اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

توضیح مشکل: با حرکت متوجه می شوید که خودرو به یک سمت کشیده می شود. اگر این مشکل را خیلی نادیده بگیرید، نهایتا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

توضیح مشکل: با حرکت متوجه می شوید که خودرو به یک سمت کشیده می شود. اگر این مشکل را خیلی نادیده بگیرید، نهایتاً ممکن است مجبور به تعمیر اساسی موتور خودرو شوید که قطعاً هزینههای زیادی روی دست شما باقی خواهد گذاشت.

اگر خودروی شما به موتور توربو یا سوپرشارژردار مجهز است، حتماً سطح بوست آن را در تنظیمات کارخانه نگه دارید تا فشار داخل محفظه احتراق همیشه در حالت مناسب قرار داشته باشد.

در این روش معمولاً نشتیهای دیگر هم میتوانند موجب کاهش فشار شوند و به همین دلیل، این موضوع نیز تنها زمانی که علایم اصلی دیگر سوختن واشر سرسیلندر وجود داشته باشد میتواند مورد نظر قرار بگیرد.

فرانکلین هم به دلیل این که از کودکی در یک نمایندگی ماشین های گران قیمت کار و در پایین شهر زندگی کرده، در مهارت رانندگی، تیراندازی و دزدی تبحر خاصی دارد. راههایی وجود دارند که به شما امکان میدهد شانس سوختن واشر سرسیلندر خودروی خود را کاهش دهید.

البته مشکلات دیگری هم وجود دارند که این نقطههای سفید رنگ ریز را ایجاد میکند و این مورد نمیتواند صرفاً نشانه سوختن واشر سرسیلندر باشد، ولی اگر نشانههای دیگر سوختن واشر سرسیلندر وجود دارند و این مورد را هم میبینید، با اطمینان بیشتری میتوان نتیجه گیری کرد.

اگر موتور خودروی خود را بازسازی میکنید، مکانیک شما اگر پیچهای سرسیلندر را با کمک آچار تورک متر ببندد و از ایجاد فشار اضافی روی آنها پیشگیری کند، شانس سوختن و خراب شدن واشر سرسیلندر نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای اندازه گیری روغن در کارتر میله ای به نام گیج در یک طرف بدنه موتور تعبیه شده است. اکنون غربیلک فرمان خودرو هم حاصل قالب گیری فیبرکربن مصنوعی است. به عنوان مثال، در موتورهای خورجینی 2 سرسیلندر وجود دارد و در صورت سوختن یکی از آنها بهتر است هر دو را با هم عوض کنید تا بعداً به مشکل نخورید.

خام سوزی در برخی از موارد حتی باعث کپ کردن موتور هم می شود. با نشتی مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق، این مایع با چکه از رینگ پیستونها وارد روغن موتور میشود. با سوختن مایع خنک کننده داخل محفظه احتراق، معمولاً نقطههای سفید ریزی در اطراف الکترود تشکیل میشوند.

1-رگلاتور کنترل فشار سوخت نمیتواند به خوبی فشار مرتبط با جریان سوخت را تحت کنترل داشته باشد که در نتیجه منجر به پمپ بیش از حد سوخت و احتراق نامناسب خواهد شد . پاره شدن یک یا چند منجید باعث فشار آمدن بیشتر بر سایر منجیدها و پارگی زودهنگام آنها میشود.

به دلیل پیچیده بودن پروسه، بیشتر هزینه تعمیر آن صرف دستمزد مکانیک میشود. مبدل کاتالیست یا کاتالیزور، همانند یک فیلتر در سر راه گازهای خروجی از اگزوز قرار میگیرد و مواد تشکیلدهنده آن، بهواسطه واکنشهایی که با هیدروکربنهای نسوخته خروجی از اگزوز برقرار خواهند کرد، این مواد مضر را به آب و دیاکسیدکربن تبدیل میکنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن