4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!

اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلیهای قسمت عقب خودرو را نیز

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلیهای قسمت عقب خودرو را نیز کاملاً حذف میکنند تا خودروی آنها سبکتر شود. ماده 220 ـ رانندگان و سرنشينان وسايل نقليه موظفند هنگام حركت وسيله نقليه كمربندهاي ايمني خود را بسته نگاه دارند.

اگر بخواهید صدای اگزوز خود را بهعنوان یک صدا خفهکن برای ایجاد جریان آزاد در خودرو استفاده کنید، این کار در طولانیمدت بهدلیل تمایل به زنگ زدن و ایجاد حفرههای کوچک در قسمت اگزوز خودرو باعث ایجاد سر و صدا در کابین میشود.

برای بررسی عملکرد سنسور و کلاچ فن، موتور را روشن کرده و کولر را روشن کنید، اگر بعد از تقریباً 2 دقیقه فن روشن نشد بدون تردید ایرادی در سیستم وجود دارد.

میتوان به مواردی همچون، خرابی فیوز فن، خرابی سنسور و سوییچ فن و ایراد در سیمکشی اشاره کرد. برای پیدا کردن محل نشتی، ابتدا مایع رادیاتور را پرکنید، سپس به مدت 5 دقیقه موتور را روشن نگهدارید (اگر موتور شروع به داغ شدن کرد دست نگهدارید) و به دنبال قطره یا لکهای سبزرنگ باشید.

میزان هر یک از این مواد را از دفترچه راهنما چک نمایید و چنانچه به آن دسترسی ندارید یا چیزی در آن قید نشده است، سعی نمایید نمایید به میزان یکسان (50-50) از هر کدام با هم مخلوط نمایید.

گفتنی است، علاوه بر واکنش های اصلی مبدل کاتالیستی که منجر به تولید محصولات غیرسمی می شوند، یک سری واکنش های ناخواسته نیز صورت می گیرند که سبب تولید مقادیر بسیار کمی از محصولات سمی نظیر سولفید هیدروژن (H2S) و آمونیاک (NH3) می شود.

جرم گرفتن رادیاتور از عوامل اصلی آسیب دیدن رادیاتور و درنتیجه داغ کردن موتور است. استانداردی است صنعتی که سه شرکت بزرگ خودرو ساز کرایسلر، فورد و جنرال موتورز پایه گزار آن بودند. 2. خودرو را خاموش کرده و اجازه دهید موتور به اندازه کافی خنک گردد.

اکیدا توصیه می شود هیچ موقع قبل از خنک شدن کافی موتور، درب رادیاتور را باز ننمایید چرا که رادیاتور تحت فشار کار کرده و هر آن ممکن است آب با فشار زیاد به بیرون فوران نموده و منجر به سوختگی گردد و از آنجا که عمدتا سر افراد بالای رادیاتور قرار میگیرد، میتواند سوختگی چشم و صورت را در پی داشته باشد.

به همین دلیل، بازدید و بررسی کاتالیزور در بازده زمانی های مشخص، توسط کارشناس متخصص ضروری است. داغ کردن و جوش آوردن هم مثل ایرادهایی دیگری که از خودروی شما سر میزند، در صورت تشخیص زودهنگام و عیبیابی؛ با صرف هزینهی کمتر و آسیب ناچیزتری قابلحل شدن است.

معمولاً در خودروهای دو دیفرانسیل، دیفرانسیل عقب و قدیمی که موتور بهصورت طولی قرار میگیرد، فن رادیاتور بهصورت مکانیکی با تسمه به واترپمپ متصل است. در خودروهای جدید و دیفرانسیل جلو، فن رادیاتور بهوسیلهی یک موتور الکتریکی به کار میافتد.

آخرین مطالب