4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!

در KX80 Big Wheel زودتر از مدلهای دیگر از دوشاخ جلو وارونه استفاده شد. در 1987، کاواساکی با عرضه یک مدل تماما

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

در KX80 Big Wheel زودتر از مدلهای دیگر از دوشاخ جلو وارونه استفاده شد. در 1987، کاواساکی با عرضه یک مدل تماما جدید (دستکم در آمریکا) که KX80 Big Wheel نام گرفت تلاش کرد تا این کمبود را برطرف کند.

علت داغ کردن موتور میتواند دلیلی بسیار ساده و یا دلایلی متعدد و دور از انتظار داشته باشد که در این بخش از نمناک به مهمترین دلایل آن و اقدامات موثر برای پیشگیری از داغ کردن موتور می پردازیم. 1990: عرضه مدلهای جدیدی از KX125 و KX250؛ برای نخستین بار از بدنه پیرامونی آلیاژی در این مدلها استفاده شد.

1993: کاواساکی برای نخستین بار در مسابقات 8 ساعته Suzuka قهرمان شد. 1988؛ نخستین وسیله نقلیه خدماتی کاواساکی با نام MULE 1000 به بازار عرضه شد. در نام نسخههای هومولوگیشن مسابقهای آنها یک R نیز اضافه شد، یعنی به ترتیب ZX7R و ZXR750R.

در دو سال پیش از آن نیز عنوان قهرمانی جهان را در برخی مسابقات استقامتی پیستی (اندورنس) از آن خود کرده بود. این مدل جدید که نتیجه شش سال کار روی جنبههای مختلف موتورسیکلت KX500 ، به لحاظ توان بسیار خوب بود و کنترلپذیری رضایتبخشی هم داشت.

ZX-11 تا سال 1995 (شش سال متوالی) سریعترین موتورسیکلت جهان بود. کارشناسان میگویند که اگر این قطعه درست کار کند تا ۹۰ درصد این گازهای سمی گرفته میشود. 3. مرتباً از وضعیت تمیزی دستگاه اطمینان حاصل کنید که شاید ممکن است روغنی و کثیف شده باشد.

همچنین کاربراتور را در هر 12.000 کیلومتر تمیز کنید. هوا از طریق دهانهای در جلوی موتورسیکلت به سمت کاربراتور هدایت میشود. 1988: عرضه موتورسیکلت ZXR-7 که سرآغاز سری ZXR شد (که بعدها نام سری به ZX تغییر کرد).

حداکثر سرعت این کوپه ایتالیایی نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن که بسیار رقم بالایی نیز هست، معادل ۱۴.۳ لیتر در 100 کیلومتر ارزیابی شده است. توضیح درباره نامگذاری سوپربایکهای 750 کاواساکی: این موتورسیکلتها را کاواساکی در بازار آمریکا با نام ZX7 Ninja و در جاهای دیگر با نام ZXR750 عرضه کرد.

در مقام مقایسه بد نیست بدانید که خروجی پیشرانه نسخه استاندارد GLE63 برابر با 603 اسب­بخار قدرت و 850 نیوتنمتر گشتاور است و شتاب صفر تا صد آن هم 3.7 ثانیه ثبت شده. هرچقدر که سرعت باد بیشتر باشد هوای بیشتری وارد محفظه فیلتر هوای موتورسیکلت میشود و این تاثیری همچون سوپرشارژ دارد.

هرچند که البته این تنها دلیل سرعت منحصربهفرد این موتورسیکلت نبود. این نوع بدنه بعدها به یکی از خصوصیات رایج در بسیاری از موتورسیکلتهای ژاپنی بدل شد. با توجه به مشکلات سیستم مبدلهای دوراهه، مبدلهای سهراهه توسعه یافتهاند.

طبق گزارش انجمن موتورسیکلت ایران، آلودگی حاصل از یک موتور سیکلت بالاتر از 3 برابر یک خودرو سواری بوده و با توجه به اینکه تعداد موتورسیکلت های تهران قریب 3 میلیون دستگاه است، می توان به سهم بسزای آن در ایجاد آلایندگی شهر تهران پی برد.

آخرین مطالب