اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

عدد لامبدا کمتر از یک و سپس بیش از یک و نهایتا مجددا روی یک ثابت گردد. شامل این قانون نمی شوند زیرا کل تولیدا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

عدد لامبدا کمتر از یک و سپس بیش از یک و نهایتا مجددا روی یک ثابت گردد. شامل این قانون نمی شوند زیرا کل تولیدات سالیانه آنها کمتر از ۱۰ هزار دستگاه است و به طور مستقل در حال تولید خودرو هستند.

اینکه دقیقا چه ساعتی از دوربینهای طرح عبور کنیم و چه ساعتی مجوز محدودیت تردد داریم، همگی در سایت تهران من قابل محاسبه است. میخواستم ببینم چه اتفاقی ممکنه افتاده باشه ؟

ولتاژ خروجی بالای 4 ولت و سپس 2 ولت و نهایتا روی 3.3 ولت مجددا ثابت گردد. ولتاژ خروجی از سنسور بر روی 3.3 ولت قرر گرفته باشد بدون نوسان. در صورت عدم نوسان ما بین 0.1 و 0.9 ولت ، یا نوسان در بازه صحیح (0.1 تا 0.9) اما در مدت زمان بیش از 1 ثانیه، یا ثابت ایستادن ولتاژ بر روی هر ولتاژی به معنای خرابی سنسور اکسیژن می باشد.

برای انجام این تست ابتدا لوله بخارات محفظه میل لنگ (pcv) را جدا کرده و اجازه دهیم موتور به مدت حدودا 3 دقیقه در حالت دور آرام در همین شرایط کار کند ، با انجام این کار هوای ورودی به منی فولد هوا افزایش یافته و سوخت خودرو رقیق تر می گردد در نتیجه باید ولتاژ سنسور اکسیژن به نزدیک 0.2 ولت رسیده و ثابت گردد.

ابتدا لوله بخارات محفظه میل لنگ (pcv) را این بار از سمت بالای موتور یعنی منی فولد هوا در آورده و توسط یک تکه نایلون پلاستیکی بپوشانید تا جلوی ورود هوای اضافی را در حالت دور آرام به منی فولد هوا بگیرد ، با انجام این کار هوای ورودی به موتور کم شده در نتیجه غلظت سوخت افزایش می یابد و در این حالت می بایست ولتاژ تولیدی سنسوراکسیژن به حدود 0.8 ولت افزایش و ثابت گردد.

دقت فرمایید که در صورت قطع سوکت سنسور اکسیژن غلظت سوخت بصورت خودکار از طریق پروگرم و برنامه ecu برروی سوخت غلیظ محاسبه می گردد و موتور شروع به بد کار کردن و ریپ زدن و تولید دود سیاه مب نماید ، در نتیجه با کشیدن سوکت آن و اتصال به مولتی متر دچار اشتباه محاسباتی شده و با یک تصمیم کاملا غلط و اشتباه اقدام به تعویض سنسور می نمایید.

فیلتر ذرات دود دیزل یا DPF جهت کاهش آلودگی هوا چگونه عمل می نماید؟ Canon Remote Switch RS-80N3 کانکتور سوئیچ سیم دار با کابل ۰٫۶ متری ۳-pin N3 کانن که می تواند تمام عملکردهای دکمه شاتر دوربین را انجام دهد مناسب برای عکسبرداری های ماکرو و عکسبرداری های طولانی مدت است.

مولتی متر را در رنج mv-DC قرار دهید و مطابق شکل از پشت سوکت مادگی دسته سیم خودرو دو پراب مشکی و قرمز را به پایه های 3 و 4 سنسور متصل نمایید ( دو سیم مشکی و طوسی سنسور اکسیژن ) سپس خودرو را روشن کنید و اجازه دهید 3 دقیقه در حالت درجا و دور آرام کار کند حال می بایست همان تست های ولتاژی که در دیاگ مشاهده می کردید را در صفحه نمایش گر مولتی متر نیز مشاهده کنید ، یعنی نوسان ولتاژ ما بین 0.9 تا 0.1 ولت مشاهده کنید .

نوسان ولتاژ و شکل موج صحیح سنسور اکسیژن که نشان از سلامت سنسور اکسیژن دارد. می توانید کارکرد سنسور اکسیژن را توسط مولتی متر نیز بررسی نمایید. در این شرایط و در دمای محیط حدودا 25 تا 30 درجه سانتی گراد می بایست مقاومت سنسور از حدود 1.5 تا نهایتا 9 اهم برای سنسور های مختلف رویت گردد.

هوای تمیز به کمک لوله ونتوری ( نارنجی) از طریق سوراخ های تهویه (زرد) به داخل مکیده می شوند. نکته قابل توجه این است که این سنسور بدلیل ساختار شیمیایی که دارد بیشتر دچار افت کیفیت کاری می گردد و به تدریج عملکرد بهینه خود را از دست می دهد و معمولا یک باره از کار نمی افتد چراکه این خصلت ترکیبات شیمیایی می باشد و این موضوع با توجه به جایگاه این سنسور از لحاظ تاثیر گذاری در کارکرد موتور ، شرایط عیب یابی و تحلیل عملکرد صحیح آن را دشوار تر می کند.

آخرین مطالب