هدرز 206 موتور TU5

با توجه به این که جدیدا بحث هدرز برای ماشین های ما سر زبون ها افتاده لازم هست یه توضیح کوچکی در این مورد بدم

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

با توجه به این که جدیدا بحث هدرز برای ماشین های ما سر زبون ها افتاده لازم هست یه توضیح کوچکی در این مورد بدم و تجربه این وسیله رو با شما درمیون بگزارم. میخوای هدرز بهت بدم روی داینو پنج اسب افت شتاب بگیری؟ من فیلتر k&n اصل امریکا سایز فابریکی انداختم رو ماشین همه چی فابریک .الان دو ساله .هیچ تاثیر خاصی توی شتاب و اینا نداشته . اون ماشین اون روز خراب بود و منبعش رو دو لول کرده بود واسه همین نفس میداد مگرننه اون ای ال ایکس سفیده با من انداختیم قبلا تا 190 یه نصفه ماشیم جلو بود از من . لولههای بهکاررفته در ساخت این کیتها، معمولا قطور و نرم هستند تا مانع افت فشار هوایی که جریان دارد، نشوند. در برخی موارد شاهد این هستیم که یک سری از هدرز ها به صورت اصولی ساخته نمی شوند و می تواند منجر به ازفزایش مصرف سوخت شود . شکل هدرز به صورت لوله هایی است که ابتدا به صورت سه و یا چهار لوله مجزا از یک طرف متصل به یک فلنج فلزی شده و از طرف دیگر لوله ها به هم متصل شده و در نهایت تشکیل یک لوله کلفت تر را میدهند و در آخر نیز یک فلنج کوچکتر بروی آن لوله نهایی متصل میشود.

تنوع ظاهری هدرز ها در مقایسه با موتور های احتراقی تا به الان در یک رنج هستند. اما لوله های بلند صدای زیادتری نسبت به لوله های کوتاه تولید میکند که البته این صدای زیاد و دلنشین، خواسته اکثر کسانی است که به دنبال ارتقا موتور خودرو خود هستند. این شرکت تنها تولید کننده شمع در دنیا با جوش پلاسما است و در ساخت آن از تکنولوژی هوافضا استفاده شده است که 5 میلیون وات تولیدی دارد. در نتیجه باعث مصرف سوخت بیشتر و تولید CO بیشتر و همچنین بالا رفتن دمای گازهای خروجی می شود. ریمپ برای مدل های بالا: با ریمپ کردن خودرو، می توانید تمام مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم را حل کنید و خودرویی قوی تر و ارتقا یافته داشته باشید. در منیفولد اگزوز این لوله ها فقط در همان ابتدای مسیر مجزا هستند و گازها پس از طی کردن مسیری کوتاه به collector می رسند و همین مسئله علت ایجاد فشار برگشتی (Back Pressure) است، که در مقابل خروج گازهای ناشی از احتراق، مقاومت می کند. مگان در هنگام ورود به بازار ایران به دلیل ظاهر جذاب و ویژگیهای فنی خوبی که داشت، و البته قیمت منطقی که در آن زمان برای این سدان در نظر گرفته شده بود، توانست در کشور ما هم روزهای خوبی را تجربه کند.

فیلتر هوای این اتومبیل به دلیل حجم زیاد هوای ورودی باید هر 50 کیلومتر مورد تعویض قرار گیرد. در پایان از مالک این اتومبیل آقای عبدالشاه به جهت همکاری با تیم تست مجله ماشین تشکر میکنیم. پس هدرزها را بطور استاندارد بر روی سری M اتومبیل های ب.ام.و و انواع فرراری و لامبورگینی و پورش و مرسدس های AMG مشاهده خواهد کرد. علت برتری هدرز نسبت به منیفولد اگزوز همین لوله های خروجی مجزاست، زیرا گازهای خروجی از هر سیلندر بدون این که با گازهای سیلندرهای دیگر مخلوط شوند از دریچه هر سیلندر خارج می شوند. هدرزها از نظر آرایش قرارگیری لوله ها به چند دسته تقسیم می شوند که فقط با نگاه کردن به آن ها قابل تشخیص اند. از این رو در اکثر موتورهای ارتقایافته (Tuned Engines) شاهد تغییراتی در مجموعه اگزوز هستیم که این تغییرات شامل خالی کردن کاتالیزور، استفاده از لوله اگزوز با کیفیت بالا، نصب هدرز و حذف انباره (جهت افزایش صدا) می شود که در این مقاله، نصب هدرز، دلایل نصب و فواید و معایب آن را مورد بررسی قرار می دهیم. برای نصب هم؛ سینی زیر موتور - پمپ هیدرولیک - آلترناتور - پایه آلترناتور باز بشه؛ هدرز نصب میشه! دیوریشن نیز زمان بستهشدن سوپاپها است که آن هم به طور فابریک برای بیشتر خودروهای بازار، 250 است؛ اما با تقویت، میتوان آن را به عدد 300 رساند.

هدرز نیز قطعهای است که به تخلیه بهتر گازهای خروجی کمک میکند. افزایش 6.1 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه جانی دوباره به این موتور خوب بخشیده و رانندگی با تیپ 2 و تیپ 3 را با بیش از 81 اسب بخار بسیار لذت بخش تر از قبل میکند. برخی از افراد به دنبال تغییر صدا در اگزوز هستند که هدرز در این مورد تغییر بسیار نا چیز ایجاد می کند . هر چند که این قطعه به میزان بسیار ناچیزی در صدای پیشرانه تغییر ایجاد میکند اما این تغییر بسیار خوشایند و جذاب است. استفاده از لوله های بلندتر باعث می شود فشار منفی (Negative Pressure) ایجاد شود، فشار منفی نه تنها کمک می کند گازهای باقی مانده در سیلندر تخلیه شوند (Scavenging Effect) بلکه حتا به تنفس موتور هم کمک می کند، و هوای بیش تری برای مخلوط شدن با سوخت وارد سیلندر میکند. هدرز نوعی منیفولد اگزوز است که فضای بیش تری نسبت به منیفولد اشغال می کند و مدل های مختلفی دارد، نصب آن نیز کار سختی است، زیرا شرکت تولیدکننده فضایی به اندازه منیفولد اگزوز در زیر کاپوت (Hood) درنظر می گیرد. اگر در طراحی و ساخت خودروی شما از قطعهی هدرز 206 تیپ 5 استفاده شود، گازهایی که به سمت اگزوز میروند، با سرعت و عملکرد بهتری از خودرو خارج میشود؛ از طرفی خودرویی که از این قطعه برخوردار است، گشتاور بیشتری دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن