لوازم يدكي نیازپرداز - فروش هدرز پژو 206 تیپ 5 و پژو 405

بنابراین طراحی و ساخت هدرز یک فرآیند وقت گیر و پر هزینه محسوب می شود.از این رو تقریبا تمامی کارخانجات خودروسا

توسط ENGINEARTS-HEADERS در 26 شهریور 1400

بنابراین طراحی و ساخت هدرز یک فرآیند وقت گیر و پر هزینه محسوب می شود.از این رو تقریبا تمامی کارخانجات خودروسازی از نصب هدرز بر روی محصولات ارزان قیمت و شهری خود صرف نظر کرده و انجام این کار را به متخصصان مراکز تیونینگ واگذار میکنند.البته عدم نصب هدرز فابریک برای تمامی خودروها صادق نیست و همواره شماری از خودروهای اسپورت نظیر ب ام و های M POWER ، آئودی های سری S و… در این سبک کار زیادی با نما و ظاهر اتومبیل ندارند اما در عوض آن موتور را به خوبی تقویت میکنند تا رانندگی با آن حس خوبی را داشته باشد. در این سبک هم چرخها که از گلگیر بیرون زدهاند بسیار جلب توجه میکنند. تفاوت چرخها و فاصله آن ها تا بدنه اتومبیل از اصلیترین نشانههای این سبک است. بهترین و کم خرج ترین راه، همان استفاده از ورودی هوای بهتر و سیستم جرقه زنی است که به آن اشاره شد. همانطور که مشاهده می کنید ، هدرز باعث می شود ، دودهای سیلندرها دیرتر ترکیب شده و در نتیجه عدم ازدهام دودها در خروجی هدرز ، دودها راحت تر خارج شده و عملکرد موتور بهتر می شود. تیونینگ خودرو در واقع تغییر و یا تعویض بخشی از قسمت های خودرو به منظور زیباتر کردن و بهتر کردن خودرو می باشد و بعضی از افراد از اصطلاح اسپرت کردن خودرو نیز استفاده می کنند.

تنوع بالای تیونینگ در بخشهای مختلف میتواند سلیقه شما را به خوبی پوشش دهد. هر کدام از بخشهای خودرو را میتوان تیونینگ کرد. از جمله تیونرهای معروف ژاپنی میتوان به موارد زیر اشاره کرد که در سبک VIP Style هم فعال هستند. در شکل زیر ، داخل یک منبع اگزوز استفاده شده را مشاهده می کنید. از دیگر سبکهای اسپرت کردن ماشین میتوان داب را نام برد که بر خلاف سبکهای قبلی از زمین ارتفاع زیادی دارد و سیستمهای صوتی بسیار قوی بر روی آن کار میگذارند. نام دیگر این سبک استایل آمریکایی است که دلیل این موضوع هم مبدأ آن است. در واقع هنگامیکه از تیونینگ یک خودرو صحبت می کنیم منظور اصلی تغییر ظاهر، تقویت موتور و مشخصات فنی یا ایجاد تغییرات مهم در سایر بخشهای آن خودرو اسـت. تیونینگ در واقع روشی برای اسپرت تر کردن خودرو است که این تغییرات هم در ظاهر و هم در باطن خودرو ایجاد می شوند. تیونینگ کردن یعنی ارتقا دادن بخشهای مختلف خودرو مثل: قدرت موتور، ظاهر خودرو و ایجاد تغییرات در سایر بخشهای خودرو اسـت.

شرط اول برای ایجاد بک فایر این است که خودرو کاتالیست نداشته باشد و منبع آن نیز اسپرت باشد و یا هدرز داشته باشد. جنس این نوع منیفلد از فولاد مخصوص یا استیل بوده و داخلش صیقلی تر و طراحی قطر و طول لوله ها و دیگر اجزای آن بسیار دقیق تر و حرفه ایی تر می باشد . 3-قشر دیگر راننده های ما افراد جوات ایران هستند که قدیم پیکان جوانان و اخیرا یک دستگاه پراید می گیرند ماشینو در حد لامبورگینی و فراری! که در نهایت 69 دستگاه کامارو و دو دستگاه کوروت مجهز به این موتور تولید شدند. برای شروع خودرویی را بیابید که به یک منبع اگزوز بزرگ و سنگین همچون برندهای HKS و REMUS و نظیر آن که قیمت آنچنانی هم ندارند، مجهز باشد. این سیستم بیشتر مناسب افرادی است که نمیخواهند موتور خودروی خود را تقویت کنند؛ اما اگر این سیستم را روی پراید نصب کنید، بدون شک و در هر شرایطی میتوانید بهراحتی نیسان ماکسیما را جا بگذارد. هدرز استیل در هنگام کار بسیار داغ میشود؛ لذا لازم است عایقبندی مناسبی برای آن صورت گیرد تا دمای زیاد آن، به بقیه اجزای موتور آسیب نزند.

باید بدانید که این نوع از بک فایر (اکنون که علت اصلی آن را می دانید) بسیار تصنعی است و هر چه این فرایند به جای سر و کله زدن با اگزوز و ادوات خروجی، به ECU و کوئل و تجهیزات اینچنینی نزدیک تر شود بک فایر طبیعی تر و به معنی واقعی کلمه یک “آتش عقبه” خواهد بود! سیستمهای هوای سرد قیمتشان کمی بیشتر است ولی در عوض صدای موتورتان را به وضوح تغییر داده و مصرف سوختتان را پایین میآورند. با پشت سر گذاشتن دره ها و کوه ها و کویرها گاهی به جاهایی می رسید که واقعاً شک می کنید که آیا من هنوز داخل مرزهای کشورم هستم ؟ لازم به ذکر است که به علت قوانین راهنمایی و رانندگی در اروپا استفاده از اگزوزهای پر سر و صدا ممنوع است. با وجود اینکه شاید نتوان تاثیرات نصب هدرز را در زمان رانندگی عادی احساس کرد ولی نتایج این تغییرات به خوبی در تست داینو ، تست شتاب و بررسی مصرف سوخت به خوبی مشهود است. تنها چیزی که نظر ما را جلب میکند، رینگهای 17 اینچی برند معروف TEAM DYNAMICS RACING است که به چهره جذاب مزدا رنگ دیگری بخشیده است. این بسته به نیاز و بودجه شما دارد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن