چند کم از بازار ایران را داشت.

پس از آن ، انرژی گازها به دلیل بازتاب چندگانه و ضد میرایی امواج ضربه ای در داخل محفظه کاهش می یابد. می تواند به علت جرقه نامناسب شمع، مسدود شدن خطوط سوخت یا فیلتر سوخت، خوانش اصلی کامپیوتر از موقعیت نامناسب رانندگی یا بسیاری از عواقب دیگر باشد.به علاوه دور برداشتن زیاد شتاب که از کنترل خارج هستند موقعیت هایی می باشند که باید از یک تکنسین واجد شرایط بخواهید تا آن را بررسی کند و تا جایی که می تواند زودتر آن را تعمیر کند.نگهداری پیشگیری کننده شامل تغییر منظم روغن و تعویض تسمه در فاصله های توصیه شده است تا به شما کمک کند تا از خطر قرار حفظ شوید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن