چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

در ادامه مقاله علت سر و صدای کابین از مجله همراه مکانیک به اطلاعاتی جامع در مورد این ساختار حیاتی خودرو میپردازیم. كاتاليست نوع سوم كه كمتر از نوع دوم مورد استفاده قرار ميگيرد، مونوليتهاي نوع فلزي است كه از آلياژ فلزات با مقاومت حرارتي بالا تشكيل يافته است.

منظور از صدای موتور هر نوع صدای نا خوشایندی از قبیل غرش ، زوزه کشیدن ، تق تق کردن ، تاپ تاپ کردن و سوت کشیدن است . اگر قطعات شاسی خودرو دچار آسیب شوند یا پس از استفاده طولانیمدت مستهلک شود سر و صدای آن به داخل کابین نفوذ میکند.

در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با علت سر و صدای کابین خودرو که یکی از دغدغههای رانندگان است، آشنا کنیم.

بهطور کلی باید گفت عواملی که باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین میشوند عمدتا به دو عامل اصلی استاتیکی و دینامیکی تقسیم میشوند که در این بخش سعی داریم به مهمترین عوامل مشترکی که باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین خودرو میشوند، بپردازیم.

یکی از مهمترین و تعیینکنندهترین فاکتورها برای انتخاب یک خودرو کابین و امکانات موجود در آن است. گاهی اوقات تغییر دما در قسمتهای مختلف باعث خوردگی یا ایجاد ناهماهنگیهایی در ساختار قطعات تریمی میشود که یکی از مهمترین عوامل آن کیفیت و مواد اولیه بهکار رفته شده در آن محصولات است که در نتیجه باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین میشود.

علت ایجاد این صدا غالباً خرابی دسته موتور ها ، ملحقات موتور یا اجزای سیستم تخلیه است اگر مشخص شود کدام قطعات یا وسایل در ایجاد صدا نقش دارند و صدا در چه وضعیتی ایجاد می شود ، آسان تر می توان علت ایجاد صدا را یافت .

یکی از منابع عمده در تولید سر و صدا قسمتهای تعلیقی خودرو مانند میلههای اتصال واشر، اتصالات توپی و بلبرینگی است که در صورت عدم چکاپ و کمکاری در رسیدگی به این قطعات باعث بروز مشکلات صدایی در قسمت کابین نیز میشوند.

در نتیجه زدن پیستون صدایی خفه ، پرطنین و زنگدار به گوش می رسد . یک سر میله و یا پیچ گوشتی را به نقاط مختلف موتور بگذارید و سر دیگر میله و یا پیچ گوشتی را به قسمت استخوان زیر لاله گوش بچسبانید .

فلنچ ها معمولا با دو پیچ بلند به یکدیگر متصل می شوند. برای شناسایی صدا در موتور بهترین روش بکار بردن یک پیچ گوشتی بلند یا میله بلند است .

روش های تقویت موتور پژو 405 … البته باید این نکته را در نظر بگیرید که صاف کردن تمام این مسیر بدون دانش اصولی، نهتنها باعث تقویت موتور خودرو شما نشده بلکه باعث صدمه زدن به آن نیز میگردد. نکته مهم نصب درست این عایقها برای بهرهوری بیشتر در جهت کم کردن صدا در قسمت کابین است.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *