اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

سر و صدای گازهای خروج سوختن با سرعتی زیاد از موتور خارج می شوند و توسط یک سری معابر و اتاقک هایی که با عایق ف

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

سر و صدای گازهای خروج سوختن با سرعتی زیاد از موتور خارج می شوند و توسط یک سری معابر و اتاقک هایی که با عایق فایبرگلاس روینگ و / یا اتاق های طنین انداز بصورت هماهنگ تنظیم شده اند کاهش می یابد که باعث ایجاد تداخل مخرب می شود ، در این صورت امواج صوتی مخالف یکدیگر را لغو می کنند.

بخاطر نرسیدن اکسیژن و وجود بیش از حد مواد سوختنی، آتش کم سو شده و شروع به دود کردن بیش از اندازه می کند و بعد از مدتی هم خاموش خواهد شد دقیقا همین شرایط در داخل اتاقک احتراق بوجود خواهد آمد که دود سیاه تولید می کند .

در سالهای اخیر علاوه بر زغال سنگ، گاز طبیعی، زبالههای زیستی یا حتی خود دی اکسید کربن هم در این فرآیند مورد استفاده قرار گرفته است. این صدا در دور آرام موتور و یا وقتی موتور را در حالت خلاص گاز می دهیم ، شنیده می شود .

یک عارضه جانبی غیرقابل اجتناب از این کاهش نویز ، محدود کردن جریان گاز قطعات اگزوز ماشین های راه سازی منبع اگزوز komatsu است که باعث ایجاد فشار عقب می شود و این می تواند راندمان موتور را کاهش دهد.

یک عارضه جانبی غیرقابل اجتناب از این کاهش نویز ، محدود کردن جریان منبع اگزوز کوماتسو است که باعث ایجاد فشار عقب می شود و این می تواند راندمان موتور را کاهش دهد.

تغییرات جزیی در سیستم هیدرولیک فرمان 206، باعث نرمتر شدن آن نسبت به نمونه های فرانسوی شده است. دكتر اظهار كرد، راننده كاميون ـ برادر فيروزي ـ تركش به پهلويش اصابت كرده و به شهادت رسيده است. گفتم: بله. خودش به مداواي شهيد ثاني پرداخت، متاسفانه تركش از پيشاني به داخل سرش رفته بود و مقداري از مغز ش از پيشاني بيرون زده بود، ولي هنوز زنده و بيهوش بود كه با دادن مقداري تنفس و كارهاي پزشكي به هوش آمد و زخمش را پانسمان كردند.

صدا خفه کن به عنوان وسیله صوتی طراحی می شود تا از صدای صدای فشار صوتی ایجاد شده توسط موتور با سکوت صوتی کاسته شود.

دلیل این امر این است که قطعات اگزوز ماشین های راه سازی منبع اگزوز komatsu موتور باید همان مسیر خروجی پیچیده ای را که در داخل صدا خفه کن ساخته شده است ، با فشار صدا که صدا خفه کن برای کاهش آن طراحی کرده است ، به اشتراک گذارد.

توجه ویژه به علم آئرودینامیک همیشه به معنی تولید جذاب ترین موتورسیکلت بازار نیست و موتورسیکلت ب ام و K۱ اواخر دهه ی ۸۰ میلادی این موضوع را به خوبی نشان می دهد. اگر با این کار صدا تغییری نکرد ، علت آن ساییدگی سطح تاپت یا ناصافی بادامک است .

مثلاً در موتورهای با تعداد سیلندرهای کم و قدرت پایین از یک فیلتر با اندازه کوچک استفاده می شود زیرا مقدار سوخت مصرفی و یا درخواستی موتور کم بوده و این فیلتر توانایی تصفیه این مقدار سوخت را دارد. وجود برق اولین امر حیاتی برای زنده نگهداشتن تمامی این تکنولوژی ها می باشد.

آخرین مطالب