4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!

پرسشگر گرامي اينكه انسان براي گناه نكردن چه حق الله و چه حق الناس مواظبت داشته باشد بسيار نيكوست، ولي بايد بد

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

پرسشگر گرامي اينكه انسان براي گناه نكردن چه حق الله و چه حق الناس مواظبت داشته باشد بسيار نيكوست، ولي بايد بدانيد نبايد در اين مورد افراط و يا تفريط كرد در دو موردي كه مثال زديد بايد بگويم كه واجب نبوده كه براي ايشان نان بخريد، بلكه شما مي خواستيد به ايشان لطف و احسان كنيد، و كسي از شما لطف و احسان را طلب نداشته و ندارد، و شما هم در نخريدن نان عذر داشته ايد، چون نان تمام شده بوده است، به علاوه شما نان موجود را هم به ايشان تعارف زده ايد و رعايت اخلاق را كرده ايد و ايشان نخواسته اند، پس در اين مورد هيچ حقي بر گردن تان نيست.

فرانسه، انگلیس و شیلی از اولین کشور های عرضه کننده 206 به بازار بودند و پس از آن در سال 1999 آرژانتین، 2001 برزیل، 2003 اندونزی و در سال 2006 چین شاهد عرضه ی این خودرو به بازار خود بودند؛ هم اکنون که این مقاله را مطالعه می کنید بیش از 8 میلیون پژو 206 در خیابان های دنیا در حال تردد هستند!

محفظه های اگزوز و فلپ های اگزوز از دیگر عناصر جذب کننده صدا و اصلاح کننده صدا هستند که می توانند برای از بین بردن فرکانسهای خصوصاً نامطلوب از نویز خروجی استفاده شوند. همچنین 14 موتور در حجم های 1 لیتری، 1.1 لیتری، 1.4 لیتری، 1.6 لیتری، 1.9 لیتری و 2 لیتری برای قرار گرفتن در زیر کاپوت 206 وجود دارد که 4 عدد از آن ها دیزلی و مابقی بنزینی می باشند.

وظیفه ECU در این سیستم محاسبه سرعت و ارسال دستور باز و بستن شیرها برای تنظیم روغن ترمز است. این دو اصل به طور کلی در یک صدا خفه کن واحد ترکیب می شوند. اگر ایرانی هستید و ادعا می کنید که تا به حال سوار 206 نشدهاید، ما حق داریم باور نکنیم!

خودرویی جذاب، زیبا و بروز که به راحتی جای پای خود را در بازار محکم کرد. کمتر از یک سال از عرضه ی 206 تیپ 1 می گذشت که تیپ 2 جای تیپ 1 را گرفت و تیپ 4 نیز به صورت محدود در سبد محصولات قرار گرفت.

توضیح: نوع دیزل ژنراتور باید با توجه به شرایط کاری آن تعریف شود؛ به عبارتی آیا از ژنراتور دیزلی به عنوان برق اضطراری (Standby) استفاده می شود یا به عنوان یک مولد برق دائم (Prime Power Source).

سیستم اگزوز جدا از تنش های دما و فشار باید با لرزش های موتور ، بدنه و لرزش های موجود در قسمت واگن کنار بیاید. سیستم اگزوز خود سیستمی در معرض لرزش است ، خود از طریق فرکانس های طبیعی و ارتعاشاتی که به بدنه خودرو منتقل می شود ، سر و صدا ایجاد می کند.

آب از شیلنگ پائین به وسیله مکش واترپمپ وارد کانالهای بدنه سیلندر موتور میشود و در اطراف سیلندرها گردش کرده و ضمن خنک کردن آنها خود آب مقداری ولرم شده و از کانالهای سیلندر به گرمترین نقطه موتور که سرسیلندر است وارد میشود و در سر سیلندر از اطراف سوپاپها و شمعها عبور کرده و آنها را نیز خنک مینماید و چون آب در سرسیلندر گرم میشود لذا از طریق ترموستات و لوله بالا جهت خنک شدن وارد رادیاتور میشود که این گردش سریع و راحت آب به وسیله واترپمپ انجام میشود.

سیستم اگزوز علاوه بر این باید در برابر حمله خوردگی از داخل ناشی از گازهای گرم و اسید و از خارج به شکل رطوبت ، آب پاشیده و آب نمک مقاومت کند. موتور نه تنها زیبا واسپرتی نیست بلکه این حقیر رو یاد صدای اگزوز وانت های مزدای 1600 میندازه !

این شامل طراحی و موقعیت یابی تک تک عناصر سیستم اگزوز و نصب های انعطاف پذیر آنها است. پژو 206 ، خودروییست که در سال 96، بعد از خانواده پراید و تیبا ، با تولید 178 هزار دستگاه در سال جایگاه سوم لیست خودرو های پر تیراژ تولیدی ایران را بدست آورد.

آخرین مطالب