4 راه برای کاهش صدای اگزوز ماشین!

سوخت از سوزن انژکتور به درون سیلندر پاشیده می شود و وجود عیب در آنها با صدای پت پت در اگزوز خود را نشان می دهد.

کثیف بودن فیلتر هوا، کثیف یا معیوببودن شمع و وایر شمع، درزهای کوچک در مانیفولد ورودی و یا لولههای متصل به آن (در بسیاری از موارد خرابی بوستر ترمز و کشیدن هوای بیمورد از این قسمت موجب شده که عملکرد موتور مختل شود و موتور به واسطه کشیدن هوای بیمورد به درون بسیار ضعیف کار کند ولی موقع بررسی شما با این استنباط که کلیه موارد موثر بر سوخترسانی و احتراق در موتور سالم هستند به این نتیجه میرسید که موتور ضعیف است!) با این توضیحات مختصر به دنبال مبحث اصلی یعنی تقویت موتوری که از نظر کارکرد و مسائل جنبی در شرایط نرمال و استاندارد قرار دارد میرویم.

در این شرایط استنباط شما این است که موتور خودرو ضعیف است .پس از چک کردن تمامی قسمتها و اطمینان از اینکه همه چیز استاندارد و سالم است به این نتیجه میرسید که این موتور به صورت کلی توان پايینی دارد.

نکته جالب اینجاست که در این حالت با اینکه مخلوط رقیقتر سوخت پاشیده شده ولی به سبب کمتر شدن راندمان ترمودینامیکی مصرف کلی سوخت بیشتر میشود. خوب برای تقویت یا تغییر نیروی تولیدی در یک موتور درونسوز ایجاد تغییرات در هریک یا تمامی عوامل تاثیرگذار در مورد هر یک از راندمانهای سهگانه مستقیماً باعث تغییر راندمان کلی موتور و تغییر در نیرو و گشتاور خروجی از موتور یا تغییر در میزان مصرف ویژه سوخت در آن موتور خواهد شد.

به صورت کلی قانون در مورد خودروهای انژکتوری این است که این خودروها بسیاری از نواقص موجود در سوخت، فشار هوا یا مسائل دیگر مربوط به کارکرد موتور را (که ارتباطی به طراحی موتور ندارد) به صورت خودکار و تا حد زیادی اصلاح میکنند و موتور را برای کارکرد در شرایط جدید آماده میکنند در بسیاری از موارد این اصلاحات موجب اشتباه مصرفکننده موتور در مورد توان تولیدی موتور میشود.

جدیدا یک از تولید کنندگان بزرگ اتومبیل های اسپرت از ما خواسته است تا در ساخت یک هدرز مخصوص برای یک مدل ویژه از این مواد استفاده کنیم ، تا هدرز امکان تحمل شرایط فوق العاده را داشته باشد.

طراحی و ساخت اگزوز کم صدا برای موتورسیکلت های CG125 با استفاده … مواد اولیه درجه یک و طراحی حرفه ای، همواره وجه تمایز تولیدات این شرکت از سایر تولیدات موجود در بازار بوده است. پیشتر گفتیم که معمولترین و اولین کار جهت افزایش قدرت موتور یک خودرو تغییر در راندمان حجمی آن موتور میباشد.

معمولترین راهها جهت افزایش نیروی تولیدی موتور افزایش راندمان حجمی موتور میباشد. انجام این تغییر در سیستم مکش موتور موجب بهبود حدودی راندمان حجمی موتور میشود و با هزینه ناچیزی قابل اجرا است.

این نوع کاتالیست ها در خودروهای سواری کاربرد دارند و برای کاهش آلاینده های منوکسیدکربن و هیدروکربن­های نسوخته و اکسیدهای نیتروژن بکار می رود و نکته بسیار مهم این است، زمانی این کاتالیست ها بالاترین راندمان را دارند که نسبت وزنی هوا به سوخت در حدود 14.6 تا 14.8 باشد.

اگر خودرو مجهز به سنسور ضربه باشد (اکثر خودروهای انژکتوری این سنسور را دارند) دستگاه کنترل موتور شما جهت جلوگیری از ضربه زدن شروع به کاهش مقدار سوخت در مخلوط سوخت و هوا میکند تا جايی که مخلوط خاصیت ضربه زدن خود را از دست بدهد.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *