آشنایی با سیستم اگزوز خودرو - کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین

اگر مخلوط هوا به سوخت محترق شده، سوخت غنی (اکسیژن کمتر) یا رقیق (اکسیژن بیشتر) باشد، سنسور اکسیژن این تغییرات

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگر مخلوط هوا به سوخت محترق شده، سوخت غنی (اکسیژن کمتر) یا رقیق (اکسیژن بیشتر) باشد، سنسور اکسیژن این تغییرات را به واحد کنترل الکترونیکی ECU گزارش میدهد.

به طور مثال: درجه حرارت هوا، درجه حرارت مایع خنککننده موتور، موقعیت دریچه گاز، جریان هوا و بار موتور که برای اندازه گیری تمامی این عوامل، سنسورهای دیگری وجود دارند.

خطوط برجسته روی کاپوت که تا ستونهای A امتداد یافتهاند، نقش موثری در با ابهت نشان دادن این محصول دارند.

برای رفع این مشکل منیفولد و تمام قطعات مرتبط را کنترل کنید تا نشتی نداشته باشند و سپس اتصالات را محکم نمایید . بیشتر بدانید: علائم و علت نشتی اگزوز چیست؟

این سنسور وظیفه دارد تا نشان دهد که میزان اکسیژن محترق نشده در اگزوز یا به عبارتی آلایندههای اگزوز، چقدر است.

این روش نسبت به روش قدیمی ترجیح داده میشود، زیرا خطر کثیف شدن یا گرفتگی توسط آب که میتواند از درون سنسور را کثیف یا معیوب کند، کاهش پیدا میکند. اما اندازهگیری اصلی تغییراتی که در مخلوط سوخت به وجود میآید توسط سنسور اکسیژن انجام میشود.

اختلاف میزان اکسیژن بین اگزوز و هوای محیط در درون سنسور اکسیژن سبب تولید ولتاژ نسبت جریان در میان حباب سرامیکی میشود. بیت ران - کاتالیست قطعه ای در مسیر خروج گازهای موتور است که بین انباره لوله اگزوز و منیفولد خروجی دود قرار می گیرد.

این خودرو در سطح 1LT با زیر سپر های جلو، دیفیوزر و بالچه عقب و خطوط سفید بر روی بدنه جلوه ای زیباتر داراست. در سنسورهای جدید تنفس از میان کانکتور سیمها انجام میشود و این فضای کم بین عایقبندی و سیمها محلی مناسب برای نفوذ هوا به درون سنسور است.

به طور مثال در هوای سرد و هوای گرم یا در هوای کم فشار یا پر فشار این نسبت تغییر میکند. بنابراین نباید هرگز روی کانکتورهای سنسور اکسیژن را روغنکاری و چرب نمود زیرا این امر سبب مسدود شدن جریان هوا میشود.

اما محل نصب سنسور اکسیژن بر روی مانیفولد دود است. بررسی میزان اکسیژن در اگزوز یکی از راههای اندازهگیری مخلوط سوخت و هوا است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن