4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!

درهر صورت اگر در مورد نوع نشتی اتومبیل خود شکوتردید دارید، ماشین را چند ساعت در مکانی صاف قرار دهید و یک کاغذ

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 11 مهر 1400

درهر صورت اگر در مورد نوع نشتی اتومبیل خود شکوتردید دارید، ماشین را چند ساعت در مکانی صاف قرار دهید و یک کاغذ یا مقوای سفید را در زیر محل نشتی قرار دهید تا تراکم و رنگ مایع مشخص شود.

پس از آن، ذرات باقی مانده را در تیزاب حل کنید تا پلاتین و باقی مانده پالادیوم که در اسید نیتریک حل نشده است در تیزاب حل شوند. به این ترتیب مشخص میشود که میتوان دو یا چند موج را با هم ترکیب کرد تا صدای کمتری تولید شود.

سنسور پایین دست نسبت هوا به سوخت در جریان خروجی از کاتالیست را اندازه­ گیری می­ کند تا از صحت عملکرد مبدل کاتالیستی اطمینان حاصل شود. در صورت نیاز به نیروی بیشتر میتوانید با استفاده از یک سیستم رم ایر ( Ram Air ) با قیمت بسیار پائین توان خروجی موتور را در سرعتهای بالای 160 کیلومتر تا حداکثر 15% بیشتر از حالت استاندارد افزایش دهید.

یکی از شایع ترین علائم نداشتن کاتالیزور صدای بالا موتور در هنگام فشردن پدال گاز است. در خصوص زوزه دیفرانسیل که بیشتر در خودروهای قدیمی شنیده می شود ، وقتی در سرعت بالا و دنده آخر پا را از روی پدال گاز برمی دارد زوزه شنیده می شود که مثل جعبه دنده نشانه کمبود روغن در دیفرانسیل و یا سائیدگی قطعات داخل آن در اثر کارکرد چندین ساله است.

در گذشته رنگ مایع خنککننده سبز بودهاست، اما اکنون رنگ آن به تولیدکننده ماشین یا نوع مایع خنککننده بستگی دارد.

گاهی هم به صورت موزیکی که صدای موتور را شبیه سازی کرده می باشد که حتی در سیستم از اگزوز وجود ندارد. اگر دمای موتور به هر دلیلی مانند عمل نکردن فن خنک کننده رادیاتور، بسته ماندن ترموستات، خرابی رادیاتور، کمبود آب مخزن خنک کننده و عواملی از این دست بیش از حد بالا برود، واشر سرسیلندر اولین قطعهای است که از این مشکل آسیب خواهد دید.

سپس با توجه به مطالب گفته شده هر گاه سخن از جيگ و فيكسچر مي شود بايد نوع آن را از جهت كاربرد عمليات ماشين كاري يا جوشكاري مشخص كنيم.

همچنین زمانی که پس از برداشتن درب روغن موتور (در حالت موتور خاموش و نسبتاً گرم) وجود ماده سفید (شیری) رنگ را در زیر آن مشاهده کردید، لازم است بدانید که این نشانه خبر از سوختن واشر سر سیلندر خودروی شما یا نیم سوز شدن آن میدهد.

به علت آنکه واشر سرسیلندر همواره تحت شرایطی با دمای بسیار بالا (ناشی از احتراق درون سیلندر) و فشار بسیار زیاد قرار دارد، بسته به کیفیت و جنس مواد تشکیل دهنده، پس از مدتی کارایی خود را از دست داده و به تدریج در اثر سوختن یا استهلاک از قدرت آب بندی آن کاسته میشود.

انواع فن سانتریفیوژ يا استوانه ای برای تأمين فشار رانش هوا در کانالهای هوا رسانی به کار می روند، اما نسبت به فن آکسیال قدرت جابجايی حجم هوای کمتری دارند. در یک خودروی دنده اتوماتیک احتمالاً دنده به دنده بالاتر تعویض نمی شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن