هدرز پارس Elx

به صورت کلی میتوان گفت؛ اگر به دنبال افزایش توان پیشرانه با اندکی تغییر صدا هستید، هدرز به عنوان یکی از بهتری

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

به صورت کلی میتوان گفت؛ اگر به دنبال افزایش توان پیشرانه با اندکی تغییر صدا هستید، هدرز به عنوان یکی از بهترین گزینهها پیشنهاد میشود. باید اضافه کنیم که در ساخت هدرز نیز نکاتی وجود دارد که باید رعایت شود تا در عملکرد به بهترین شکل باشد. لازم به ذکر هست که وجود هدرز در سر منیفولد خودرو و بعد اتصال اون به سیستم قبلی اگزوز هیچ کارایی نداره و عملا هزینه بی فایده هستش چرا که سیستم لوله کشی فابریک اصلا مناسب هدرز نیست.هدرز هایی که تا انتهای ماشین لوله کشی جدید میشن و تمام استیل هستن کارایی دوست هدرز رو نشون میدن. اگر برای شما این پرسش وجود دارد که هدرز دقیقا چیست؟ اگر در طراحی و ساخت خودروی شما از قطعهی Headers استفاده شود، گازهایی که به سمت اگزوز میروند، با سرعت و عملکرد بهتری از خودرو خارج میشود؛ از طرفی خودرویی که از این قطعه برخوردار است، گشتاور بیشتری دارد.

در استارت شتاب گیری اگر قدرت زیادی به محور عقب وارد شود، در ابتدا باعث نشستن قسمت عقب خودرو و سپس پرتاب آن رو به بالا میگردد. در این خودرو به جای استفاده از منبع اگزوز از مافلر استفاده شد که به هیچ وجه ایستایی دودی در کار نیست و یک لوله مستقیم است که داخل آن خان دارد که به صورت دنده دنده و مارپیچ است و با این طراحی، دود را از موتور میکشد و علاوه بر صدای وحشتناک، شرایط بازده بیشتری را برای موتور رقم میزند. در علم تیونینگ هرچه لوله های خروجی از قسمت دود موتور با فاصله طولانیتری به هم بپیوندد باعث تنفس بهتر موتور میشود. زیرا در اتومبیل های آمریکایی شاسی فقط در قسمت جلو خودرو قرار دارد. در مورد ترمزها همیشه دست یک کلاسیک آمریکایی بسته است و فقط قسمت بوستر آن تقویت شده است. روی مدار ترمز آن سیستم لانچ نصب شد که نزدیک بر 15 هزار بار فشار را تحمل می کند و در مدار ترمز جلو بسته میشود. البته با 12 میلیون تومان میتوان از سیستم ویل وود استفاده کرد که شامل دیسک سوراخدار و 6 پیستونه کامل است و باعث تقویت سیستم ترمز خواهد شد. وقتی لانچ را میزنید و ترمز را رها میکنید، روغن ترمز پشت چرخ عقب بر میگردد اما روغن چرغ جلو فشار را حفظ میکند و قفل می ماند و شما میتوانید درجا تیک آف کنید.

به همین دلیل است که وقتی وارد یک وبسایت جدید میشوید، نسبت به دومین و سومین بازدید، زمان طولانیتری نیاز خواهید داشت. بنابراین از سیستمی با مارک دلو استفاده شد که وقتی خودرو شروع به حرکت میکند و مینشیند، حرکت برگشت به بالای این کمک آرامتر صورت بپذیرد. در مورد رادیاتور آب از یک مدل آلومینیمی 13 لیتری استفاده شد که دو فن دور بالا دارد که مزیت این است که به خنک کاری سریعتر کمک میکند. در یک تعریف کلی میتوان هدرز را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همچنین تقویت موتور در نظر گرفت که در زمانی که قیمت خودرو بالا میرود و افراد توانایی خرید یک ماشین پرقدرت و با کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار میگیرد و آن را بر روی خودرو هدرز پراید یورو 4 فولادی نصب میکنند که نصب این قطعه سبب پیدایش ویژگیهای مختلفی در خودرو نیز میشود. در روز آزمایش این سیستم را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و برن آوت آن علاوه بر فرو بردن منطقه در دود غلیظ سفید رنگ، موجب زخمی شدن پوسته آسفالت نیز شد.

در مسیر هدرز استفاده از منبع اگزوزهای اسپرت نیز توصیه میشود که علاوه بر ایجاد صدای دلنشین ، باعث خروج راحت تر و سریع تر دود میشود . علاوه بر موارد ذکر شده خودرو بعد از بیرون رفتن از داینومومتر مورد تست درایو قرار می گیرد و ساعات متمادی با آن رانندگی می شود تا نقاط ضعف احتمالی به خوبی در شرایط واقعی و زمان طولانی تر تست شود.حال به اطلاعات لازم برای تغییر پارامترهای ایسیو به صورت کاملا ایمن دست پیدا کرده ایم به طور مثال میدانیم برای فلان خودرو خاص حد بهینه افزایش آوانس جرقه زنی حداکثر ۵ واحد است، نه بیش تر و نه کم تر. هدرز 206 تیپ 5 را میتوان یک جایگزین برای مانیفولد خروجی پیشرانه بهحساب آورد که به دلیل هزینهی بالایی که دارد، کمتر توسط خودروسازان مورد استفاده قرار میگیرد، اما از آن در طراحی ماشینهای اسپرت و مخصوص مسابقه استفاده میشود و حتی ممکن است شما در ماشینهایی که مدل بالایی دارند، این قطعه را بهصورت فابریک مشاهده کنید. در نتیجه توان خروجی بیشتر در دسترس خواهد بود. در هدرز برای هر سیلندر یک خروجی منحصر به فرد در نظر گرفته شده تا بلافاصله پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر ، گاز های خروجی با کمترین مقاومت موجود در دیواره های مجرای خروجی از سیلندر خارج خواهد شد و نسبت به مانیفولد چدنی معمولی ، این کار سریع تر و آسن تر انجان خواهد شد که البته در خنک سازی موتور هم بی تاثیر نمی باشد .

آخرین مطالب