علت استفاده از هدرز (Headers) به جای منیفولد اگزوز

هدرز چیست و کجای خودرو واقع شده است ؟ با تکمیل این فرم آخر اخبار و اطلاعیه های مهم صنعت خودرو برای شما به صور

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

هدرز چیست و کجای خودرو واقع شده است ؟ با تکمیل این فرم آخر اخبار و اطلاعیه های مهم صنعت خودرو برای شما به صورت رایگان sms و ایمیل میشه. من نزدیک به ۶ سال هدرز انداختم ولی عایق نکردم عایق پشم شیشه کردم بعد از یک مدت از بین رفت ،در مورد عایق کاری اگه انجام بدی شاید بهتر باشه چون به مابقی اجزا ماشین صدمه نمیزنه ولی هدرز دیرتر خنک میشه ولی حتما از عایق دینام و پمپ هیدرولیک استفاده کن چون تو دراز مدت به سیم کشی دینام آسیب میرسونه ، اگر هدرز انداختی از منبع فابریک استفاده نکن چون خروجی زیاد میشه و منبع سریع خراب میشه و مکنه صدماتی در پی داشته باشه ،مشکلی ام برای سنسور اکسیژن بوجود نمیاره. طبق بعضی از تحقیقات شکل گرفته، تعویض «فیلتر هوا»ی آلوده، موجب کم تر شدن مصرف سوخت خودرو می گردد و تا 14 درصد فیلتر هوای ام وی ام لاکچری عملکرد بهتر ماشین های کاربراتوری را به دنبال دارد. یکی از عوامل کلیدی در افزایش راندمان موتور بهبود تخلیه گازهای خروجی از موتور می باشد منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولاً به روش ریختهگری تولید میشود و به همین دلیل از سطح درونی ناصاف و زبری برخوردار است که در روند خروج گازهای آلاینده از فضای احتراق اخلال ایجاد میکنند، اما هدرز به روش خم کاری دقیق لولهها شکل میگیرد و با ساختار یکنواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسانتر گازهای آلاینده، تنفس بهتر پیشرانه، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت میشود همچنین این قطعه کمک میکند سیلندر خودرو خالی تر از دود شده و در عمل به جای آن هوای بیشتری را در هر مرحله مکش و سیلندر موتور خودرو از اکسیژن بیشتری پر شده و احتراق خودرو کاملتر و قدرتمند تر بوده و شتاب خودرو بالا رود.

این قطعه جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور شده و به سبب طراحی بهتر خود، موجب افزایش عملکرد، بهبود قدرت خروجی پیشرانه و کاهش مصرف سوخت میشود. به گزارش خبرنگارنبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدرز قطعهای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور است که معمولا در زمان هایی که قیمت خودرو در سراشیبی قرار میگیرد و افراد تمایل و یا توانایی خرید یک خودروی پرقدرت و خوب ندارند بر روی خودرو نصب می شود و فواید مختلفی دارد . طراحی این قطعه باید کاملا علمی صورت بگیرد و در ساخت آن معمولا از آلیاژهایی نظیر فولاد، استیل و سایر نمونههای گرانقیمت استفاده میشود. Headers را میتوان یک جایگزین برای مانیفولد خروجی پیشرانه بهحساب آورد که به دلیل هزینهی بالایی که دارد، کمتر توسط خودروسازان مورد استفاده قرار میگیرد، اما از آن در طراحی ماشینهای اسپرت و مخصوص مسابقه استفاده میشود و حتی ممکن است شما در ماشینهایی که مدل بالایی دارند، این قطعه را بهصورت فابریک مشاهده کنید. فیلتر-روغن-bmw/بانک اطلاعات قطعه , بازار لوازم یدکی قطعه را به نام و مشخصات خودتان ثبت کنید و با فروشگاه های معتبرتامین قطعه به اشتراک بزارید. از سوی دیگر با بالا بردن کیفیت خودرو میتوانید تا اندازه زیادی بر قیمت آن تاثیر مثبتی بگذارید و فروش پژو 206 تیپ 3 خود را با بهترین قیمت معامله کنید.

از سوی دیگر ساخت هدرزها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاههای مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیتهای نهایی محصول خواهد داشت. هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر بفرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالاآمدن پیستون در سیلندر،گازهای خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج شده و نسبت به مانیفلد چدنی معمولی،این کار سریعتر و آسانتر انجام می شود که البته در خنکسازی موتور هم بی تاثیر نیست. به هر حال موتور سیکلت با صدایی متفاوت روشن می شود و آن هم به دلیل وجود اگزوز قهرمانی می باشد، اگزوز این موتور سیکلت منبع تک می باشد یا به اصطلاح فول سیستم نیست و این خود نسبت به اگزوز فول ست که دارای هدرز ریسینگ می باشد قدرت و صدای کمتری را به موتور اضافه می کند، البته هدرز استاندارد این موتور سیکلت هم ایده آل می باشد ابتدا از هر سیلندر 1 لوله آمده و در مجموع 4 لوله به بیرون آمده و سپس دو تا دو تا تقسیم می شوند و دو لوله می ماند که هر دو به یک خروجی وارد می شند و سپس منبع اگزوز نقش تخلیه عالی این موتور سیکلت را بر عهده دارد.

البته از نظر فنی این خودرو همانطورکه اشاره کردیم، همان دنا پلاس توربو است و از نظر فنی تنها کیت اگزوز و منیفولد و هدرز تغییر کرده ولی از نظر پیشرانه و یا تغییر در توربوها برخلاف گذشته تغییر محسوسی در این پروژه ایجاد نشده و این خودرو میتوانند همانند نمونه استاندارد، حدود 150 اسب بخار در دور 5500 و 215 نیوتن متر در دور 2200 را ایجاد کند. این خودرو به خودی خود با خطوط شکستهای که دارد چهره نسبتاً خشنی دارد اما این برای خودروبانک کافی نبود و نمای جلوی این خودرو را به صورت کامل تغییر دادیم. فیلترهای چرخشی دارای یک فلز مهر و موم شده است که باید به اندازه کافی قوی برای مقاومت در برابر فشار بالای فیلتر روغن بنز در هنگام راه اندازی موتور و ارتعاش در حین عملیات فیلتر روغن بنز موتور باشد. قسمت انتهایی این موتور سیکلت یا به اصطلاح دم این موتور ریس سبک و بلند طراحی شده و در کنار آن هم دو آبشش برای ورود و خروج هوا تعبیه شده است، این دم زیبا قدرت مانور موتور سیکلت را بالا می برد و در زیر آن هم اگزوز 600RR قابل مشاهده می باشد که در مرکز موتور قرار دارد و این همان روح RC 211V می باشد که با ملایمت در این موتور سیکلت دمیده شده است و بدان اشاره کردیم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن