تست و بررسی پژو 205 وارداتی؛ پیرمرد محبوب فرانسوی

سوار شدن بر این بروگ ها در جاده های زیبای توسکانی واقعا سرگرم کننده بود. La پژو 205 گاتمن بدون شک سریعتر از 1

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

سوار شدن بر این بروگ ها در جاده های زیبای توسکانی واقعا سرگرم کننده بود. La پژو 205 گاتمن بدون شک سریعتر از 106 است ، اما سهولت غیرمنتظره ای که در آن سوار می شود. پژو 205 گاتمن نسخه استادانه ای از 205 1.9 GTi است و شما را از هر نظر به یاد آن می اندازد، از ابزارهای سفید با حروف فلورسنت با طعم زیبایی شناسی مشکوک، دستگیره تعویض دنده باریکتر و فرمان سه پره زیبا با حروف Gutmann. La پژو 106 رالی 205 گاتمن آنها مشترکات زیادی دارند ، با دو موتور تنفس طبیعی که دوست دارند با سرعت بالا کار کنند و دو سیستم ترمز شگفت وب سایت شخصی انگیز کارآمد. این قاب کرومی رنگ با ایجاد فاصله ای میان این قسمت داشبورد تقریبا یک فضای دو قسمتی را ایجاد کرده است بر خلاف داشبورد 206 و دنا پلاس که تمامی امکانات و سیستم ها پشت سر هم قرار گرفته اند و یک مجموعه یکپارچه ای را ایجاد کرده اند. گیربکس پژو 207 صندوق دار علاوه بر اینکه قدیمی و ضعیف است، به دلیل کیفیت پایین مونتاژ و مشکلات موجود در سیستم خنککننده گیربکس AL4، پس از مدتی مشکلات متعددی چون گاز هرز خوردن از دنده یک به دو، ضربه زدن در معکوسها و ضربه زدن در دنده عقب ایجاد میشوند که مالکان این خودرو برای تعمیر آن هزینههای زیادی را متحمل خواهند شد.

اما از آنجایی که این خودرو یکی از نمونههای ارزشمند موجود در کشور است، اجرای این حرکات کمی ریسک بوده و از آن صرف نظر میکنیم. تریم داخلی این خودرو که با رنگ آبی کمرنگ دیزاین شده است، در کنار تودوزی پارچهای که روی رودریها هم نقش بسته است، هماهنگی چشمنوازی را بوجود آورده است. با توجه به این تحریم ها مهندسان این کمپانی با تکیه بر دانش و تلاش فراوان به بهبود و طراحی نسل جدید خودروها پرداختند و بعد از مدتی نسخه های فیس لیفت محصولات قبلی به بازار عرضه شدند که دنا و پژو 207 جزو این لیست می باشند. دنا پلاس توربو و پژو 207 صندوق دار نیز نسل جدیدتر این خودروهای می باشند که با توجه به پیشرفت روز به روز در این صنعت امکانات و سیستم های فنی و ایمنی انها تقویت شده و متناسب با نیاز های افراد طراحی و روانه بازار شده اند. با وجود پژو 205 ده سال بزرگتر از 106، به نظر می رسد از برخی جهات مدرن تر از این دو است. در اینجا فضای پا بیشتری وجود دارد و فرمان از نظر قطر کوچکتر از Rallye و عمودی تر است. از نظر علاقمندان به مسابقات رالی و بسیاری منتقدان این مسابقات، این رشته ورزشی محبوبترین سری مسابقات رالی بود.

با این حال پژو تصمیم گرفت تا برای موفقیت در مسابقات رالی رده B، نمونه خاصی از 205 را آماده کند. این کمپانی با تلاش و پشت کار توانست بعد از مدتی دو محصول داخلی یعنی سمند در سال ( 2002 ) و دنا در سال ( 2015 ) را تحت عنوان خودروهای ملی به بازار عرضه کند. محصولات جدیدتر این کمپانی با نام های دنا پلاس توربو و پژو 207 صندوق دار نتیجه تلاش همین کمپانی برای تولید محصولات داخلی است که امروزه جزو خودروهای پر فروس بازار بشمار می روند. این شرکت در نخست با نام ایران ناسیونال شناخته میشد که نخستین سری از تولیدات این کمپانی نیز گونه ای اتوبوس که با نام های ( ال پی ) عرضه می شدند بود. حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر در ساعت است که نسبت به دنا پلاس ( با سرعت 190 کیلومتر ) یک اختلاف 15 کیلومتری دارد. پیشرانه EF7 دارای آلودگی کم (استاندارد یورو ۴) و دوام بالا و مغز هوشمند پیشرفتهای است که در حالت بنزینی ۱۱۴ و در حالت گاز ۹۸ اسب بخار قدرت دارد و با گاز میتواند حدود ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد، حالآنکه خودروهای گازسوز فعلی بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ کیلومتر اینجا کلیک نمایید پیمایش دارند.

مصرف سوخت ترکیبی دنا نسخه دنده ای را ایران خودرو مقدار 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام کرده است و جالب تر اینکه برای نسخه اتومات نیز مقدار 8.1 لیتر در 100 کیلومتر را اعلام کرده است که تقریبا با یکدیگر برابر هستند. شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه کنسل شد و در نهایت این شرکت با پژوی فرانسه و شرکای خارجی برای تولید خودروهای جدید در ایران به توافق رسید. داشبورد جدید ۳۳,۲۰۰,۰۰۰ ۳۰,۳۰۱,۰۰۰ پژو SLX 405 یورو 4 ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ پژو GLX 405 دوگانـه سوز . تیم موتور اسپرت پژو نیز موتور چهار سیلندر خودرو را به سیستم تزریق سوخت بوش K-Jetronic و سرسیلندر 16 سوپاپ جدید و توربوشارژر Kuhnle، Kopp & Kausch برای قدرت بیشتر مجهز کردند. میلهی پیچشی (torsion bar) اکسل عقب در مقایسه با نسخهی پایه، تقویت شده و در هر چهار چرخ، ترمز دیسکی را داریم. ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و تندر90 از محصولات ارزانقیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند. پنجمین مدل 206 که حاصل همکاری مشترک ایران خودرو با پژو فرانسه بود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با راهنما وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402