انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین علامت چیست؟

فرایند عودت قالب پس از پایان قرارداد توسط پیمانکارانی که جهت تولید قطعه از این شرکت قالب دریافت نموده اند. ت

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

فرایند عودت قالب پس از پایان قرارداد توسط پیمانکارانی که جهت تولید قطعه از این شرکت قالب دریافت نموده اند.

توجه: جهت راهنمایی و دریافت اطلاعات بیشتر درباره مجوز تردد بین شهری میتوانید با شمارههای ۸۸۷۵۰۲۳۸ و ۸۸۷۵۹۹۵۱ تماس بگیرید. درون کانوپی صداگیر فوق، عایق صداگیر از جنس الیاف پلی استر ضد حریق با خاصیت جذب حداکثری صدا پوشانده میشوند.درب های کانوپی دیزل ژنراتوربگونه ای طراحی میگردند که دسترسی به قسمتهای مختلف دیزل ژنراتورو خصوصا تابلودیزل ژنراتور به سادگی صورت گیرد .همچنین برای کاهش بیشترصدا مجموعه دیزل ژنراتور کاشانی ضمن استفاده از اگزوز دو ویا چند جداره در ساخت کانوپی دیزل ژنراتوراز نوارهای چسبی دورتا دور درب ها استفاده میکنند.دیزل ژنراتوردارای کانوپی دارای مزایای دیگری مانند مخزن سوخت بزرگتر، قابلیت حمل و جابجائی آسان، مقاوم در برابر نفوذ گرد و خاک و اب باران، طول عمر بیشتر دستگاه و …

اگزوز سایلنت علاوه بر وظیفه هدایت گازهای سوخته شده به بیرون ، صدای دیزل ژنراتور را تا حدی کاهش میدهد. اگزوز معمولی در دیزل ژنراتور وظیفه هدایت گازهای سوخته شده توسط ژنراتور به بیرون را دارد. این گازها و امواج مربوط به دیزل هر دو از لوله مرکزی وارد میشوند ، به دیواره منبع اگزوز دیزل ژنراتور برخورد میکنند و به وسیله سوراخی که درون بدنه اصلی قرار دارد به بدنه اصلی منبع اگزوز دیزل ژنراتور برخورد میکند که از طریق سوراخی به این محفظه متصل شده است.

امواج در ابتدا با هم تداخل میکنند و سپس همدیگر را خنثی میکنند. یعنی در هر یک از سیلندرهای این موتور یک چرخه چهار مرحلهای اتفاق میافتد که شامل مرحله اول یا مکش (تنفس)، مرحله دوم یا تراکم (فشردهسازی)، مرحله سوم یا انفجار (قدرت) و مرحله چهارم یا تخلیه (خروج دود) است.

به علت نسبت تراکم بالاتر و فشاراحتراق بیشتر این صدا در موتورهای دیزل ژنراتور به مراتب بالاتر از موتورهای گازسوز است. به این محفظه تشدید کننده میگویند. عدم شتاب گیری مناسب: موتور سیکلت پس از حرکت با یک سرعت متعادل و روان، از شتاب گیری بیشتر و سرعت دادن بیشتر به چرخها باز میماند که این عامل ناشی از کثیفی شهرها و یا گرفتگی و خرابی آنها است.

فولاد : فولاد به دلیل گرانی ، هزینه سنگینی برای خریدار به جای میگذارد. در واقع بهترین متریال در حال حاضر برای ساخت اگزوزها آهن میباشد. آهن : اگزوزی که از اهن ساخته میشود مقرون به صرفه ، سبک و دارای طول عمر زیادی میباشد.موسسه تولیدی و صنعتی آذرموتور ، برای ساخت اگزوزهای دیزل ژنراتور از آهن نرم استفاده میکند.

افزایش حرارت دیزل ژنراتور باعث میشود موتور به درستی کار نکند و سیستم برق رسانی به مشکل بخورد ؛ از این رو طراحی درست اگزوز امری بسیار مهم میباشد.موقعیت اتاق و یا مکان قرارگیری و فضای دیزل ژنراتور تعیین کننده چگونگی نصب اگزوز است.اگر دیزل ژنراتور در اتاق و فضای بسته ای قرار دارد ، باید حتما دارای سیستم تهویه و محلی برای خروج گازهای اگزوز باشد.

رنگ آبی دود ماشین هنگامی ایجاد میشود که روغن در سیلندر سوزانده میشود و یا بهاصطلاح موتور روغنسوزی دارد. لقی میللنگ بر دو نوع است: لقی افقی و لقی عمودی، لقی افقی در اثر سائیدگی بغل یاطاقانها و لقی عمودی در اثر سائیدگی و شل بستن یاطاقانها بوجود میاید.

این نوع منبع اگزوزها معمولاً در برای موتورهائی استفاده می شوند که در محیط های با محدودیت تراز شدت صوت نصب شده است.

لرزش موتور در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر برای بالانس چرخ می باشد لرزش موتور در حین حرکت و سر یالایی برای سه شاخ پلوس می باشد لرزش درحین دنده زدن و رها کردن کلاج برای فلایویل و صفحه کلاج می باشد لرزش در حالت نیم کلاج و تنه زدن به شاسی خودرو برای دسته موتور ها می باشد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن