اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

نشانه دود سفید نشانه وجود نوعی بخار آب است و هم می توان گفت که نشان دهنده نشت مایع خنک کننده به داخل سیلندر م

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

نشانه دود سفید نشانه وجود نوعی بخار آب است و هم می توان گفت که نشان دهنده نشت مایع خنک کننده به داخل سیلندر می باشد.اهمیت دادن به این نوع رنگ باید زمانی باشد که بعد از مدتی که خودرو شروع به کار کرده و گرم شده هست هنوز هم این نوع دود سفید رنگ به قوت خود باقی باشد .

به همین دلیل یک خنککن (بخشی شبیه به رادیاتور) در مسیر نصب میشود تا گازهای اگزوز را پیش از ورود دوباره به منیفولد خنک کند تا از این طریق گازهای اگزوز هم دمای کمتری داشته باشد و هم فشردهتر شود.

احتمالا قدرت خودرو نیز کمتر از سابق شده است.این مشکل به تدریج زیاد می شود تا به جایی برسد که خودرو دیگر روشن نشود. بعضی از دودها قطعاً باعث نگرانی میشوند و میتوانند به چندین مشکل که زیر کاپوت ماشین رخ میدهند اشاره داشته باشند.

همیشه بیرونزدن دود از اگزوز خودرو را نشانهای از وجود مشکل در پیشرانه خودرو تعبیر میشود. به همین منظور رانندگان باید با رسیدگی و سرویسهای به موقع همواره اتومبیل شخصی خود را در حالت استاندارد نگه دارند، این مورد نه تنها باعث کمک به پاکیزه ماندن هوای شهر میشود بلکه باعث صرفهجویی در هزینه تعمیرات، وقت، سوخت و همچنین افزایش شتاب خودرو خواهد شد.

تعویض سنسور توده جریان هوا با ۳.۵۴ درصد از تعمیرات، ششمین دلیل رایج روشن شدن چراغ موتور در آمریکا است که این نوع تعمیرات در غرب به حدی زیاد بوده که در رده ی سوم قرار گرفته است.

قیمت واشر سر سیلندر به نوع خودرو، جنس آن و برند سازنده بستگی دارد. به همین دلیل روز به روز بر شمار خودروها افزوده شده و به دنبال آن آلودگی ناشی سوختن انرژیهای فسیلی سبب پدیده آلودگی هوا میشود.

در نتیجه زدن پیستون صدایی خفه ، بر طنین و زنگدار به گوش می سد . البته در فصلهای سرد، هنگام روشن کردن خودرو، دود سفید خروجی از اگزوز خودرو به دلیل سردی هواست و حتما بعد از چند دقیقه این دود محو میشود.

بسیاری از شما فکر میکنید که استهلاک بیشتر مربوط به قطعات داخلی ماشین میشود اما باید به این نکته توجه کنید که بدنه خودرو ، رنگ خودرو ، لاستیک ها و حتی شیشه ها هم در معرض خطر استهلاک قرار میگیرند .

اما یکی از خطرات اساسی که در کمین خودروها قرار دارد آب و روغن قاطی کردن است. این واشر از ورود آب به محفظه سیلندر جلوگیری میکند و به نوعی نقش بسیار اساسی و مهم دارد. این کار نیز از ایجاد صدمه به خودرو جلوگیری میکند.

همین کار را نیز اویل پمپ در خصوص روغن انجام میدهد. حال در این شرایط باید چه کاری انجام دهیم؟ این موارد بهترین کارهایی است که در این شرایط میتوانید انجام دهید. اگر سطح مایع خنککننده کم نیست، میتوان گفت شرایط خوب است، در حالی که سطح پایین خنککننده ممکن است نشاندهنده مشکلی باشد.

آخرین مطالب