انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین شما نشانه چیست؟

در جدول زیر،جدول 1،یک استاندارد برای بیشترین میزان فشار بازگشتی برای موتورها به صورت کلی بیان شده است. I. با

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در جدول زیر،جدول 1،یک استاندارد برای بیشترین میزان فشار بازگشتی برای موتورها به صورت کلی بیان شده است. I. با وجود فشار بازگشتی، موتور خودرو باید گازهای خروجی را تا حد بیشتری فشرده کند که این مستلزم صرف کار مکانیکی بیشتر و یا به عبارت دیگر به قیمت توان خروجی کمتر است.

اگزوز پورت طاقچه مدل PSB-156 در سایز بزرگ در رنگ بندی زرد می باشد.کار پورت اگزوز یکی زیبایی و ظاهر طاقچه خودرو است دیگر کاری که این پورت اگزوز انجام میدهد این است که صدایی که داخل صندوق خودرو است را به داخل ماشین منتقل می کند .

لازم به ذکر است برای دسته بندی هدرزها،شرکت های سازنده آنها را به صورت ترکیب عددی معرفی می کنند که بسته به شکل ظاهری آنها نامگذاری می شوند. اشاره کرد. درواقع از بین تمامی نرم افزار ها آن دسته که به روش CFD حرکت گاز درون لوله ها را تحلیل می کند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بنابراین کنترل فشار بازگشتی در وحله اول والبته نحوه انتقال گرمای موجود در درجه بعدی بسیار حائز اهمیت است. حرکت های بدنه این هیوندای خوب است و ترمزهای آن عملکرد بسیار خوبی دارند که در مجموع به کنترل و پایداری خودرو در مسیر کمک زیادی می کنند.

همانگونه که گفته شد،مهمترین هدف از ساخت هدرز و تجهیز خودرو به آن، افزایش سرعت تخلیه گازهای حاصل از احتراق است. البته میزان این تاثیر به سیستم تغذیه هوای خودرو ها بستگی دارد. مدل قدیمی و رایج ترین نوع سنسورهای اکسیژن بوده که از دو الکترود بر پایه دی اکسید زیرکونیوم و یک عایق سرامیک برای جدا کردن فضای دو الکترود و یک گرمکن تشکیل شده است.یک الکترود در ارتباط با هوای بیرون (بعنوان اکسیژن مرجع ) و الکترود دیگر در ارتباط با گازهای خروجی اگزوز ( اکسیژن های نسوخته و ترکیب نشده سوخت) می باشد.اختلاف جرم اکسیژن در دوفضای جدا از هم سبب تولید یک ولتاژ DC (اختلاف پتانسیل )در دو الکترود دی اکسید زیرکونیوم شده و توسط دو سیم از سنسور به ECU موتور ارسال می گردد .

لازمه دیگر در تعمیر ECU داشتن نقشه سیم کشی و تجهیزات الکترونیکی موتور تا ایسیو است. این تنها برای تقویت آداپتورها به شیشه ای از صدا خفه کن است. ممکن است جریانهای همزمان آنها برای نصب مناسب نباشند ، به همین دلیل شما مجبور خواهید بود با نصب کار کنید.

گازهای اگزوز یکی از آنها است که در این بخش آن را بررسی خواهیم کرد. اما در شکل 1، هدرز در دو مرحله وظیفه خود را انجام می دهد که طی آن،ابتدا 4 لوله ورودی به 2 لوله و در نهایت همگی به یک لوله تبدیل می شوند.

صداهایی که در موقعیت های مختلف و با شدت و ضعف متفاوت از ماشین خود می شنوید می تواند نشان دهنده یک مشکل یا بیماری جدی در آن باشد. برای مثال در شکل 3-الف یک هدرز 1-4 را مشاهده می کنیم،که عدد سمت چپ تعداد ورودی و عدد سمت راست خروجی هدرز را بیان میکند که البته همواره به 1 ختم می شود.

لذا شکل 1، مربوط به یک هدرز از دسته 1-2-4 می باشد. III. فشار بازگشتی اگزوز همچنین می تواند موجب آسیب به چفت وبست های توربو شارژر شود و درنتیجه باعث نشت روغن به سیستم اگزوز شود و نیز در برخی موارد موجب ازکار افتادن کاتالیزور شود.

در نتیجه باعث مصرف سوخت بیشتر و تولید CO بیشتر و همچنین بالا رفتن دمای گازهای خروجی می شود. در طی گذشت این زمان هیچگونه کنترلی بر نسبت اکسیژن به سوخت توسط سنسورهای اکسیژن صورت نمی­ گیرد. به دلیل اینکه نسبت هوا به سوخت را تغییر می دهد و می تواند عملکرد موتور را تحت تاثیر قرار دهد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن